راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

لبنان بدنبال سوریه

قربانی آغاز

جنگ خواهد شد

 
 

 

حزب کمونیست فرانسه هرگونه "مداخله نظامی واشنگتن و متحدان ان علیه سوریه را تشدید درگیرهای نظامی بدون پایان در سوریه و منطقه اعلام کرد.

این حزب در بیانیه ای نوشت: حمله نظامی به سوریه برای ما غیر قابل قبول است. بمباران سوریه یعنی "جنگ در جنگ" در منطقه خاور میانه که انفجار خاور میانه را در پی خواهد داشت.

با چنین حمله ای جنگ بسرعت به داخل خاک لبنان کشیده خواهد شد و فصل خونین انتقام در منطقه آغاز می شود. سوریه جعبه باروت منطقه است. ما باید به نتایج وحشتناک عملیات نظامی اخیر ناتو در منطقه توجه کنیم و آن را بخاطر بسپاریم. در عراق و لیبی و افغانستان نمونه های کوچکی نیستند. اینها نشان داد که جنگ نمی توانند راه حلی برای حل بحران باشد.

همچنین "ژان لوک میلانشون" رهبر جبهه چپ فرانسه در رادیو "ب اف ام" در روز سه شنبه گفت: "مداخله نظامی در سوریه آستانه یک جنگ بسیار بزرگ در منطقه خاور میانه است که تاکنون ما ندیده ایم. نباید این جنگ را آغاز شود. این بزرگترین اشتباه است.

جبهه چپ برای حل در گیرها در سوریه راه حل دیگری را پیشنهاد می کند. برای پیدا کردن "راه حل های دیپلماتیک وسیاسی" و برای دفاع از "آینده فرانسه باید روی طرح "خروج از بحران از بالا" تاکیه شود. حزب کمونیست فرانسه نیز به نوبه خود از "مقامات فرانسوی خواست تا ابتکار عمل را برای یک نشست بین قدرت های بزرگ در گیر در بحران سوریه مرکب از ایالات متحده و روسیه و همچنین ترکیه و ایران برای توقف جنگ و گذار دمکراتیک در سوریه را پیشنهاد کرده است. همچنین مذاکرات کنفرانس ژنو 2 را که بدنبال راه حلی برای حل بحران سوریه بود را باید آغاز کرد. البته نیاز به تعهد دبیر کل سازمان ملل برای یافتن یک راه حل سیاسی است . همچنین صداهائی برعلیه جنگ در ایالات متحده وجود دارد. این یک واقعیت است که مردم امریکا نمیخواهند درگیر یک جنگ خارجی دیگر شوند. متخصصان ژئوپلتیک حتی بن بست سیاسی را طولانی را به یک عکس العمل شتابزده نظامی ترجیح میدهند و به آن معتقدند. در مقاله ا ی در نیویورک تایمز "ادوارد لوتواک" به دولت ایالات متحده برای حل بحران سوریه پیشنهاد کرد: "بجای یک واکنش سریع و بمباران سوریه، به شورشیان سوریه اسلحه بدهید، آنقدر که بر دولت اسد پیروز شوند و زمانی که شورسیان در سوریه مسلط شدند ارسال اسلحه را می توان قطع کرد. اما به نظر میرسد که نه امریکا و نه اروپا هیچ یک مایل نیستند که یکی از طرفین درگیری - اسد و یا شورشیان- در این جنگ پیروز شوند. بنا براین تنها راه حل حمله به سوریه و شکست اسد وشورشیان اسلامگرا است .که مردم امریکا امادگی پذیرش انرا ندارند.

 

 http://www.humanite.fr/bombarder-la-syrie-serait-ajouter-la-guerre-la-gue-547742

 

 

 

                        راه توده  42    7 شهریور ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت