راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

شیخ احمد جنتی
بشارت جنگ
و فتح خیبر می دهد!

 

نماز "دشمن شکن" جمعه این هفته به امامت احمد جنتی برگزار شد. آقای جنتی بدنبال سخنان آیت‌الله خامنه ای، که کشور را در شرایط جنگی مشابه بدر و خیبر اعلام کرده بود وی نیز در نماز جمعه خود بر طبل جنگ کوبید و با بیان اینکه " جنگ در اسلام برای براندازی فساد است" گفت "بشر در جنگ‌های خود بدنبال قدرت و ثروت است اما حضرت علی برای اصلاح و اینکه نشانه‌های دین را بر سر جای خود باز گرداند و همچنین برای ایجاد و برقراری امنیت برای مظلومان جنگ می‌کرد"

بهانه هایی که جنتی برای توجیه جنگ آورد آنقدر اهمیت ندارد که اصل پیش کشیدن بحث جنگ و جنگ خواهی و جنگ طلبی اهمیت دارد. سخنان جنتی نشان می دهد که آنچه آقای خامنه ای در مورد حاکم بودن شرایط جنگی بر کشور و مقایسه وضعیت کنونی با جنگ بدر و خیبر کرده است به تدریج می رود که علاوه بر مدیریت اجرائی و قضائی و مقننه کشور در چارچوب یک سیاست نظامی، به یک سیاست تبلیغاتی دولتی نیز در همین زمینه گسترش پیدا کند. ورود به جنگ به عرصه تبلیغات حکومتی نیز به نوبه خود نشاندنده آن است که مسئله جنگ در سطح توده مردم به یک مسئله و نگرانی جدی تبدیل شده است. فشار حاکمیت هم بر مسئله جنگ بر این ترس و نگرانی می افزاید. بویژه آنکه مردم تجربه 8 سال جنگ را دارند و از جنگ و جنگ طلبی نفرت دارند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه که پیشکار و دست آموز وی، یعنی "علی نقی جهرمی" یکی از عوامل اختلاس 3 میلیارد دلاری نیز در صف اول نماز جمعه دشمن شکن نشسته بود مردم را به تقوا توصیه کرد و گفت: "مفسدان خود نمی‌خواهند قبول کنند که فساد می‌کنند و می‌گویند ما اصلاح‌طلبیم و نمی‌خواهیم فساد کنیم." آقای جنتی توضیح نداد که فساد را چه کسی کرده است؟ مخالفت با دیکتاتوری به معنای فساد است یا اختلاس 3 میلیارد دلاری؟

واقعا اصلاح طلبان فساد کردند یا امثال علی نقی جهرمی رییس بانک صادرات که چون پیشکار آقای جنتی است از تعقیب مصون مانده است؟ آقای جنتی فراموش کرده زمانی که زمزمه بازداشت جهرمی پیچید در نماز جمعه در دفاع از این عامل اختلاس وارد میدان شد و گفت "آبروی مومن نباید ریخته شود؟" یا آقای خاوری عامل دیگر اختلاس که اکنون به کانادا فرار کرده پای ثابت نماز جمعه ایشان و در زمره خواص با بصیرت نبود؟

همین جنگ طلبی ها و "بی تقوایی" ها و دروغ ها و دروغگویی هاست که مردم را نه تنها به کل نظام بلکه به کل روحانیت بدبین کرده است که تاوان آن را روحانیت مترقی و در کنار مردم نیز می پردازد. 

 

 

 

   راه توده  3469     3 بهمن ماه 1389

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت