راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

گزارشی از

جلسه انتخاباتی در برلین

آنها که بعد از

انتخابات، انتخاباتی شدند!

 
 

 

دوستان راه توده، حالا که همه تحریم کنندگان انتخابات، بعد از انتخابات طرفدار انتخابات و رای دادن شده و یا شب رای گیری فهمیده اند اوضاع به گونه ای دیگر است و با هم وارد بحث و جدال بر سر شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات شده اند، لازم میدانم از جلسه سخنرانی 17 خرداد که در شهر برلین آلمان برگزار شد و من در آن حضور داشتم گزارشی را دراختیار شما بگذارم.

 

غروب 17 خرداد گروه «همراهان جنبش سبز» در ساختمان شهرداری برلین یک جلسه سخنرانی با شرکت چند فعال سیاسی با موضوع شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شد. در بخش او این جلسه خانم ملیحه محمدی و آقایان حمزه غالبی، رضا علیجانی، فرهاد فرجاد و مهدی فتاپور سخنرانی کردند و سپس به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ گفته شد.

من در بخش پایانی صحبت های آقای حمزه غالبی که اولین سخنران بود، وارد جلسه شدم و مجموعه برداشتم از شنیدن بخش کوتاه سخنرانی ایشان و پاسخ به سوالات این بود که ایشان شرکت در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری را تحریم نکردند. خانم ملیحه محمدی، هم در بخش اول سخنان خود و هم در بخش دوم بر شرکت در انتخابات اصرار داشت. آقای رضاعلیجانی نیز هم در بخش اول سخنرانی خود وهم در بخش دوم بر عدم شرکت در انتخابات تاکید داشت. آقای فرهاد فرجاد هم گفت که نظر من عدم شرکت در انتخابات است.

در بخش نظریات، من از جمع حاضران درجلسه، در یک مهلت پنج دقیقه ای  دیدگاه خود را به شرح زیر بیان کردم:

«دوستان تحریم کننده من به سهم خود به شما تبریک عرض می کنم! آقای فتاپور، سازمان فدائیان اکثریت به شما تبریک عرض می کنم، جناب علیجانی، دوستان ملی مذهبی به شما هم تبریک عرض می کنم، آقای فرهاد فرجاد به شما و حزب تان نیز این تصمیم را تبریک عرض می کنم، دوستان جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، شورای هماهنگی راه سبز امید و آقای امیر ارجمند به شما نیز تحریم شرکت دررای گیری انتخابات ریاست جمهوری را تبریک عرض می کنم! دوستان تحریم کننده اجازه بدهید میزان رای هائی را که در سال 88 برای آقای موسوی در صندوق ها انداخته شده را بررسی کنیم، ما طرفداران آقای میر حسین موسوی و جنبش سبز می گفتیم که ایشان حدود 19 میلیون رای داشته است، اما کودتاگران انتخاباتی مدعی شدند که این تعداد نزدیک 14 میلیون بوده است. دوستان تحریم کننده 19 میلیون رای را با این تحریمی که کردند، چال کردند! شما مردم را به عدم شرکت دعوت کردید تا 19 میلیون رای جنبش سبز را زیر خاک چال کنید! بنده به این سیاسی کاری داهیانه شما تبریک عرض میکنم.

و حالا اینبار هم دوستان تحریم کننده در اینجا مرتبا از« مهندسی انتخابات» صحبت می کنند. می گویند حالا که با «این مهندسی انتخابات» کاندید ما نخواهد توانست رای بیاورد و کاندید ولی فقیه برنده خواهد شد، پس ما در این انتخابات شرکت نمی کنیم.

این چه استدالی است؟

بازی را دو صفی حساب کرده اید! یا کاندیدای ما یا کاندیدای ولی فقیه! همه چیز را سیاه و سفید می بینید! دوستان تحریم کننده آیا حساب کرده اند که در این میان اگر کاندید راستگرایان تندرو یعنی آقای جلیلی با پشتیبانی مصباح یزدی، جنتی، و کل باند احمدی نژاد انتخاب شود چه پیش می آید؟ شما انتخابات را تحریم می کنید تا 19 میلیون رای تحریمی شما جلیلی برنده شود. جای حیرت نیست؟

بنده به شما اقایان تحریم کننده تبریک عرض می کنم. متاسفانه آقای امیر ارجمند اینجا نیستند تا توضیح بدهند که این چه دسته گلی است که شورای هماهنگی راه سبز آب داده است."

آقای علیجانی پس از شنیدن این سخنان بر عدم شرکت خود در رای گیری انتخابات تاکید کرد. آقای مهدی فتاپور نیز همینطور، و البته اضافه کرد  "اگر من شرکت هم بکنم به آقای قالیباف رای خواهم داد!".  آقای فرهاد فرجاد از حزب دمکراتیک مردم ایران هم گفت: من توضیح بدهم که حزب من تاکنون هیچ اطلاعیه ای در این رابطه نداده و من نظر شخصی خودم را گفتم!

 

 

 

                        راه توده  412     30 خرداد ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت