راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیام های شما

پاسخ های راه توده

 

 

 

محمد...- من ساکن کرج هستم. همیشه تلاشم رو برای آگاهی از گذشته می کنم. من سال 67 به دنیا اومدم. خیلی دوست دارم درباره سالهای قبل از تولدم و نتایجش بدونم. برام همیشه پر از رمز و راز بوده. درباره اعدام های سال تولدم خیلی شنیده ام. چطور یک آدم میتونه انقدر فجیع آدم دیگه ای رو بکشه؟ با چه ایدئولوژی؟

 

راه توده: دوست گرامی، امروز که شما شاهدش هستید، از دل دیروز بیرون آمده است. از همان ابتدای انقلاب توطئه ا عدام و ترور و کشتار سازمان داده شد. ترورها با ترور آیت الله مطهری آغاز شد. سپس فاجعه اعلام جنگ مسلحانه مجاهدین خلق و پیش از آن جنگ های مسلحانه در کردستان و حضور امثال حسن آیت در قلب رهبری حزب جمهوری اسلامی و جنگ عراق و ...

بخش اصلی و مرکزی تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی از همینجاها باید نوشته شود تا بیائید به جلو

و برسید به فاجعه امروز.

متاسفانه اینترنت ضعیف ایران اجازه نمی دهد امثال شما که علاقمند به خواندن مطالب و آگاهی بیشتر هستید بتوانید از روی اینترنت مطالبی در باره موارد که به آنها اشاره شد را بخوانید.

بزرگترین گرفتاری اینست که حکومت اجازه نمی دهد مردم مطالعه کنند و بدانند. ضربه بزرگی که نبود آزادی ها به مردم می زند همین جلوگیری از آگاهی است. شما ببینید در همان 8 سال دولت خاتمی چقدر رشد آگاهی در جامعه بوجود آمد.

 

آرمان سورکی- آیا کتابی در رابطه تمام پلنوم ها و کنگره های حزب توده ایران وجود دارد؟ بعضی اظهار نظرها که با انتقاد شما روبرو شده بواسطه عدم دسترسی به اسناد است. آنچه که  قابل دسترسی می باشد تنها خاطرات پراکنده و اشاراتی اینجا و آنجا می باشد. برای حزبی با سابقه حزب توده ایران این کمبود شرم آور است. من در همین خاطرات خوانده ام که انتقاد می کنند چرا کل رهبری حزب را به داخل کشور آوردند که همه دستگیر و کشته شوند؟

راه توده- دوست گرامی اولا کتابی درباره اسناد پلنوم ها و کنگره های حزب توده ایران تا انقلاب 57 وجود دارد که پس از انقلاب بارها تجدید چاپ شد. نام این کتاب "اسناد و دیدگاه ها" است. بنابراین عدم اطلاع شما که با توجه به وضع سیاسی حاکم در کشور طبیعی نیز هست، دال بر غفلت حزب توده ایران نیست. درباره آمدن رهبران حزب توده ایران به داخل کشور، پس از انقلاب نیز باید بگوئیم که هیچ حزب سیاسی مایل به مهاجرت و دوری از میهنش نیست و به محض آن که شرایط برای فعالیت در کشور فراهم باشد همه مهاجرین سیاسی که می خواهند فعالیت کنند به میهنشان باز می گردند. بنابراین، بسیار طبیعی بود که رهبران حزب توده ایران نیز که از 1327 و ترور ناتمام شاه ناچار به جلای وطن شده بودند و پس از کودتای 28 مرداد این جلای وطن شدت گرفت، آنها برای فعالیت به داخل کشور باز گردند. اتفاقا یکی از تبلیغات و یکی از عرصه های جنگ روانی با حزب توده ایران در دوران شاه که ارگان های تبلیغاتی حکومت نیز به آن دامن می زدند این بود که چرا رهبران حزب از ایران رفته اند؟ ترسو بوده اند، بقیه را گذاشته اند و خودشان رفته اند و.... بسیاری از نیروهای سیاسی چپ و ملی نیز در دام این تبلیغات افتاده و آن را تکرار می کردند. شاه و حکومتش از این عصبی بود که عده ای توانسته اند از ایران خارج شوند و به چنگ فرمانداری نظامی کودتا نیفتاده اند تا اعدام شوند. شاید تا حدودی تاخیر رهبری حزب توده ایران برای خارج ساختن بخشی از رهبری حزب در سال 1361 همین تبلیغات هم بود. بهرحال، هر حزبی اگر بزرگترین دانشمندان و مبارزان سیاسی را هم در صفوف خود داشته باشد اما نتواند از فرصت آزادی ها استفاده کرده و در میهنش فعالیت علنی کند، محکوم به مرگ در مهاجرت است. شما، آمدن رهبران حزب به داخل کشور، پس از انقلاب را نه تنها نباید منفی ببینید، بلکه یکی از جنبه های مثبت و میهن دوستی توده‌ایها بدانید.

----------------

داریوش دریامج- تا لحظه ارسال این ایمیل، راه توده شماره ۳۹۹  قابل دسترسی نیست. مراتب جهت اطلاع عرض می شود!

راه توده: دوست گرامی و بی تاب خواندن راه توده. راه توده هر دو شنبه منتشر می شود. یعنی در آخرین ساعات یکشنبه و یا اولین ساعات بامداد روز دوشنبه هر هفته راه توده منتشر می شود و اگر مسئول فیسبوک آن برای کار معیشتی ناچار نباشد 3 و نیم بامداد از خانه بیرون برود، فیسسبوک راه توده نیز در اولین ساعات روز دوشنبه به روز می شود. بنابراین، ما تصور می کنیم شما برای خواندن راه توده مقداری بی تاب هستید و عجول. آنچه که درباره انتشار راه توده در بالا نوشتیم یک روش همیشگی است. یعنی در 400 شماره راه توده اینترنتی این روش پیاده شده است. موفق باشید.

----------------

 

ابویاس- من از رفقای حزبی هستم. از تلاشتان در زمینه انتشار راه توده سپاسگزارم. اگر مقدورتان بود زحمت بکشید آخرین نامه رفیق کیانوری به خامنه ای را برایم بفرستید. سپاسگزارم و زنده باد حزب توده ایران

راه توده: دوست گرامی این نامه در آرشیو راه توده موجود است و شما می توانستید با مراجعه به بخش جستجو (در ستون سمت چپ صفحه اول) اسم کیانوری و یا نامه کیانوری را بنویسید و دستور جستجو را بدهید تا این نامه برایتان ظاهر شود. کاری که ما کردیم و لینک آن را برایتان می گذاریم:

http://www.rahetudeh.com/rahetude/kianoori/namehKiabeKhamnei.html

  

بهنام بیگی- ضمن نثار بهترین سلام ها و درودها به شما رفقای عزیز به نظر من حزب توده پر افتخارترین حزب ایران است. شرایط عضویت و این که چگونه می توان با شما همکاری کرد را به من اطلاع بدهید. لطفا پاسخ را به ایمیل من ارسال کنید.

موفق باشید رفقا

راه توده: دوست گرامی، شرایط در جمهوری اسلامی به گونه ایست که عضو گیری بصورت کلاسیک و یا آنگونه که مورد نظر شما هست ممکن نیست. باقی می ماند ارتباط و این که هر کس هر کاری از دستش بر می آید کوتاهی نکند. شما نیز همینگونه رفتار کنید.

 

 

 

                        راه توده  400     21 اسفند ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت