راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

محاصره بهارعربی
با کمربند
اخوان المسلمین
اومانیته- اذرفریتاش

 

هشت ماه پس از سرنگونی  حکومت قذافی اولین  انتخابات برای گزینش 200 نماینده مجلس  دراین کشور در  روز شنبه برگزار شد. لیبی هنوز در شرایط عادی قرار نگرفته و انتخابات آزاد با تهدید های متعدد روبروست. تعیین نخست وزیر و اعضای کابینه و تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید از وظایف مجلس نوین لیبی اعلام شده است.

در این انتخابات صد کرسی برای منطقه غرب، 60 کرسی برای منطقه شرقی و 40 کرسی برای منطقه جنوبی لیبی در نظر گرفته شده است، تقسیمی که از هم اکنون نیروهای منطقه خود مختار بخش شرقی لیبی به آن اعتراض دارند و انتخابات را تحریم و تهدید کردند. تنش بر سر این اختلاف ها با حمله مسلحانه به یک هیلکوپتر در آستانه برگزاری این انتخابات و کشته شدن یک افسر کمیسیون انتخابات که حمل ونقل وسایل انتحاباتی را به جنوب بنغازی حمل منتقل می کرد منجر شد. گروهای مسلح در این منطقه اکنون مانع از صادرات نیمی از نفت لیبی شده اند و شبه نظامیانی که در جریان جنگ لیبی ظهور کرده اند کل این منطقه را به هرج ومرج کامل کشانده اند، وضعیتی که در جریان انتخابات تشدید شد و بنظر می رسد در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

درگیری در پاره ای مناطق  آنچنان شدید است که ناظران انتخاباتی جرات حضور در این مناطق را نکردند و رای گیری در این مناطق عملا ناممکن شد. مردم لیبی در این شرایط 200 نماینده  از 3700 نامزد انتخاباتی را انتخاب کردند که اکثر آنها از احزاب اسلامگرا می باشند. براساس نظر سنجی‌ها در لیبی نیز مانند تونس احزاب اسلام گرا پیروز انتخابات بودند. از جمله آنها حزب عدالت وباز سازی است که می توان آن را جناح اخوان المسلمین در لیبی دانست و همچنین حزب الوطن که  آرایی بالائی بدست آورد.

(آیا کمربند اخوان المسلمین بهار عربی را محاصره کرده است؟ این کمربند که اهل تشییع را نجس می داند و نا مسلمان، در آینده برای ایران و جمهوری اسلامی به موشکی با بردی فراتر از موشک اتمی تبدیل نخواهد شد؟)

 

 

 

                        راه توده  369      19 تیر ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت