راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پاسخ راه توده

به چند پیام دریافتی

 

منصور بهمنی- سلام- در راه توده شماره 460 به درستی آمده که "ما معتقدیم که روسیه امروز یک کشور سرمایه داری است که پیش از هرچیز بدنبال منافع خود است. دوران اتحاد شوروی و کمک های بی چشمداشت و بنا بر ملاحظات غیراقتصادی و ایدئولوژیک پایان یافته است. روی ایستادگی روسیه تا به آخر هم نمی توان حساب کرد. ولی این کشور اولا همسایه ماست، ثانیا در مناسبات اقتصادی و سیاسی جهانی و در ساختار اقتصاد داخلی ایران در موضع برتر قرار ندارد و بالاخره در زیر فشار محاصره امریکا قرار دارد و بنابراین آماده برقراری و گسترش روابط با ایران است.

لیکن در شماره 461 در مقاله "تفاوت های دو سرمایه داری روسیه و آمریکا چیست؟" این موارد نقض شده است. ظاهراً نویسنده مقاله، روسیه کنونی و روسیه تزاری را با اتحاد شوروی اشتباه گرفته وگرنه روسیه هم به کشورهای دیگر و من جمله کشور ما تجاوز کرده و کشور ما را بین خود و انگلیس تقسیم کرده بود و بخش هایی از کشور ما را تصرف نیز کرده بود. مشارکت در سرکوب انفلابیون و من جمله دار زدن آنها در تبریز را مگر میشود فراموش کرد.

 

راه توده- آقای بهمنی عزیز. تمام مواردی که یادآوری کرده اید را مطلع هستیم و بارها نیز در مقالات مختلف راه توده به آنها اشاره شده است. در مقاله مورد بحث شما عمدتا روی مسائل فرهنگی و زبانی اشاره شده بود. نویسنده مقاله نیز خود یک فیسبوک با نام خویش دارد و شما می توانید در باره نقط نظراتی که مطرح کرده اید با ایشان گفتگو کنید.

----------------

 

بهار- سلام و تشکر ز سرمقاله... بسیار متین بدون حب و بغض و کاملا مستند.

 

راه توده- دوست گرامی اگر منظور شما همه سرمقاله های راه توده است که هیچ اما اگر سرمقاله شماره خاصی مورد نظر شماست ایکاش شماره آن را می نوشتید. بهرحال سپاسگزاریم که از توجهی که مطالب راه توده دارید.

----------------

راه توده- آقای م- س گرامی. پیام بلند بالای شما که در واقع مقاله ای حاوی نقطه نظرات شما در باره بسیاری از رویدادهای اخیر در جمهوری اسلامی دریافت شد. متاسفانه ما نمی توانید پیام هائی به این بلندی را منتشر کنیم. اگر جان کلامتان را در حداکثر 10 خلاصه کرده و ارسال فرمائید سپاسگزار می شویم/

 

مهراد- سلام

من از خواندن تحلیل های شما بسیار لذت میبرم، چرا که با عمق  می نویسید. من شما را بر خیلی احزاب و سازمان هائی مانند سازمان مجاهدین ترجیح میدهم. حداقل ایران فروش و دست در دست دشمن نبوده اید.  من حکوت جمهوری اسلامی و حتی صد برابر بدتر و حکوت شاه را به مسعود رجوی و مریم رجوی ترجیح میدهم. اینان هواداران بسیاری را پای اعدام کشاندند.  در اخر سئوالی از شما دارم  و آن این که نطرتان در مورد اقای بنی صدر و دوران ریاست جمهورشان چیست؟

ایا روحانیت در ایران ما میتواند حضور تاریخی داشته باشد و آیا میتوان روزگاری را بدون اینان تصور کرد؟  چرا که اینان خواسته و نا خواسته سد پیشترفت ما شده اند .

 

راه توده- آقای مهراد گرامی از محبت شما سپاسگزاریم. درباره سازمان مجاهدین خلق و حوادثی که در آن سالهای اول پس از انقلاب روی داد ما تاکنون بارها نظرات خود را نوشته ایم و حتی درهمین شماره راه توده نیز در بحث مربوط به سیستم انتخابی مجلس و شوراها در جمهوری اسلامی به آن اشاره کرده ایم. در این که رهبری سازمان مجاهدین خلق اشتباهات تاریخی کرد شک نیست و دراین که ضربات مهلکی به روند انقلاب زد نیز جای تردید نیست، اما نباید یکسویه مسائل را دید. اعدام های گسترده اعضای دستگیر شده مجاهدین از یکسو و اختلافاتی که مذهبیون، روحانیون و مجاهدین از درون زندان با خود بیرون آوردند و به آن ادامه دادند و همچنین کودتای درون سازمانی مجاهدین در سالهای پیش از انقلاب را هم باید در نظر گرفت.

در مورد آقای بنی صدر نیز ما در تدارک تهیه یک سلسله مقالات تحقیقی در باره دوران ریاست جمهوری وی هستیم تا مانند دوران نخست وزیری مهندس بازرگان منتشر کنیم. ایشان نیز بنا بر خلق و خوی خود محورانه ای که داشت و رقابت هائی که با شورای انقلاب و شخص آیت الله بهشتی بوجود آورد و سپس اتحادی که سازمان مجاهدین خلق برقرار کرد دچار اشتباهات بزرگی شد. خودبزرگ بینی و خود محوری توام با ناآشنائی با جامعه ایران بدلیل سالها دوری از آن و زندگی در اروپا نیز در اشتباهاتی که ایشان مرتکب شد نقش داشت. با کمال تاسف ایشان با پایه همان خصلت هائی که بر شمردیم هنوز بعد از قریب 30 سال یکبار از خود و دوران ریاست جمهوری اش انتقاد نکرده و هنوز رقابت با رفسنجانی و آیت الله بهشتی را که در قید حیات نیست ادامه میدهد.

----------------

 

پیام-

payam_namavar2011@yahoo.com

توده ای های پست فطرت. من سرمقاله کاملا بی ارزش و سراسر نفهمی و کج فهمی شما را خواندم. همه اوضاع و احوالات را خوانده، شنیده یا دیده اید ولی طبق معمول همان برداشت های عوضی و غلط سراسر بی ارزش خود را دارید و هیچ تغییری درافکار مارکسیستی شما با توجه به سرنگونی شوروی سابق هنوز بوجود نیآمده و همان افکار سال 58 و59 را دارید. انگار که شوروی نابود نشده و به تاریخ نپیوسته. ببینم خمینی دجال کجا به رجوی گفت شما اسلحه تان را زمین بگذارید، من میایم با شما صحبت میکنم. این جانور پلید که شما از او بعنوان اقای خمینی یاد میکنید اما به مسعود که میرسد میگوئید رجوی در جواب نامه اتمام حجت برادر مسعود اینچنین گفت شما اول تمام اسلحه هائی که غارت کردید را بیاورید تحویل دهید بعد من با شما صحبت میکنم. یعنی اول خلع سلاح شوید بعد من همه شما را در اوین قتل عام کنم. بعد با شما صحبت میکنم. اما حزب بی شعور توده که در جنگ ضد میهنی به کمک خمینی رفت یک تو دهنی محکمی را نوش جان کرد و آن اینکه فرماندهان توده ای را از جبهه آوردند و همه شان را تیرباران کردند (سرهنگ کبیری وعطاریان) . اما انگار که شما هیچ چیزی نمی فهمید مگر نگرفتند نکشتند چرا درک نمی کنید؟ چرا دنبال میرحسین موسوی هستید؟ ازکی تاحالا این مزخرف ها برای ما شده اند سیاسی؟ اون هم رهبری این بی شعورها.

 

راه توده- آقای پیام. ما متن کامل نامه شما را منتشر کردیم تا خوانندگان راه توده بیشتر بدانند طرفداران سازمان مجاهدین خلق بعد از 35 سال هنوز گرفتار چگونه اندیشه ای هستند، چقدر از گذشته درس گرفته اند، چقدر اطلاعات دارند و از همه مهم تر، چه ادبیاتی دارند. هیچ پاسخی برای شما نداریم و در واقع پیام شما نیازمند پاسخ نیست.

----------------

 

راه توده: دوست گرامی غلامرضا اعظمی- پیام بلند بالای شما نیز دریافت شد که در حقیقت مقاله ای بلند بالاست. ما نمیتوانیم در این صفحه پیام های طولانی را منتشر کنیم. به همین دلیل مطلب شما را ذخیره کردیم تا در آینده و در صورت تائید رفقای تحریریه راه توده بصورت یک مقاله وارده منتشر کنیم.

 

 

کسرا- درود برشما

باتوجه به اینکه تصویری ازصحنه اعدام عامل به اصطلاح اصلی اختلاس 3000 میلیارد تومانی منتشرنشده آیا می توان درتحقق این اعدام شک کرد یا اینکه شواهد دیگری دال براعدام او در دست است.

کما اینکه چند روزپس از این ماجرا به سرعت این مطلب از اخبار20:30 پخش شد که: ماهرچه تلاش کردیم که تصویری ازاعدام به دست آوریم موفق نشدیم.

 

راه توده- دوست گرامی این ضرب المثل فارسی را حتما شنیده اید " از یکی پرسیدند مار تخم می گذارد و یا می زاید؟ جواب داد: از این دم دراز هرچه بگی بر می آید"

اطلاعات ما دراین مورد بیشتر از شما نیست.

----------------

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  463    19 تیر ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت