راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

از بیانیه ضد جنگ
فعالان داخل کشور
حمایت کنیم!
فروغ طیاری

 

اپوزیسیون مترقی ایران با شناخت اصولی ای که از شرایط جامعه ایران داشت به این نتیجه رسیده بود که تنها سازمانیابی نیروهای مبارز در درون کشور است که میتواند سازمانها و عناصرپراکنده داخل و خارج کشور را در خط هدف های جنبش ملی و مترقی متشکل کند .
اینک که مبارزینی شناخته شده و شجاع از سراسر طیف نیروهای اجتماعی در شرایط خفقان مستولی بر کشور پای همت پیش گذاشته و حول محورصلح، ازادی وحقوق بشر بیانیه ای صادرکرده اند و هم میهنان را به حمایت طلبیده اند، باید آن فرصت طلائی مورد انتظار فرا رسیده باشد .
این شخصیت ها که از موجه ترین مبارزین درداخل کشورهستند، با درک خطرجنگ و مشاهده با آتش بازی کردن بخشی از حکومت فوت وقت را جایز ندیده و آگاهانه با تمام خطری که آنها را تهدید میکند به افشاگری خطرات ضد مردمی جنگ و جنگ طلبان داخلی پرداخته و ضمن اینکه به توطئه گران خارجی هشدارداده اند، حکومتیان را به رعایت حقوق مردم و توقف تحریکات جنگ طلبانه فراخوانده اند.
بحران و تنش بر سر برنامه اتمی ایران که برچسب سمت گیری نظامی بر آن زده شده است، و تحریم
های مرحله ایی و فزاینده که هر روز به آنها اضافه می شود و ضعیت اسف باری را برای مردم کشورمان بوجود آورده است. مداخله نظامی جمهوری اسلامی در حوادث سوریه و استقرار نیرو در لبنان و سوریه بخش دیگری از کشانده شدن کشور به مسلخ جنگ ناخواسته است.
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس حضور این نیروها را تائید می کند و می افزاید که حضور ما در این دو کشور برای عملیات نیست. ما در آنجا مستقرهستیم که اگراسرائیل به سوریه حمله کرد از طریق خاک لبنان با او مقابله کنیم . او می افزاید که اسرائیل در تدارک حمله به سوریه، لبنان و ایران است و امریکا نیز از این طرح اسرائیل حمایت و پشتیبانی میکند. سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران گفتار او را تائید می کند. دفتر ریاست جمهوری لبنان نسبت به حضور تحریک آمیز سپاه قدس در لبنان معترض است.
این مداخله خود به خود فضای تبلیغاتی را در منطقه و جهان بوجود می آورد که می تواند بهانه حمله به ایران شود و دست جنگ طلبان داخلی و خارجی را برای اجرای نقشه هایشان برای تجزیه ایران باز بگذارد. این واقعیت است که قدرت های بزرگ جهانی و بویژه امریکا توانسته اند ایران را از نظرمناسبات بین المللی در انزوا قرار دهند. هرروز سفارتی در گوشه ای از جهان درهای ورود ایرانیان را می بندد. تردیدی نیست که مسئولیت اوضاع پیش آمده مستقیمأ بر عهده حکومت جنگ طلب جمهوری اسلامی است. روابط بین المللی حکومت ایران محدود است به چند کشوری که بدنبال سوء استفاده و غارت ایران هستند. تاثیرات مخرب تحریم ها در تمام عرصه ها، بخصوص عرصه دارو، بهداشت و تغذیه مردم ایران را در تنگنا قرار داده است .
بدلیل همان سیاستی که بیانیه کنشگران برجسته داخل کشور آنها را مخاطب قرارداده است کشور در آستانه جنگی ناخواسته قرار گرفته است. وظیفه همه ما است که با پشتیبانی و حمایت از این مبارزین داخلی، از این بیانیه و این تلاش نه تنها حمایت کنیم، بلکه آن را به میان مردم ببریم و بر آگاهی ملی نسبت به خطراتی که کشور را تهدید می کند بیافزائیم. این آگاهی، خود سد استواری است در برابر حاکمیتی که با سیاست جنگی و نظامی خود کشور را به مرحله خطرناک کنونی هدایت کرده است.
 

 

 

 

                        راه توده  376     3 مهر ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت