راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حزب کمونیست یونان:
شبح حمله ناتو
بالای سر
ایران و سوریه
آزاده اسفندیاری

 
 

اجلاسیه سازمان نظامی ناتو، روز های 20 و 21 ماه جاری در شهر شیکاگوآمریکا !

 

در پی نشست گروه هشت در مریلند آمریکا در روز های 18 و 19 ماه مه 2012 ، سران ناتو نیز در شهر شیکاگو تشکیل جلسه خواهند داد .

بولتن هیات سیاسی حزب کمونیست یونان می نویسد :

 هدف از گرد همآیی سران سازمان نظامی ناتو، تعین استرتژی جدید کشورهای امپریالیستی در ارتباط با گسترش تسلط نظامی بر مناطق تحت سیطره سیاسی این کشورها در جهان می باشد .

بخشی از استراتژی جدید ناتو وادارکردن  کشورهای آسیایی و آفریقایی است که تا به حال با این سازمان هم کاری نظامی نداشته اند. هدف گیری سیاست نظامی گری تهاجمی آنها، از افغانستان گرفته تا سومالی و استرالیا و زلاند نو را در بر خواهد گرفت .این استراتژی معنی دیگری جز سیطره برکل قاره های جهان با ابزار نظامی را نخواهد داشت .

 کشورهای امپریالیستی اروپایی و آمریکایی و ژاپن، برای فرار از واقعیت های روز افزون بحران های اقتصادی و مالی خود ، تبهکارانه در صدد بر پایی جنگ و آشوب در سراسر کره خاکی  هستند . آنچه برای حاکمان خود کامه سودا زده و جهان ویران کن اهمیت ندارد بقای ابنای بشر و جهان هستی است .

اگر در اجلاسیه 2010 ناتو در لیسبون پایتخت پرتقال یکی از مصوبات این سازمان دور زدن سازمان ملل متحد برای پی گیری اهداف نظامی (نمونه لیبی ) بود ، در جلسه شیکاگو، دعوت دیگر کشورها به همکاری نظامی  و به اصطلاح " ایجاد صلح جهانی "  است با هزینه خود کشورهای مورد نظر. ایجاد پلیس و ارتش مطابق معیارهای ناتو برای سرکوب مردم خودی ، تغیر زیر ساخت های اقتصادی، به یغما بردن منابع کانی و مواد خام، تسلط بر تجارت و حمل و نقل آن ها و صد البته خرید سلاح های مد نظر ناتو ازکشور های امپریالیستی . از دیگر موارد تحمیلی به  کشورهایی که عضویت ناتو را ندارند، دادن مشروعیت به متجاوزین ناتویی است برای دخالت درامور داخلی آن ها. با داشتن چنین مجوزی ناتو خواهد توانست تا در هر زمان و هرمکان ، تحت عنوان "مبارزه با دیکتاتوری " و یا هر بهانه دیگری  با قصد  سرکوب تشکل های صنفی و سیاسی و در مجموع  جنبش های اجتماعی  به کشورها ی مورد نظر لشکر کشی کند .

از دیگر عرصه هایی که ناتو مدعی مبارزه با آن می باشد، اتهام "تهدیدات نا متقارن" است، یعنی مبارزه با تروریزم و دزدان دریایی، حملات سایپری، مقابله با گسترش سلاح های بالستیک و هسته ای، امنیت انرژی، تغییرات آب و هوایی و کمبود آب، مهاجرت و در نهایت، جنگ پیشگیرانه و امکان "ضربه اول هسته ای" ایجاد  " دفاع  موشکی " در اروپا و غیره . هر عقل سلیمی می داند که عامل به وجود آوردن همه این مصایب برای بشریت ، خود نیرو های متجاوز به حق حیات وحقوق دیگر کشور ها  هستند . کافی است نگاهی به تک تک  لیست بالا انداخته شود تا دلایل و عاملان آن  روشن و شناخته شوند .

تجربه ها در گذشته ثابت کرده اند که همکاری و مشارکت کشورها با سازمان سرکوب گر ناتو حاصلی جزتخریب زیر ساخت های اقتصادی، تکنیکی و در نهایت  برده کردن توده های مردم و بردن دنیا بر لبه پرتگاه نیستی نبوده است . (یوگسلاوی ، عراق ، لیبی و افغانستان ...)

تشریک مساعی دولت های متعدد یونان در هم گامی و هم کاری با این سازمان جهنمی نتیجه ای جز فلاکت و ورشکستگی برای مردم ما نداشته است . درحال حاضر که توده های یونانی با اعتصابات و میتینگ ها و دیگر روش های اعتراضی مهر و نشان خود را بر محکومیت سیاست های ضد مردمی حاکمان داخلی و همکاران اروپایی- آمریکایی آن ها زده اند  وخواهان به دست گرفتن سرنوشت خویش هستند ، سایه شوم  تهدید به مداخله در امورداخلی خود  را ما به وضوح ، شاهد هستیم . آزادی یونان از طرح های امپریالیستی و باز گرداندن سربازان یونانی از مناطقی که نه تنها هیچ سنخیتی با منافع ملی ما ندارند بلکه تهدیدی نیز برای همسایگان کشورما به شمار می آیند ، امری است حیاتی .

اتحادیه اروپا و سازمان ناتو هر دو روی یک سکه هستند . هسته مرکزی سازمان ناتو، ایالات متحده آمریکا است که برای تسلط بر منابع اقتصادی و مالی  جهان اروپا را به دنبال خود می کشد . مطابق چنین انحصار گرایی و دست یابی به اقصی نقاط  جهان است که امروزه سایه ابرهای تیره و تار جنگ  بر آسمان ایران و سوریه سنگینی میکند . به همین دلیل است که ما می گویم راهی به جز تجزیه سازمان ناتو باقی نمانده است . چرا که اگر انشقاق و تفرقه ای در سازمان متجاوز ناتو صورت نگیرد این نیروی سرکش و افسار گسیخته کل بشریت را مورد تهدید قرار خواهد داد . ایجاد اتحاد چپ ابتدا در یونان و سپس در کل اروپا نویدی است تا زمینه انشقاق را در سازمان ناتو فراهم کند .این فرصتی است استثنایی و قابل دست یابی که مردم اروپا حکومت های  خود را وادارند تا از آمریکایی ها متابعت نکنند.

مبارزات احزاب چپ یونانی در همه عرصه ها نشان داد که به کمک و همپایی مردم می توان از چنگال اختاپوسی انحصارات به در آمد . آینده کشور ما و فرزندان آن در گرو مبارزاتی است که امروز ما باید آن را به نتیجه قطعی برسانیم . افشای نقشه های ویران گر سازان مخرب ناتو در پهنه گیتی وظیفه  کمونیست ها و کلیه نیروهای ترقی خواه با نگرش های متفاوت فکری  جهانی است که بقای هستی ما را تضمین خواهد کرد .

 جای امید واری است که در این روزهای بس خطر ناک  و حساس ، احزاب ، روشنفکران وتوده های مردم اروپا و آمریکا بانگ اعتراض خود را در مخالفت با سیاست های ویران گرانه امپریالیست ها فریاد می زنند .

 

آتن 06.16. 2012   

 

 

 

   راه توده  362      اول خرداد ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت