راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه ننگین

یورش دوم

به حزب توده ایران

 
 

 

متن این بیانیه با امضای حجت‌الاسلام موسوی تبریزی دادستان کل وقت انقلاب اسلامی را به نقل از سایت "تاریخ ایرانی" بخوانید:

 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین

بار دیگر دست خدا از آستین حزب‌الله به در آمد و همان‌طور که بار‌ها شاهد پیروزی این امت محروم بر اجانب بوده‌ایم، این‌ بار نیز یکی دیگر از جریانات خائن به اسلام را رسوا ساخت. در پی دستگیری سردمداران حزب منفور توده و اقاریر صریح آنان مبنی بر توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و براندازی به شرح ذیل:

۱- جاسوسی به نفع بیگانگان.

۲- سرقت و نگهداری اسلحه و مهمات جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران.

۳- رابطه با گروهک‌های محارب.

۴- اخلال در کارخانجات و مراکز تولیدی و صنعتی کشور.

۵- نفوذ در سازمان‌ها، ادارات، نهادهای انقلابی و مراکز نظامی و انتظامی

دادستان کل انقلاب اسلامی بنا بر اصول ۹ و ۲۴ و ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موجب این اطلاعیه، حزب توده را منحل اعلام داشته و هر نوع فعالیتی به نفع آنان را غیرقانونی و عملی ضد انقلابی محسوب می‌کند. بنابراین به کلیه اعضا و هواداران این حزب اخطار می‌شود در تهران از تاریخ ۱۳۶۲/۲/۱۷ لغایت ۱۳۶۲/۲/۲۵ به اطلاعات دادسرای انقلاب اسلامی مرکز واقع در «لونا پارک» و در شهرستان‌ها از تاریخ ۱۳۶۲/۲/۲۵ الی ۱۳۶۲/۳/۲۵ به دادستانی‌های انقلاب اسلامی آن شهرستان‌ها مراجعه و ضمن ارائه اصل شناسنامه، دو نسخه فتوکپی شناسنامه و سه قطعه عکس جدید، خود را معرفی و پس از تکمیل فرم مربوطه مرخص شوند.

بدیهی است کسانی که پس از انقضای مهلت مذکور خود را معرفی نکرده باشند به عنوان ضد انقلاب و توطئه‌گر علیه نظام جمهوری اسلامی تحت پیگرد قرار گرفته و مطابق قوانین دادگاه‌های انقلاب اسلامی به کیفر خواهند رسید.»

از تاریخ انتشار این اطلاعیه بیش از سه دهه گذشته است، رهبران حزب توده ایران اعدام شدند. همچنان که بسیاری از کادرها و اعضای حزب ما در قتل عام 67 اعدام شدند. حتی کسانی که فریب وعده دادستان را برای معرفی خود خورده بودند در زندان ماندند و بسیاری در قتل عام 67 به دار آویخته شدند. اما کشتار آنها هرگز به معنای فراموشی خیانت و جنایتی که در حق حزب توده ایران و انقلاب ایران شد نبوده و نخواهد بود. اگر بیانیه 1310 رضا شاه برای غیر قانونی اعلام کردن فعالیت حزب کمونیست ایران فراموش شد و اگر مصوبه مجلس تحت امر محمد رضا شاه در سال 1327 با همان جملات و استدلال های رضاشاه برای غیر قانونی اعلام کردن حزب توده ایران فراموش شد و اگر بیانیه فرمانداری نظامی کودتای 28 مرداد برای منحله اعلام کردن حزب توده ایران فراموش شد، بیانیه اردیبهشت ماه سال 62 دادستان انقلاب با همان مضامین بیانیه های رضاشاه و محمد رضا شاه فراموش می شود. هیچیک از اتهاماتی که در این بیانیه مطرح شده، از جمله اتهام کودتا، مبنای محاکمه رهبران دستگیر شده حزب توده ایران قرار نگرفت و آنچه که در دادگاه افسران توده ای نیز طرح شد مستند به اعترافات زیر شکنجه بود و نه اسناد و مدارک.

 

 

 

                        راه توده  454     18 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت