راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تظاهرات سراسری 14 نوامبر

اروپا علیه

ریاضت اقتصادی

به پا می خیزد

آذرفریتاش

 
 

14 نوامبر بسیج علیه ریاضتهای اقتصادی در سراسر اروپا

بنا به فراخوان 5 اتحادیه بزرگ فرانسه  تظاهرات سراسری در 77 ایالت  فرانسه از روز 14 نوامبر اغاز میشود. همچنین 40 سازمان کارگری از 23 کشور اروپائی در اعتراض علیه ریاضت های اقتصادی که اروپا را بحران زده تر کرده این روز را روز بسیج وسیع اعلام کردند.

کنفدراسیون اتحادیه های اروپایی اعلام کرده است که 14 نوامبر روز مبارزه و همبستگی برای افشای عملکرد رهبران اتحادیه اروپا در مورد بیکاری فزاینده تمام کشورهای اروپائی است. مسئله‌ای که موجب افزایش نگرانی اجتماعی میان شهروندان اروپایی شده است. رهبران اروپا نه تنها اراده و تمایلی برای بهبود و حل این بحران ندارند، بلکه با افزایش برنامه‌های ریاضتی آن را تشدید می کنند. ریاضتهای اقتصادی برنامه ای است که به بن بست رسیده و باید آن را کنار گذاشت. رفاه اجتماعی و دستمزد کارگران و شهروندان را نمی توان قربانی ریاضت های اقتصادی کرد. اکنون وقت آن رسیده است که رهبران به خواست های کارگران وشهروندان توجه کنند و برنامه‌های ریاضتی را لغو کنند.

اکنون اعتصاب و تظاهرات عمومی وهمچنین تبلیغات ضد ریاضتی برای جلب توجه افکار عمومی در سراسر اروپا بویژه در یونان و اسپانیا که بیش از 50 درصد نرخ بیکاری را جوانان  تشکیل میدهند در دستور روز قرار دارد. در بلژیک رهبران سندیکاهای این کشور روز 14 نوامبر در مقابل پارلمان اروپا با نمایندگان کشورهای یونان، پرتقال، ایرلند و آلمان قبل از آغاز تظاهرات دیدار می کنند.

چهل اتحادیه از 23 کشور اروپائی در این روز مبارزه و همبستگی حضور خواهند داشت. کنفدراسیون اتحادیه کارگران اروپا مخالفت خود را با برنامه‌های ریاضتی به رهبران اتحادیه اروپا اعلام کرده و پیشنهادهای خود را برای رشد اقتصادی و خروج از بحران و اشتغال به شکل زیر اعلام کرده است:

1 ــ اداره اقتصاد در خدمت رشد پایدار و اشتغال با کیفیت .

2ــ عدالت اجتماعی واقتصادی از طریق اتخاذ سیاستی برمبنای "توزیع عادلانه"، مالیات بر ثروت و حمایت اجتماعی.

3ــ تضمین اشتغال برای جوانان.

4 ــ سمتگیری سیاست صنعتی اروپا بسوی اقتصادی سبز و "مصرف کمتر از کربن" در احداث صنایع جدید در آینده که افزایش اشتغال و رشد اقتصادی را در برگیرد .

5ــ مبارزه علیه تشدید فشار اجتماعی بر کارگران .

6 ــ کاهش بدهی ها از طریق فروش اوراق قرضه یورو به عموم

7ــ مالیات برمعاملات کلان مالی.

8 ــ مبارزه علیه فرار از پرداخت ما لیات وتقلب در مالیاتی.

10 ــ احترام به اصل مذاکره جمعی و بحث گفتگوی عمومی.

11 ـ احترام و تضمین حقوق اجتماعی وحقوق صنفی کارگران.

 

 

 

 

                        راه توده  383     22 آبان ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت