راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آگاهی ملی
بار دیگر
به روسیه بازگشته
بهروز بکتاشی

 

با فراخوان حزب کمونیست روسیه از مردم و احزاب چپ روسیه، روزیکشنبه هجدهم دسامبر 2011 میتینگی در میدان  "مانیژن " مسکو برگزار گردید. طبق برآورد پلیس حدود پنج هزار و بنا به گفته های مقامات حزب کمونیست از پانزده تا بیست هزار نفر در این میدان تجمع کردند .

شعارهای اصلی در این میتینگ بدینگونه بود: محکوم کردن انتخابات ناسالم و دور کردن دست های اوباش و دستبرد زدگان به آرای مردم در انتخابات بعدی .

سخنران اصلی این اجتماع گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست بود. رهبر حزب در این میتینگ خاطر نشان کرد که در بیست سال گذشته انتخاباتی تا بدین حد کثیف و آلوده تقلب در کشور ما برگزار نشده بود. در اغلب شهرهای بزرگ و پر جمعیت حزب ما برنده انتخابات بود. در شهرهایی که مراکز دانشگاهی و علمی روسیه هستند نیز ما رای اول را آوردیم. دو برابر شدن آرای حزب ما به معنی پذیرا شدن برنامه حزب ما برای روسیه ای با قوت و توانایی های ویژه خود است.

با اطمینان می توان گفت که حزب روسیه واحد در سراسر کشور بدون دخالت و پر کردن صندوق ها به نفع خود نمی توانست اکثریت آرا را در مجلس دوما بدست بیآورد.

به همین دلیل ما باید تمام کوشش خود را بر این محور قرار دهیم تا در انتخابات بعدی به کمک مردم و احزاب انتخاباتی سالم و در خور مردم خود برگزار کنیم .

زوگانف در ادامه سخنرانی خود با اشاره به مسایل جهانی گفت، در شرایطی که امپریالیسم جهانی با وحشی گری در پی اسارت مردم و کشورهای آنان می باشد، روسیه برای بقای خود راهی به جز اتکا به مردم و استفاده ازامکانات بالقوه تکنیکی و نظامی کشور ندارد. در شرایطی که موسسات مالی، جهان را در چنبره بورس بازی ها و وام های کمر شکن خود قرار داده اند، ما وظیفه میهنی و ملی خود می دانیم تا در مقابل این جهان خواران جدید و مستبد قد علم کنیم. تجربه سال های اخیر نشان داد که حزب کمونیست روسیه پرچمدار میهن پرستی و جلو دار دفاع از منافع ملی کشور می باشد. ما دست همکاری و همیاری به طرف همه آزاد اندیشان و توده مردم، صاحبان واقعی کشور روسیه دراز می کنیم و از آن ها می خواهیم تا حول محور شعار روسیه آزاد و فارغ از حکومت الیگارش ها گرد هم آییم ...

در مراحل مختلف میتینگ افراد مختلفی از جمله نمایندگان سازمان زنان سراسری روسیه، نمایندگان سازمان های جوانان ، نظامی ها و افراد سر شناس علمی روسیه سخن رانی کردند .

در بخش دیگری از برنامه میتینگ "گنادی گودکوف" رهبر حزب "روسیه عادل " و عضو فراکسیون این حزب در مجلس دوما سخنرانی کرد و از دعوت حزب کمونیست از او و اعضای این حزب برای  شرکت در میتینگ قدردانی کرد . او یاد آوری کرد که از این به بعد ما سعی خواهیم کرد تا در زمینه های مختلف چه در عرصه سیاست داخلی و خارجی و یا همکاری مشترک در مجلس دوما با حزب کمونیست شرکت فعال داشته باشیم ...

در سراسر میتینگ پرچم های زمان اتحاد شوروی، پرچم حزب کمونیست، جوانان کمونیست و هواداران صلح در دست شرکت کنندگان در اهتزاز بود .

در دیگر مناطق و جمهوری های فدراسیون روسیه نیز از جمله نواسیبرسکایا، دلادیمیروف و... میتینگ های مشابهی برگزار شد .

 

بر گرفته از سایت حزب کمونیست روسیه

 

 

 

                                راه توده  345        28  آذر  ماه  1390

 

بازگشت