راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دخالت سپاه در بحرین
بهانه سرکوب مردم
و بقای آل خلیفه شد

 

دوستان راه توده- با سلام و تبریک سال. من در ایام نوروز فرصتی شد تا برای چندمین بار سری به دوبی بزنم. شاید در آینده و پس از بازگشت به ایران فرصتی دست داد تا مفصل تر برایتان بنویسم. اما فعلا تا در دوبی هستم و امکان اینترنت پرسرعت هست این اطلاعات فشرده را دراختیارتان می گذارم:

بزرگترین مشکل پیش روی شرکت های ایرانی در دوبی، در حال حاضر تهیه ارز یا بهتر بگویم انتقال ارز از ایران به خارج است.

مشکل دوم، عدم احساس امنیت اقتصادی در دوبی است که همه ایرانی ها را شامل شده است.

ویزای ایرانی ها را بشدت محدود کرده اند. حتی ویزای صاحبان ایرانی شرکت ها و سرمایه دارانی که در کارهای ساختمانی سرمایه گذاری کرده اند و معمولا 15 سال بوده است و هر 3 سال یکبار باید تمدید میشد، اکنون این زمان به 2 سال تقلیل یافته است و شامل تحقیقات امنیتی نیز شده است.

ویزای املاک را تقریبا تعطیل کرده اند و فقط 3 ماه برای آنها که ملکی دارند ویزا میدهند. ویزای تاسیس شرکت جدید برای ایرانیها هم مدتهاست متوقف شده است.

این وضع بعد از حوادث اخیر بحرین و متهم شدن سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در آن بسیار بدتر هم شده است. وقتی می شنوند ایرانی آمده و با پلیس و یا اداره گذرنامه و یا بخش امنیتی کار دارد، یکباره گوئی جن وارد اداره شده است! برای تمدید ویزا حالا دیگر یکبار هم باید کنترل و تائید امنیتی شد و برای این کار می فرستند بخش امنیتی اداره اقامت.

هذا ایرانی ( عین کلامش) یعنی یک دشمن وارد اداره شده است! تازه اغلب ماموران پلیس و اداره اقامت و یا بخش امنیت، ایرانی ها را پاس میدهند به یکدیگر تا مسئولیت ویزای اقامت آنها را نپذیرند.

من بدلیل دانستن زبان عربی و رفت و آمد به کشورهای خلیج فارس فرد غیر مطلعی از اوضاع منطقه نیز نیستم. درباره حوادث بحرین فقط در یک جمله می توانم برایتان بنویسم که دخالت سپاه در اعتراضات خیابانی مردم بشدت به ضرر جنبش مردم و به سود آل خلیفه و سعود شد. آنها توانستند تمام جنایات و وابستگی های خود به امریکا و انگلیس را پشت دخالت سپاه در امور بحرین پنهان کنند و روی حفظ استقلال مانور کنند. حکام بحرین با این مانور و بلند کردن پرچم حفظ استقلال در برابر دخالت ایران توانستند مردم را به خاک و خون کشیده و سر جایشان بمانند! این خدمتی که سپاه به آل خلیفه کرد!

در مورد یمن هم عملا کار افتاده دست القاعده و عربستان که در صورت تغییر عبدالله صالح که قطعی است، حکومتی بر سر کار خواهد آمد که نه تنها ضد ایرانی، بلکه متخاصم با ایران خواهد بود.

 

 

 

                 راه توده  309     15 فروردین ماه 1390

 

بازگشت