راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نمی خواهند زیربار فشار اتحادیه اروپا بمانند
حساب یونان
از حساب اتحادیه اروپا جدا شده
 

 

روزنامه "اومانیته" ارگان حزب کمونیست فرانسه، در آستانه برگزاری دور جدید انتخابات پارلمانی یونان، هشدار داد که تمام وسائل ارتباط جمعی اتحادیه اروپا برای منصرف ساختن مردم یونان از دادن رای به ائتلاف چپ این کشور بسیج شده اند. علیرغم همه این تلاش ها، آخرین نظرسنجی ها نشان میدهد که ائتلاف چپ یونان در این دوره از انتخابات حدود 30 در صد آراء را کسب کرد و عملا برنده انتخابات خواهد بود. همین نظرسنجی ها نشان میدهد که پس از ائتلاف چپ، "حزب دمکراسی نوین" با حدود 26 درصد آراء قرار خواهد گرفت. انتخابات روز 17 ژوئن قرار است برگزار شود.
اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پیروزی ائتلاف چپ یونان، تهدید مردم این کشور را به بهانه قطع هر نوع کمک مالی به یونان تشدید کرده و آنها را دعوت به رای دادن به سود حزب دمکراسی نوین می کند که وفاداری خود را نسبت به برنامه ریاضت اقتصادی اعلام داشته است.
دخالت کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا در انتخابات یونان تا آن حد پیش رفته است که صدراعظم آلمان "آنجلا مرکل" رسما از مردم یونان خواستند به کاندیدای طرفدار برنامه ای اقتصادی اتحادیه اروپا رای بدهند تا بتوانند در این اتحادیه باقی بمانند.
روی دیگر این سخن آنست که اگر ائتلاف چپ را انتخاب کنید از اتحادیه اروپا اخراج خواهید شد. حتی رئیس جمهوری جدید فرانسه که از حزب سوسیالیست آن کشور است نیز از مردم یونان خواست تا بخاطر آینده یونان و آینده اروپا مراقب عواقب آنچه که در 17 ژوئن انتخاب می کنند باشند.
زیر چنین فشار و تهدید سنگینی، رهبر ائتلاف چپ یونان یکبار دیگر اعلام کرد:
یونان نمی خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود، اما زیر بار برنامه ریاضت اقتصادی نیز نمی رود. مردم چنین می خواهند و ائتلاف چپ نیز همین را می خواهد.
 

 

 

 

   راه توده  364      15 خرداد ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت