راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

در سوریه

چشم ها بر آسمان

دوخته شده

"النا گروموا" از شهر دمشق

خبر نگار سویتسکایا راسیا

ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 

 

در دمشق پشت پنجره نشسته ام و به صدای اذان گوش می دهم . آمد و شد مردم حکایت از زندگی عادی است و نشان از آن دارد که هیچ کس جنگ را بر نمی تابد . وحشی گری و تجاوز بر سر اهالی سایه افکنده است و آن ها بر این باور هستند تا مگر دستی از غیب برآید و مانع از فرود آمدن دست جلاد بر سرشان بشود . بطور کلی جای امید واری بیشتر است تا نگرانی .

ممکن است در روح و روان مردم ترس از ماشین جهنمی جنگی آمریکا – ناتو وجود داشته باشد اما در چهره آن ها نمایان نیست . کار کردن و مشغول به زندگی بودن خود مبارزه با این نگرانی ها است . مردم می گویند : " ما بیش از دوسال است که با صفیر گلوله و بمب و آدم کشی در هم آمیخته ایم حال بمباران ناتو این هراس ها را کمی بیشتر می کند " .

علی رغم خستگی شهر از فجایع مستمر و کشت و کشتار تروریست ها در سطح کشور امید به آینده را در چهره های مردم و سربازانی که در پست های بازرسی در حال خندیدن و شوخی کردن با یک دیگر هستند می توان مشاهده کرد .

در روز های اخیر دو هیات نمایندگی خارجی از یمن و ایران از سوریه دیدن کردند و حمایت کامل خود را از دولت و ارتش و مردم این کشور اعلام نمودند . هر دو هیات اعلام کردند که پیروزی سوری ها بر علیه متجاوزین ، پیروزی بزرگ همه خلق های خاورمیانه است .

بشار اسد رییس جمهور سوریه در دیدار با هیات یمنی که متشکل از برخی از رهبران حزبی و روشن فکران این کشور بود ، گفت : " ما آماده  دفع هرگونه تجاوز نظامی به کشور خود هستیم . در عمل ما شاهد هستیم که تهدید به تجاوز مستقیم نظامی، تصمیم و اراده مردم ما را بر همبستگی جهت مبارزه و دفاع از میهن خود چندین برابر کرده است . حضور برادرانه شما نشان از آن دارد که مردم منطقه ، آگاهی در خور توجهی از رنج  و حرمان سوری ها دارند و به همین مناسبت با ما هم درد و هم پیمان هستند " .

در دیداری دیگر با هیات ایرانی به سرپرستی" علاالدین بروجردی" رییس کمیسیون خارجی مجلس شورای اسلامی ایران بشار اسد تاکید کرد ، همان طور که تا به حال توانسته ایم با ارتش خود و هم یاری و همراهی مردم برتروریست ها و حامیان خارجی آن ها فایق آییم در مقابله با  تجاوزات مستقیم احتمالی غرب و عروسک های دست نشانده منطقه ای هم پیمان آن ها ، پیروز میدان جنگ ، قطعا مردم سوریه خواهند بود .

از سوی دیگر، در آن سوی دریاها، یعنی بخش دیگر کره خاکی " آقای اوباما " و وزیر خارجه دولت او  "جان کری" سخن از رعد آسا بودن حمله نظامی به سوریه به زبان می آورند و سعی بر آن دارند تا همکاران  دست نشانده های اروپایی خود را به میدان بیاورند . خوشبختانه تا به حال 10 کشور اروپایی ، از جمله آلمان ، ایتالیا و یونان مخالفت خود را با شروع " جنگ صلیبی برای دمکراسی " اعلام کرده اند .

در ارتباط با استفاده از سلاح های شیمیایی توسط حکومت سوریه مقامات آمریکایی در بوق و کرنا می دمند و عکس های دل خراشی را به نمایش می گذارند که هنوز مردم جهان بعد از گذشت 10 سال دروغ های آنان را در ارتباط با  انباشته شدن سلاح های کشتار جمعی توسط حکومت وقت عراق در خاطره های خود دارند . بعد از بمباران های وحشیانه عراق بوسیله  پنتاگون و سازمان ناتو و دگرگون کردن حکومت آن کشور، هیچ گونه سلاح کشتار جمعی در آن کشور یافت نشد . آیا تا به امروز هیچ مقام و یا کشوری برای نابود کردن زیر ساخت های صنعتی و اقتصادی و کشتن صد ها هزار نفر از مردم بی دفاع عراق در جایی و به دادگاهی کشیده شده است ؟ مردم جهان نمی خواهند و باور نمی کنند که با استناد به  "اسناد جعلی " سرزمین دیگری در جهان تبدیل به زمین سوخته شود و جان میلیون ها انسان به خطر افتد .

اخیرا اطلاعات جالبی بر روی وب سایت روزنامه انگلیسی " دیلی تلگراف " پدیدار گشته است .

"سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده درگیر در حمله شیمیایی در سوریه " توضیح می دهد که یکی از هکرها دسترسی به پست الکترونیکی سرهنگ ارتش ایالات متحده " آنتونی مک دونالد " متصدی دفتر معاون رئیس ستاد اطلاعات ، و همسرش را به دست آورده . از مکاتبات او با دوست دختر خود روشن می شود که فیلم های ارائه شده توسط"مخالفین رژیم سوریه " یاحداقل بخشی از آنها مطلقا -جعلی و صحنه سازی بوده است. در اینجا بخشی از مکاتبات آورده شده است :

"من همه مدت در مورد این کودکان سوریه ای فکر می کنند . خدا را شکر که آنها زنده هستند. من امیدوارم که آنها برای اجرای این نقش هدیه یا مقداری پول دریافت کرده باشند. من هم آن را دیدم وخیلی ترسیده بودم  اما تونی من را آرام کرد. او می گوید آنها صدمه ندیده اند، این برای فیلم برداری مقابل دوربین انجام گرفته . پس نگران نباش ، عزیزم . "

 

به دنبال اطلاعیه فاشیستی بارک اوباما برای ریختن بمب بر سر مردم سوریه تظاهرات وسیعی در شهر های آمریکا، از جمله شهر بزرگ پنسیلوانیا بر پا گشت . فریاد مخالفت با جنگ در بریتانیا ، یمن ، مجارستان ، هند و رومانی تا به حال به گوش همه جهانیان رسیده است .  

 دولت آمریکا حیله گرانه همواره از "حقوق بشر" و گسترش "دموکراسی" در دنیا دم می زند. در شهر پنسیلوانیا خانمی به نام "ایملی یاتس" که در جنگ عراق معلول شده است، در یک پارک نواری را که روی آن نوشته شده بود: "دستها از سوریه کوتاه!" را با خود می گرداند. پس از چند دقیقه 8 پلیس سر رسیدند و نوار را از دست "ایملی" گرفته و دست های او را با دست بند پلاستیکی بستند و به مکانی نامعلوم بردند. هر چه آن زن فریاد زد که من کار غیر قانونی انجام نداده ام و فقط به کشتار انسان ها  اعتراض دارم فریاد رسی وجود نداشت .

آیا به این ترتیب مردم جهان "دمکراسی" را خواهند آموخت؟ این خط "دمکراسی" از بلگراد تا بغداد و تریپولی و در شرایط فعلی تا دمشق امتداد دارد .

فعلا آقای اوباما وظیفه تصمیم به ادامه شرارت بیشتر را به عهده کنگره این کشور گذاشته است تا تلاش برای "دمکراسی" با تانک ها و موشک  را در مورد سوری ها به سرانجام برساند .

آری ما دیر کردیم . امروز روسیه در مقابل تصمیمی سخت و جنگی سخت تر از آن قرار دارد و با ماموریتی بس دشوار تر . آرزو کنیم از پس این همه پلیدی ها سر بلند بیرون بیاییم .

 

 

 

                        راه توده  42    14 شهریور ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت