راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

گریبان ثروتمندان
در جمهور چک
گرفته شد!
سایت حزب کمونیست روسیه
ترجمه آزاده اسفندیاری

 

روز جمعه چهاردهم  ماه ژوئن 2012 پارلمان جمهوری چک برنامه ای را به تصویب رساند که به نظر ناظران سیاسی طرحی نو در اتحادیه اروپا است.

پارلمان کشور چک  برای جبران کسری بودجه دولت، مصوبه ای را به دولت ابلاغ کرد که هر کس در این کشور، ماهانه بیش از صد هزار کرون ( 5000 هزار دلار آمریکا ) در آمد داشته باشد باید هفت در صد از آن را به اداره داریی  بپردازد. این قانون از اول ژانویه سال 2013 باید به مورد اجرا در آید .

در پی بحران مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال های اخیر، خصوصا یونان، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و دیگرکشورها، سهام داران بانکی و ثروتمند این اتحادیه از جمله آلمان و فرانسه به دیگر اعضا فشار می آورند تا باصطلاح به "ریاضت های اقتصادی" مورد نظر آنان تن در دهند . ریاضت های تحمیلی به کشور های مقروض درعمل جز ورشکسته شدن موسسات تولیدی کوچک و پرداخت مالیات بیشتراز سوی زحمتکشان و مردم عادی این کشورها مفهوم دیگری ندارد .

آمارهای بیکاری و فقر روز افزون مردم کشورهای تابع " یورو" گویای واقعیت خشن سیاست های تحمیلی از طرف اعضای قدرتمند این اتحادیه است.

اهمیت مصوبه پارلمان چک از آن رو برجسته می شود که تصمیمی است سنت شکنانه و راهی واقع بینانه برای مقبله با بحران های مالی در اتحادیه اروپا و برای نخستین بار در این اتحادیه از آنها که باید مالیات گرفته شود، گرفته می شود.

 

سایت حزب کمونیست روسیه  

 

 

 

                        راه توده  370      26 تیر ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت