راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بشار اسد خطاب به هیات موریتانی

اعتماد مردم

جلب شد، وقتی

ضعف ها را

قبول کردیم

با استفاده از منابع روسی

ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 

 

به علت موقعیت حساس  جغرافیائی سوریه و داشتن نقش محوری در خاورمیانه، آن چه در این کشور می گذرد همچنان در مرکز توجه افکار عمومی منطقه و جهان قرار دارد .

هفته گذشته هیاتی بلند پایه از کشور موریتانی که شامل سیاستمداران، تعدادی از اعضای دولت و

رهبران سندیکایی و اتحادیه های کارگری این کشور می شد وارد دمشق پایتخت سوریه شدند. هدف از دیدار این هیات بلند پایه با مقامات سوری اعلام همبستگی با مردم و دولت این کشور در رویاروئی با تروریسم و عوامل جهانی پشتیبان آن ها بود.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیات نمایندگی موریتانی از سفر آن ها به سوریه سپاس گزاری کرد و امتنان خود را از همبستگی دولت و مردم این کشور با مردم سوریه ابراز داشت.

بشار اسد یاد آوری کرد: علیرغم شرایط بس بغرنج و دشوار کشور در دوران اخیر، مردم ما و نهاد های صنفی و سازمانی آن ها در شرایط مرگ و زندگی کشور با تشخیص سره از ناسره جانب دولت و ارتش را گرفتند. موفقیت ما در تسلط بر تروریسم حاصل اعتمادی بود که اکثریت مردم، میهن پرستانه، ارتش و دولت را یار وفا دار خود دانستند و مانع از آن شدند تا اهریمنان نا پاک با ماسک  "آزادی و دمکراسی" بر سرنوشت شان حاکم گردند. مردم سوریه  در عمل با بهایی بس سنگین به قساوت ها و درنده خویی مزدوران پی بردند و بی دریغ با تشکیل کمیته های دفاع به یاری ارتش شتافتند. اگر نبود همدلی و همبستگی مردم عادی با ارتش، امروز جنایت کاران بر سرنوشت آنان  حاکم بودند و قدرت های خارجی به اهداف خود رسیده بودند. ما در عمل به آزادی احزاب و نقش آفرینی تشکیلات مردمی و تشکل های سازمانی مردم کشور خود برای غلبه بر دشمنان قسم خورده پی بردیم .

در در گیری های جان سختانه جنگی با تروریست ها، شاهد بودیم که به چه سان داوطلبان مردمی متشکل در کمیته های دفاع از ارتش، سربازان زخمی را جمع آوری کرده و به مداوای آن ها می پردازند. حضور این داو طلبان در کمک رسانی به ارتش یکی از درخشان ترین نمونه های میهن پرستی و جان فشانی آن ها بود. ما به داشتن چنین مردمی با شعور سیاسی و درک صحیح میهن دوستی مباهات می کنیم .  

در ابتدا گروه ها و حامیان جهانی آنان بر این خیال باطل بودند که بر بستر نارضایتی های بخشی از ساکنان سوریه می توانند حوادث لیبی را در کشور ما تکرار کنند. ما در عمل توانستیم با تشخیص نقطه ضعف های خود ، مردم را به عرصه مبارزات و دفاع از کشور ترغیب کنیم . با چنین پشتوانه وهمبستگی ملی بود که موفق شدیم مناطق تحت اشغال تروریست ها را آزاد کنیم.

حال که تروریست ها با مقاومت مردم و ارتش مواجه شده اند متوسل به عملیات ایذایی در شهرها و روستاهای سوریه شده اند. بمب گذاری در مدارس و مساجد و کلیساها و قربانی کردن مردم عادی بیانگر درماندگی آن ها است. در شرایطی که دست آنان به بام حکومت نرسیده است سعی در ایجاد اختلال و آشفتگی در زندگی مردم زده اند. ما براین باور هستیم که عزم دشمنان مردم سوریه، شکستن اراده تنها جبهه مقاومت در برابر اسرائیل و تجزیه کشورهای خاور میانه و به بردگی گرفتن ساکنان این منطقه استراتژیک جهانی است.

در ادامه دیدار هیات نمایندگی مردم و دولت موریتانی با بشار اسد "محفوظ ولد عزیز" دبیر کل حزب سوسیال دمکرات و رئیس این هیات گفت: ما برای ابراز پشتبانی و همبستگی اتحادیه های مردمی موریتانی با مردم سوریه به این جا آمده ایم. ما به شرایط جنگی بس دشوار که امیر نشیان خلیج فارس و دیگر شرکای آن ها برای شهروندان سوری رقم زده اند واقف هستیم. حاکمان امارات و سعودی ها خود را مسلمان می دانند اما در عمل شمشیر علیه مردم مسلمان و  دیگر پیروان ادیان صیقل می دهند.

مردم و دولت سوریه در عمل ثابت کردند که قابلیت دفاع از شرف و سر زمین خود را دارند. آن ها نشان دادند که در منطقه خاور میانه  نمونه بارزی از غرور و سر بلندی ملتی هستند که تا پای جان از آزادی کشور خود دفاع می کنند .                                                                                                    

***

در خبرهایی دیگر در ارتباط با جمهوری عربی سوریه، اخیرا سازمان ملل متحد هیاتی را برای بررسی استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ های این کشور به سوریه اعزام کرده است.

طبق گفته های مقامات سوری ، روز 19 ماه مارس سال جاری در استان حلب منطقه "خان ال عسل "نیرو های" اپوزیسیون موشکی را که کلاهک شیمیایی داشت به سمت این محل شلیک کردند که صد ها نفرجان باختند و صدها تن مجروح شدند. در پی این جنایت، دولت سوریه از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد تا هیاتی را برای بررسی به این کشور اعزام کند. در بدو امر این درخواست با مخالفت ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر کشورها مواجه شد. تا جایی که "باراک اوباما" بدون توجه به نظر کارشناسان، صراحتا دولت سوریه را مسوول استفاده از سلاح شیمیایی کرد.

بر اثر پی گیری دولت سوریه و گزارش کارشناسی و متخصصان روسی بمب های شیمیایی که توسط نماینده دایمی دولت روسیه در سازمان ملل ارایه شد این سازمان با فرستادن هیاتی به این کشور موافقت کرد .

 

 

 

                        راه توده  421     31 مرداد ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت