راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پاسخ راه توده

به پیام های خوانندگان

 
 

h- چرا نظام حاکم بر ایران در این شرایط خطرناک تهدید خارجی بجای جلب نظر مردم برای حمایت از خود 1- بر سرکوب و گرانی و حذف یارانه ها اسرار می ورزد ؟

2- دلایل بحران اقتصادی و مالی کشورهای صنعتی غربی چیست؟

با تشکر و سپاس

راه توده- نخست این که از همه پیام نویسان خواهش می کنیم اگر نام خود را هم نمی خواهند بنویسند، لااقل یک اسمی انتخاب کنید و در پایان و ابتدای پیام خود بنویسید که ما مجبور نشویم اول اسم ای میل شما را مانند نمونه بالا بیآوریم.

درباره سئوالات نیز دوست عزیز ما در مطالب راه توده بارها به این دو مسئله پرداخته ایم و اجازه بدهید نه بصورت پاسخ به پیام شما بلکه در مطالب آینده راه توده باز هم به آنها بپردازیم.

----------------

2010 Samet  - با سلام,

شما بر اساس کدام مفروضات به این نتیجه رسیده اید که غرب – انگلیس و ایالات متحده – به دنبال سرنگون کردن نظام های حاکم بر سوریه و ایران هستند؟ برای نمونه " پس از لیبی نوبت سوریه، و پس از سوریه نوبت ایران!" (به تاریخ 5 دی ماه 1390 )

به دفعات از سوی مقام های انگلیسی و آمریکایی اعلام شده که غرب به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی نیست.

اگر ما بی خبران عالم را قابل می دانید، دو سطر جواب مرحمت بفرمایید.

با تشکر

راه توده- همان خواهش درباره اسم در پاسخ به پیام بالا شامل حال شما هم می شود. دوست عزیز فکر نمی کنیم شما بموجب همان اخباری که از قول مقامات انگلیس و امریکا نقل کرده اید از عالم بی خبران باشید. ضمنا پس از سوریه و لیبی نوبت ایران معنایش سرنگونی نظام حاکم است؟ آیا در سوریه در این یکسال اخیر نظام حاکم سقوط کرد و یا سوریه ویران شد؟

دوست گرامی، حالا دیگر خود مقامات جمهوری اسلامی – حتی رهبر جمهوری اسلامی- هم به زبان می آورند که سرنگونی رژیم اسد گام بلندی برای حمله نظامی به ایران است و به همین دلیل هم باصراحت اعلام کرده اند که کمک نظامی و حتی نیروی نظامی به سوریه می کنند. حوادث هفته گذشته غزه نیز بخشی از همین سناریوست. شما انتظار دارید سخنگوی کاخ سفید و یا نخست وزیر انگلستان در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کنند و رسما اعلام کنند که ما می خواهیم رژیم ایران را عوض کنیم؟ به نشانه ها و علائم و رویدادها نگاه کنید. ضمنا مسئله اصلی متلاشی کردن و تقسیم ایران است، سرنوشت رژیم در درجه چندم اهمیت برای آنها قرار دارد. درحالیکه برای من و شما و دیگران در درجه اول تحولات در حاکمیت مطرح است، زیرا همین تحول زمینه جنگ داخلی و تجزیه ایران را می تواند از بین ببرد. اجازه بدهید این نوع مسائل را با دقتی بیشتر، رفقای نویسنده راه توده خودشان در تفسیرها بنویسید و ما دراینجا در پاسخ به خوانندگان وارد این مقولات نشویم. بنابراین توصیه می کنیم مانند گذشته راه توده را مطالعه کنید و با دقت هم این کار را بکنید. پیروز باشید.

----------------

کوچک-  سالهای بعد از پیروزی انقلاب را به خاطر دارم که پیوستن گردانهای مختلف چپ به مشی و منش توده ای چه شوری در ما می آفرید و دلگرمی و استواری ما را در راهی که در پیش داشتیم تداوم می بخشید.

امروز در کمال تأسف باید شادیمان از این باشد که محافل توده ای در خارج از کشور نسبت به هم همگرایی نشان دهند.

به جرات می  توان گفت که این مشکلات خاص خارج از کشوراست. امروز در ایران کمتر توده ای را می توان یافت که در انتخابات دوم خرداد فعالانه شرکت نکرده باشد. در انتخابات مجلس ششم شرکت نکرده باشد.

در انتخابات مجلس هفتم سعی نکرده باشد با کاندیداهای اصلاح طلب همراهی کند. در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری که انتخاب بین آحمدی نژاد و رفسنجانی بود به رفسنجانی رای نداده باشد و در جنبش سبز و انتخابات 88 فعال نبوده باشد. این روشن بینی و همراهی با مردم تنها خاص توده ای ها نبود که بسیاری از هوادران اکثریت و حتی اقلیت و دیگر گروه های چپ را می شناسم که با این مشی و منش توده ای همراهی کردند.

توده ای ها این مشی و منش را از علی خدایی و یا هر کس دیگری نیآموخته اند. این اموزه تاریخ سراسر رزم و تجربه اندوزی حزب توده ایران است اما ما نمی توانیم شادمانی خود را از پیگری و صبوری و ایستادگی امثال علی خدایی و دیگران بر مشی و منش توده ای ابراز نکنیم و تداوم آن را نطلبیم.

پیروز باشید

راه توده- جانا! از داخل کشور، سخن از دل ما گفتی!

 

مرتضی رضایی.سلام

ازاینکه به ایمیل قبلی من جواب ندادید ممنون. سالهاست فهمیده ایم ارزشی نداریم.وهمه انها که دم از مردم ملت توده کارگر زحمتکش وووووووو میزنند دردی جز درد قدرت ندارند.

 

راه توده- دوست نازنین. برای چنین قضاوتی حتی یک لحظه فکر نکردید که ممکن است پیام شما بدست ما نرسیده باشد؟ ما حتی اگر پیامی را نخواهیم و یا نتوانیم در این صفحه پاسخ بدهیم، بصورت خصوصی به نویسنده پیام پاسخ میدهیم. حتما پیامتان را برای ما ارسال فرمائید.

 

حسن-  با سلام. به دوستی جدول مراجعه به راه توده را نشان دادم. گفت میتوانند با کم کردن زمان ریفرش صفحات حتی سایت اول جهان باشند. امیدوارم درست نباشد. ضمنا باز کردن سایت شما در شهر ما.... گاهی اعصاب خرد می کند.

 

راه توده- به آن دوست محترم خودتان بفرمائید که خواب نما شده است. لینک زیر را خدمت ایشان بدهید تا خود به آن سایت ارزش گذاری مراجعه کرده و همه وبسایت های فارسی را بررسی کند.

http://www.statshow.com/www/http:/pyknet.net/

 

----------------

ه.س- سلام،

هفته پیش از شما بخاطر مطالب راه توده تشکر کردم. انتظار نداشتم خارج نشین قلمداد شوم. وقت شما را نمی گیرم. فقط قصدم تشکر از زحمات شما بود ،همین. باز هم تکرار می‌کنم انتظار شنیدن پاسخی را ندارم. منتظر پاسخ محبت آمیز شما هستم.

راه توده: دوست بسیار عزیز. ما مخلص شما هم هستیم، دست شما را هم می فشاریم. ضمنا خوانندگان ما چه در خارج از کشور باشند و چه در داخل کشور برای ما عزیز و محترم اند. اگر سوء تفاهمی هم شده عذر ما را بپذیرید.

 

جوهر جوادی- سلام

من متن زیر را برای وبسایت صدای مردم  فرستادم، متأسفانه آنرا منتشر نکردند و عکی العملی هم از آنها ندیدم:

«سلام....

مقاله آقای اخگر را یک مقاله سبک و تفرقه افکنانه دیدم. چه نتیجه ای از آن حاصل میشود؟ این رباعی ابن سینا وصف الحال تان است:

 

کفر چومنی گزاف آسان نبود

محکم تر از ایمان من ایمان نبود

در دهر یکی چون من و آن هم کافر

پس در همه دهر یک مسلمان نبود

 

شما برای اینکه ثابت کنید روش نامه مردم  صحیح است، نیازی به پرونده سازی برای خدایی و عمویی و کوبیدن راه توده ندارید. مواضع شما در مورد مسائل روزمره کشور، باید بهترین محک برای درستی یا نادرستی راهتان باشد. متأسفانه من هر چه بیشتر در نوشته های شما میگردم بیشتر به اشتباهات و سر در گمی های شما پی میبرم . البته مقالات بین المللی شما جالب  است. راستی  چرا در نامه مردم نظرات انتقادی را منتشر نمی کنید؟ امید وارم نظر بنده را منتشر کنید.

آرزوی همه ما این است که از پرونده سازی بر علیه یکدیگر و انگ زنی دست بکشید و راه وحدت را در پیش گیرید.»

 

راه توده- دوست گرامی. همانگونه که ملاحظه کردید، ما بخشی از نامه شما را منتشر نکردیم، زیرا انتشار آن را چندان ضروری تشخیص ندادیم. امیدوارم این تشخیص و صلاحدید ما را قبول کرده باشید.

 

الف راهی – ادعاهای خانم معتمدی (همسر رفیق جوانشیر) را خواندم. فقط می خواهم بنویسم که از نظر اینجانب حتی اگر این ادعا صحت هم داشته باشد – که با توجه به مطالب "یادمانده ها "می دانم صحت ندارد – باز هم در مواضع درست راه توده خللی ایجاد نمی شود.

راه توده- دوست عزیز. همانطور که در یکی از مقالات اخیر راه توده خواندید و یا اگر نخوانده اید حتما بخوانید (شماره 382) این نوع اتهام زدن ها، سابقه ای باندازه عمر حزب توده ایران و حتی حزب کمونیست ایران دارد. هدف اصلی هم مخالفت شخصی و سیاسی و فلج کردن افرادی است که کارآمدی حزبی دارند. گوشتان به این حرف ها بدهکار نباشد و محکم و استوار به راه خود ادامه بدهید.

 

ب.ج. ملوان. با سلام و عرض خسته نباشید مجدد؛

حدود دو هفته پیش پیامی برایتان ارسال کردم که هنوز جوابی برای آن دریافت نکرده ام. البته به هیچ وجه قصد شکایت از این بابت را ندارم و از حجم مشغله های شما اطلاع دارم. فقط خواستم یادآوری کنم که بنده بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم.

راه توده- دوست گرامی، اگر قصوری شده عذر ما را بپذیرید. حتما پیام خود را دوباره بفرستید. پیام پیشین شما یا نرسیده و یا بدلیل گرفتاری ها و بیماری نسبتا طولانی مسئول پیام ها، در ضبط و ارسال آنها غفلت شده است. همینجا اضافه کنیم که رفیق مسئول پیام ها خوشبختانه بهبود کامل یافته و از مدتی پیش کار آرشیو فیسبوک را هم بدست گرفته است که نتیجه را خودتان تاکنون یا دیده اید و یا ببینید.

 

 

 

 

                        راه توده  385     6 آذر ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت