راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیام های خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 
 

مسئول دریافت پیام های راه توده همچنان در مرخصی است. چند پیامی که می خوانید، چند هفته پیش دریافت شده بود که منتظر دریافت پیام های تازه نشدیم تا همه را با هم منتشر کنیم، بلکه فعلا و علی الحساب آنچه را داشتیم منتشر کردیم تا نوبت به تازه هایش برسد!

محمدکیانی- باعرض سلام

کتاب آقای مهدی فراهانی منفرد"مهاجرت علمای شيعه از جبل عامل به ايران" متاسفانه همانطورکه گفتید درایران نایاب است. آیا امکان آن هست که بصورت  pdfبرای اینجانب ارسال کنید؟ البته هزینه آن را پرداخت میکنم.

باتشکر

راه توده: دوست عزیز! تا آنجا که به ما اطلاع رسیده، این کتاب اخیرا و پس از سالها توسط انتشاراتی امیرکبیر تجدید چاپ شده و برخی دوستان دیگر که مانند شما مایل و شایق به مطالعه آن بوده اند، توانسته آن را بخرند. تصور می کنیم اگر کمی تلاش کنید بتوانید آن را در داخل کشور تهیه کنید.

 

امید -

رفیق برجسته محمد علی عموئی.

راه توده قصم خورده است تا به خیال پهلوی ها و عده ائی تا به فروپاشی حزب توده ایران نرسید دست نکشد. انسان طراز نوین  رفیق محمد علی عموئی انسان ازادیست و فعلا در زندان دیگری به زندگی سلام می دهد. افرادی هم که در مورد این مرد بزرگ می نویسند نظرات خودشان را دارند. مثلا نظرات اقای  علی خدائی و یا بابک خسروی و یا انور خامه ائی و یا عنایت اللاه رضا. به خودشان مربوط است خسته شدند ازبس که نوشتند. رفیق محمد علی عموئی در حزب توده ایران مسئولیتی ندارد که نگان نظرات ایشان باشم . هر نظری دارد محترم است اما چه شد که راه توده دلسوز زندانی قدیمی حزب توده ایران شدند. . سکوت حزب توده ایران فکر می کنم درست ترین کار است. شما و دوستان راه توده سوگند خوردید به قلم تان که تا فروپاشی حزب توده ایران را ببینید . برای تان بهتر است بگویم جنبش بین الملل کمونیست هر از چند گاهی کنگره و جلساتی برگزار می کند و یک پای ثابت ان حزب توده ایران است. روز های نخست یک حجازی نامی بود که بدبخت انقدر از تولیدات علمی اش باقی مانده که قرن ها برای مطالعات ارزشمندش عده ائی چون انور خامه ائی بهره می برند.  رفیق محمد علی عموئی مطوئنا باید در شرایطی موضع گیری کنند که کشور در توطته هجوم نظامی امپریالیست ها به کمک انجمن انگلیسی حجتیه و هیئت موتلفه است . به قول رهبری دست های اهنین امریکا در زیر استین است و باید شناخت و به دام نیفتاد. هرکسی باید با دیگران نظرات موافق یا مخالف داشته باشد اما راه انداختن دسته های پوشالی و بی هدف سرگذشت جبهه دموکراتیک پرفسور بابک خسروی می شود. حزب توده ایران با این همه شهدای  هشت سال جنگ نه خیانت می کند و نه میدانی برای برای وازدگان گذشته می گذارد. انور خامه ائی پیر شد و و گورباچف های پوشالی به زباله دان تاریخ می روند. هواداران حزب توده ایران میدانند و اگاه هستند که این رستم میدان نبرد بر اسبی سوار است که نه شما و نه هیچ درده دیگری قادر به نابودی ان نخواهند بود. امریکا و انگلستان غلطی نکردند که دیگران غلط کنند

 

راه توده: آقای امید گرامی. ما تصور می کنیم اگر شما بیشتر مطالعه کنید، بهتر است تا این که اظهار نظری در این سطح که عینا منتشر کردیم بکنید. مطلبی دراین شماره راه توده وجود دارد بنام بیسوادی سیاسی، توصیه می کنیم آن را مطالعه بفرمائید. بویژه کلام برشت را. البته شما یک نامه دیگری هم در باره جنبش سبز و انتخابات نوشته بودید که کمتر از نامه بالا پر اشتباه مضمونی و زمانی و فارسی و شناخت از شخصیت هائی که نام برده اید نیست. توصیه ما را بپذیرید و بیشتر مطالعه کنید.

 

یک دوست - سلام دوستان گرامی

من یکی از دوستان و خوانندگان راه توده‌ هستم .  از طریق یکی از دوستان قدیمی تعدادی از عکسهای زنده‌یاد پرویز حکمت جو ( در دهه‌ی 40 زمان مبارزه‌ مخفی در منزل یکی از دوستان کرد توده‌ ای به‌ نام (صدیق .ا...) بدستم رسیده‌ است که‌ در نوع خود بی نظیر است .  لطفا در صورت تمایل بفرمایید که‌ آیا مایلید آن عکس ها را در  راه توده‌ منتشر کنید ؟

منتظرم پاسخ هستم

راه توده: دوست عزیز! در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. نیکی و پرسش؟ معلومه که می خواهیم و منتشر هم می کنیم. لطفا کرده و آنها را به آدرس پستی راه توده که در پائین صفحه اول این نشریه منتشر شده پست کنید. در اولین فرصت هم چنین کنید.

 

 

 

 

                        راه توده  392     25 دی ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت