راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سناریوهای تکراری
برای مقابله با دولت روحانی

 
 

 

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در دوران احمدی نژاد بود. از مصلحی همچون بیکارترین و کم عقل ترین وزیر اطلاعات تاریخ جمهوری اسلامی نام برده می‌شود. همین کم عقلی و‌‌ بی خاصیتی سرمایه مصلحی شد و در واقع عامل اصلی رضایت اولیه احمدی نژاد به وزارت و تقسیم کار با او بود. در این تقسیم کار وظیفه مصلحی شد مقابله با "فتنه" و کار احمدی نژاد هم شد تدارک واقعی فتنه و فتنه آفرینی و مطالعه و نسخه برداری از اسناد و مدارکی که وزارت اطلاعات علیه مقامات حکومتی جمع آوری کرده بود و به کار معامله با علی خامنه‌ای و بیت رهبری می‌آمد.
بدینسان کار اصلی مصلحی شد مقابله با فتنه، یعنی تعقیب و مراقبت و حصر امثال میرحسین موسوی و مهدی کروبی، تعقیب و شنود اصلاح طلبان، کارگزاران دوران آیت الله خمینی، وزرای کابینه خاتمی، اعضای ستاد موسوی و کروبی و دیگر میهندوستان. آنچه در این میان فراموش شد خطرات واقعی بود که از هر سو کشور را تهدید می‌کرد و همچنان می کند و احمدی نژاد و باندش خود از فراهم آورندگان این تهدید ها بودند.
مصلحی که در تمام این سال‌‌ها نان "فتنه" را خورده و به بهانه اینکه گویا با فتنه مقابله می‌کرده عملا انواع و اقسام تهدیدهای امنیتی متوجه کشور را پی نگرفت، اکنون که دولت نیز تغییر یافته و او برکنار شده نیز همچنان در توهم "فتنه" غرق است. وی اخیرا، پس از تقابلی که در مجلس با علم کردن "فتنه" با وزرای پیشنهاد روحانی شد، در مصاحبه‌ای آن تقابل را دنبال کرده  به بحث فتنه بازگشت و گفت: 
"نباید از فتنه به سادگی عبور کرد؛ در دوره‌ای که بنده در وزارت اطلاعات بودم کاملاً با فتنه درگیر بودم و اسناد سنگینی در این راستا وجود دارد که پشت این فتنه استکبار و براندازی نظام بود و در هر محکمه‌ای اگر قرار باشد بحث می‌کنم و اسنادش را خواهم آورد
."

مصلحی که شاید اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی شود که مانند دیگر معاونان و وزرای احمدی نژاد بازداشت و بازجوئی شود نگفت که اگر چنین اسناد "سنگین" وجود دارد پس چرا آنها را منتشر نمی‌کند تا مردم هم از وزن سنگین آنها با خبر شوند؟ فراتر از آن چرا جرات محاکمه موسوی و کروبی را ندارند و حتی جرات فرستادن انها به زندان عادی را هم ندارند که با همان اتهامات سنگینی که ایشان می گوید با دیگر زندانیان سیاسی در یک بند باشند؟

مصلحی در همین گفتگو، ادعا کرد:

"جزوه‌ای از یکی از سران فتنه به دست آمد که طراحی فتنه از قبل از سال ۸۸ تا حال حاضر در آن تدوین شده بود و در اختیار یکی از بزرگان قرار داده شد. (لابد رهبر) چند روزی که گذشت پیغام دادند که این را بررسی کنید که از کجا و از طرف چه کسی تدوین شده است؟ پس از تحقیق و بررسی مشخص شد که ادبیات این جزوه ادبیات حزب توده بوده است."

داستان این جزوه را تا بحال دهها بار مصلحی تکرار کرده است و پیشتر هم گفته بود که نوشته "محمد رضا تاجیک" است که در این مصاحبه تبدیل شد به یکی از سران فتنه و معلوم نیست اگر این جزوه آنقدر مهم است و تاجیک هم جزو سران فتنه است پس چرا خود تاجیک آزاد است.

اینکه این جزوه "ادبیات حزب توده" بوده یعنی چه؟ مگر ادبیات پا دارد و می تواند توطئه و یا توطئه گر باشد؟

سخن حزب توده ایران کاملا روشن و قاطع است. حزب توده ایران از انقلاب و از نیروهای طرفدار تحول و اصلاح جامعه و کشور پشتیبانی کرد و همچنان از آرمان های انقلاب دفاع می کند و از جمله دلائل دفاعش از اصلاحات، درحقیقت دفاع از آن آرمان ها و نجات آنهاست. توده‌ای‌‌ها مستند به تمام بیانیه ها و سرمقاله های پیش و پس از سه انتخابات مهم یعنی انتخابات دوم خرداد با رای به محمد خاتمی، در انتخابات 88 با رای به میرحسین موسوی و در انتخابات 92 با رای به حسن روحانی شرکت کردند. اسناد این امر در راه توده موجود است. این یعنی براندازی؟

و اگر این یعنی براندازی و جرم، رهبر جمهوری اسلامی – علی خامنه ای- که در انتخابات 92 از کسانی که منتقد و حتی مخالف جمهوری اسلامی هستند هم خواست که درانتخابات شرکت کنند خود بزرگترین مجرم است!

چهار سال بجای تعقیب و مراقبت انواع و اقسام جاسوس‌‌ها و تروریست‌‌ها و نفوذی‌‌هایی که تا عمق بیت رهبر و فرماندهی سپاه رسوخ کرده اند، طرفداران انقلاب و اصلاحات را بازداشت و شکنجه و بازجویی کردند و حالا وزیر اطلاعاتی که خود از متهمین این غفلت و فاجعه است می‌گوید جزوه‌ای با ادبیات حزب توده پیدا کرده است! جرم این افراد این بوده که مانند توده‌ای‌‌ها طرفدار انقلاب و پیشرفت و اصلاح کشور بوده اند؟ چه تعداد از دانشمندان اتمی و موشکی ایران در همین دوران اقای مصلحی و زمانی که ایشان مشغول تعقیب و مراقبت اصلاح طلبان و کشف جزوه با ادببات توده‌ای بود ترور شدند؟ پادگان موشکی سپاه در کرج در چه زمانی منفجر و نابود شد؟

مصلحی می‌گوید در این جزوه " طراحی فتنه از قبل از سال ۸۸ تا حال حاضر تدوین شده بود"!

تا حال حاضر یعنی چه؟ یعنی در این جزوه مربوط به بیش از چهار سال پیش انتخاب حسن روحانی هم پیش بینی و تدوین شده بود؟ پس وزارت اطلاعات چه کاره بوده که با داشتن این جزوه و خبر از آنکه چه حادثه ای قرار است روی دهد نتوانسته جلوی آن را بگیرد؟ لابد حضور ایشان در جلسه شورای نگهبان و نقشی که در رد صلاحیت هاشمی ایفاء کرد هم برای خنثی کردن بخشی از ادبیات حزب توده بوده است!

اینکه مصلحی انتخاب حسن روحانی را با فتنه و جزوه با ادبیات حزب توده ایران پیوند می‌زند و آن را به براندازی می‌چسباند در واقع دلیلی دیگر دارد. واقعیت آنست که بخش وسیعی از مردم کشور ما امروز معتقدند که حزب توده ایران یکی از پیگیرترین احزاب مدافع انقلاب و پیشبرد اصلاحات و تحولات در کشور بوده و هست و بهانه‌‌های ادعایی غیرقانونی کردن و جلوگیری از فعالیت حزب را نمی‌پذیرند. مصلحی که با روی کار آمدن حسن روحانی صندلی وزارت خود را از دست داده و از نقش توده‌ای‌‌ها در بسیج مردم برای رای به حسن روحانی نیز اگاه است در واقع با ساختن داستان جزوه با ادبیات حزب توده ایران می‌خواهد بگوید که میان طرفداران حسن روحانی و اصلاحات و تحولات و جنبش سبز با حزب توده ایران گویا توافق پشت صحنه‌ای انجام شده آن هم قبل از سال 88 و پشتیبانی حزب توده ایران از جنبش سبز و حسن روحانی نیز حاصل این توافق است. مصلحی که خواست مردم برای ایجاد یک دولت وحدت ملی را جدی گرفته بدلیل همان کم عقلی خود تصور کرده می‌تواند با ربط دادن حسن روحانی به فتنه و حزب توده ایران و براندازی در مسیر پشتیبانی از نیروهای طرفدار اصلاح و تحول خللی ایجاد کند.

اگر چه سخنان مصلحی جدی نیست و اصولا کسی سخنان او را نه جدی می گرفت و نه جدی می گیرد ولی او نگرانی را بازتاب می دهد که در راس حکومت و راست افراطی کشور شکل گرفته است. این که چگونه می توانند خواست مردم برای آزادی ها و فعالیت آزاد احزاب و گروه های سیاسی را مهار کرده و فراتر از آن مانع تعمیق دولت وحدت ملی در کشور شوند ؟ مصلحی با بضاعت اندک فکری خود برای مقابله با چنین خواستی به میدان آمد.

 

 

 

                        راه توده  42    14 شهریور ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت