راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چهره عریان

اروپا و امریکا

در حریق "دونتسک"

تدوین شیرین مرادی

 
 

 

تنها چند ماه کافی بود تا آن دسته از ایرانی ها که برای سقوط دولت اوکرائین دست دعا بر آسمان بلند کرده بودند ببینند و بدانند "هر گردی، گردو نیست" و روی کار آمدن فاشیست ها در اوکرائین به معنای آزادی و دمکراسی نیست. فاجعه به آتش کشیدن مرکز اصناف در شهر دونتسک در بخش شرقی اوکرائین که در آن 116 تن زنده زنده سوختند، نقاب از چهره فاشیست های به دولت رسیده در اوکرائین برداشت. فاجعه ای که علیرغم بارها اعلام شدن رقم واقعی تلفات آن، رسانه های غربی و بویژه شبکه تلویزیونی "یورو نیوز" از قلم 40 کشته بالاتر نمی شود! و از آن مضحک تر این که دراخبار خود از عملیات ارتش اوکرائین علیه تروریست ها یاد می کنند. یعنی مردمی که خواهان رفراندوم در شرق اوکرائین هستند تروریست اند. آنها تروریست اند، اما دولتی که با کودتا در اوکرائین بر سر کار آمده و از هم اکنون انسان سوزی را آغاز کرده تروریست نیست! اینست منطق سرمایه داری مهاجمی که از بیم بحران اقتصادی، دامنه جنگ را در جهان گسترده می کند و می خواهد چین و روسیه را محاصره کند.

در سخنان دو روز پیش وزیر خارجه روسیه "لاوروف" در كنفرانس خبری خود در حاشيه نشست وزراي كشورهاي اروپايي در وين واقعیاتی نهفته است که باید آن را خواند:

 

اگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی که در شرق این کشور جنگ جریان دارد برگزار شود، چرا نباید در همین منطقه رفراندوم برگزار شود؟ حتی تحت نظارت بين المللي و مراجع بي طرف.

وزراي کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو، تا چند ماه پیش از ارتش اوكرائين موکدا می خواستند که از مداخله نظامي در امور سياسي خودداری کند و در تظاهراتی که در میدان کیف برپا بود بي طرف بماند. اما حالا اتحاديه اروپا سمتگيري خود را تغيير داده است و مي گويد كه اين حق "كيف" است كه از ارتش در عمليات ضد تروريستي - آنطور كه خود بر آن نام گذاشته اند - استفاده كند. اتحادیه اروپا و امریکا اين اقدامات را قانوني تلقي مي کند، چرا که اکنون ارتش اوکرائین در جهت اهداف آنها با مردم می جنگد.

در فاجعه "اودسا" در دوم ماه مه که در آن خانه اتحاديه هاي كارگري  توسط نئو فاشیست های مورد حمایت کیف به آتش کشیده شد غرب چشم خود را به روی آن بسته است و حاضر نیست دلايل واقعي آن ببیند.

درحالیکه، آنچه در "اودسا" روی داد "تظاهر بارز و آشكار فاشيسم" بود و "آنهايي كه اين كشتار انبوه را تدارك ديده و بر جسد برخي كشته شدگان شادي كردند، در واقع پيروزي بر روس ها را جشن گرفتند".

این جنایتکاران نه تنها دستگير نشدند بلکه حزب آنها را کیف به رسمیت نیز شناخت و در واقع به آنها جایزه هم داد.

این همان روشی است که در کیف در ماه فوریه گذشته از طرف غرب دنبال شد و تك تيراندازهائی که مردم حامی دولت وقت و نیروهای پلیس حکومتی را شکار کردند تحت تعقیب قرار نگرفتند.

مطالب نقل شده از وزیر خارجه روسیه نقل به مضمون است از ترجمه مصاحبه خبری او در لینک زیر:


http://rt.com/news/157080-lavrov-press-conference-ukraine/

 

 

 

 

                        راه توده  454     18 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت