راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بزرگترین

فاجعه اتمی

از کنار گوش

روسیه گذشت

سایت ساویتسکایا راسیا

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

 

15 فوریه  2013  یک شهاب سنگ در منطقه „چلیا بینسک„ روسیه، با زمین بر خورد کرد که موحب زخمی شدن صدها تن شد و هزاران متر مکعب زمین، ساختمان ها و تاسیسات تولیدی را تخریب کرد.  گذشته از خسارات وارده، این خبر دانشمندان و مردم روسیه را در بهت و حیرت فروبرد. خصوصا که دستگاه های فضایی آمریکایی دقیق ترین خبر و اطلاعات را در باره حرکت و اصابت  این شهاب سنگ به زمین گزارش کردند.

 

سقوط این  شهاب سنگ، درست، در سمت جنوب شرقی „چلیا بینسک „ بود که محل نگهداری انبار های زیر زمینی پلوتونیم و  سلاح های اتمی روسیه است.

چند روز بعد از این حادثه برخی از اخترشناسان و متخصصان فیزیک فضایی و فیزیک اتمی روسیه در برنامه ای که از تلویزیون پخش شد به همه جوانب این حادثه پرداختند جز به اصابت و انفجار شهاب سنگ در نزدیکی انبار سلاح های اتمی!

برای این دانشمندان نه علت اصابت شهاب سنگ به این منطقه حساس مطرح بود و نه عدم سیستم حراست و تامین امنیت „امپراتوری پوتین „.

ساختن این انبارها  و جمع آوری سلاح های اتمی روسیه در یک مکان، به ابتکار آمریکایی ها، بدون شرکت دادن متخصصان روسی، در زمان یلتسین شروع شد و با به قدرت رسیدن پوتین، ادامه پیدا کرد. اندازه این انبارهای زیر زمینی، به چهار برابر زمین فوتبال می رسد.

سوال اساسی این است که آیا آمریکایی ها سلاح جدیدی در دست دارند؟

در بیست سال گذشته روند گسترش سلاح های متعارف و اتمی و فصا- اتمی آمریکایی ها  سیر صعودی و رو به تکامل داشته است و متاسفانه در کشور ما سیر نزولی و تخریب همه جانبه سیستم دفاعی.

باز این سوال مطرح می شود که چرا این شهاب سنگ  در سمت جنوب شرقی این منطقه به زمین اصابت کرد و منفجر شد؟ یعنی یک عمل آگاهانه و امر هدایت شونده ای در کار بود؟ آن ها می دانستند که این انبار ها هیج گونه سیستم حراستی و امنیتی ندارند. آیا آن ها در صدد بودند درسی به پوتین داده و تذکر بدهند که  پایت را از گلیمی که ما برایتان تعیین می کنیم، دراز تر نکن و الا در دمی  „امپراتوری تو را „ به تلی از خاکستر تبدیل می کنیم!

در اولین قدم، عقل و تدبیر ایجاب می کند تا این انبارها به سیستم های قابل اطمینان دفاعی مجهز شوند تا دیگر، فرستاده های شهابی و یا خراب کاری از هر نوع آن، کشور ما را مورد تهدید قرار ندهند.

 روسیه از پتانسیل علم و دانش مدرن  و دانشمندان  وطن پرست در خدمت به مردم برخوردار است. باید این انبارها را از سیستم حفاظتی آمریکایی بیرون آوریم و با ابداعات و کنترل آنها را به دانشمندان خودی واگذار کنیم.

کاخ کرملین باید جواب گوی تمرکز سلاح های مرگ بار اتمی در یک مکان و آن هم  در منطقه "چلیا بینسک"  و عدم کنترل و بدون سیستم دفاعی ازآن ها  باشد .

حادثه سقوط شهاب به روشنی ثابت کرد که امنیت شهروندان روس و سرزمین آن ها تا چه حد ضربه پذیر است.

جا دارد که در اسرع وقت فراکسیون حزب کمونیست روسیه درمجلس دوما، این بی توجهی دولت نسبت به سرنوشت مردم  و امنیت ملی را پی گیری کند  و این موضوع را با جدیت در پارلمان به بحث بگذارد و موارد خطرناک و فاجعه آمیز تمرکز انبارهای سلاح های کشتارهای جمعی را پی گیری کند. کشور زمانی می تواند از تهدیدات و شانتاژ آمریکایی ها به در آید که از همه امکانات علمی و تکنولوژی خود بهره بگیرد و با درایت و آینده نگری امنیت مردم و کشور خود را تامین کند.

 دولت و مجلس روسیه با تخصیص بودجه لازم، باید از توان علمی دانشمندان قهرمان باقی مانده خود، برای امنیت  مردم بهره گیری  کند و آن ها را  بر کرسی ابداعات دفاعی کشور بنشاند، قبل از آن که آن ها به سینه قبرستان ها سپرده شوند و روسیه تبدیل به تلی از خاکستر شود .

 

 

 

                        راه توده  400     21 اسفند ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت