راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پاسخ به چند پیام دریافتی

 

 

وحید منصوری-  با درود و سپاس بر همکاران راه توده. امیدوارم مقاله مرا در شماره آینده راه توده منتشر کنید.

راه توده: دوست گرامی. مقاله ارسالی شما در همین شماره راه توده منتشر شد و بابت ارسال آن برای ما بسیار هم سپاسگزاریم.

----------------

محسن- سلام و درود برتک تک کارکنان زحمتکش راه توده. سال خوبی را برایتان آرزومندم. اختلاف دیدگاه برسر برخی مسایل مانع ارادت اینجانب نمی باشد. خوشبختانه بیش از 90 درصد اشتراک نطر داریم. بدرود

راه توده- ما هم سال نو را به شما تبریک می گوئیم و آن 10 در صد را هم به حساب نمک دشواری کمر شکن کاری بگذارید که 20 سال پیگیرانه و علیرغم همه فشارهای مالی و سیاسی ادامه داده ایم.

----------------

اصغر نصرتی- با درود

در راه توده در چند شماره پیا پی مطلبی با عنوان اصلی «قیام های مردم ایران علیه استیلای اعراب» منتشر شده است. لطف کنید منبع اصلی این مطالب را برای من بگویید. چون در راه توده فقط گفته شده که این نوشته از آثار احسان طبری ست، اما ذکر دقیقی از نام کتاب و غیره نشده است.

 

راه توده- دوست بسیار عزیز. این مقاله بصورت کامل در دنیاهای پیش از انقلاب منتشر شده است و بعدها در کتاب برخی بررسی های زنده یاد احسان طبری بصورت کامل تر و وسیع تر منتشر شد. شما اگر در بخش "جستجو"ی (ستون دست چپ صفحه اول راه توده) مراجعه کنید و عنوان را بنویسید و دستور جستجو بدهید پاسخ سئوال خودتان را پیدا می کنید. پیروز و موفق و سلامت باشید.

----------------

پیام-

payam_namavar2011@yahoo.com

 

شما توده ای های صد ساله، هنوز هیچ تغییری نکرده اید. هنوزباور ندارید که اردوگاه کمونیستی شوروی مرحوم فروریخته. پوتین سه بار رئیس جمهور شده خبری از آزادی نیست. خبری ازدموکراسی نیست. دیگر روسیه بعنوان حزب کمونیست برادر بزرگتر اصلا دیگر مطرح نیست. شما مشرک هستید. ایمان نمی آورید. شما نمی توانید درخود تغییر ایجاد کنید و شما حقایق را باور ندارید. این چه ویروسی بوده که بدان دچار هستید که نمی توانید واقعیت ها را بپذیرید. چرا فرزندان ایران زمین مثل ناخدا افضلی و سرهنگ عطاریان و سرهنگ کبیری را ناجوانمردانه گول زدید و به همکاری با این رژیم فراخواندید و دست آخر ایشان را به جوخه اعدام سپردید. این از گناه شما است که این کار را کردید. هنوزهم همان تفکررا دارید. همان تفکر سال 57 ومن هیچ تغییری حتی یک ایپسیلون نمی بینم .مریم فیروز درحالیکه 8 سال درانفرادی بوده هنوز به این رژیم باوردارد. باید شما را به آزمایشگاه برد و این ویروسی را که باعث میشود شما تغییرنکنید را کشف کرد.

 

راه توده- آقای پیام که متاسفانه "سلام" را همراه با آگاهی واطلاعات و انصاف یکجا فراموش کرده اید. خانم فیروز 8 سال نه بلکه 10 سال در انفرادی بود و در سال 86 هم در گذشت و برخلاف نوشته شما در حیات نیست. اگر بقیه اطلاعات شما هم در حد همین اطلاعات باشد که ظاهرا هست، فکر نمی کنید کمی باید به خودتان زحمت مطالعه تاریخ ایران و بویژه تاریخ احزاب را بدهید؟ آن سه افسر توده ای هم که اعدام شده اند و شما نام آنها را آورده اید یقین داشته باشید که بیش از شما قوه درک داشتند که بدانند کجا می روند؟ چه می کنند؟ چرا می کنند؟ و به چه دلیل از سازمان جوانان حزب توده ایران در سالهای پیش از کودتای 28 مرداد تا انقلاب 57 و سالهای پس از آن توده ای باقی ماندند. کمی هم در باره تفاوت روسیه با شوروی مطالعه کنید بد نیست زیرا به خودتان این اجازه را در آینده نخواهید داد که در این حد از اطلاعات و آگاهی قلم بر کاغذ بگذارید.

توصیه می کنیم صبح ها چند کیلومتری بدوید و در منزل نیز کمی ورزش کنید زیرا عقل سالم در بدن سالم است!

----------------

وهاب-  با درود!

تعطيلات نوروز طولاني شد. بهتر نميدانيد كه موضعگير ي خاصي درباره نوشته اخبار روز درمورد  مهندسي انقلاب 57 داشته باشيد و نيز كاملا ضروری نيست كه درباره برنامه های غير قابل اغماض دكتر محيط هم واكنشی منطقی داشته باشيد.

 

راه توده- با سلام متقابل. پیام شما را به همکارانی که دراین زمینه فعالیت دارند رساندیم اما دوست عزیز انتظار نداشته باشید که هرکس، هر جا، هر چه نوشت، ما وقت خودمان را صرف پاسخ به آن بکنیم. معمولا این بحث ها در مهاجرت چند هفته ای گل می اندازد و عده ای سر یکدیگر را می تراشند و سپس در انبوه رویدادهای لحظه به لحظه داخل کشور گم می شود.

----------------

 

منیژه - کمک مالی

سلام ودرود فراوان بر شما                                                          

من ازطرفداران شما هستم و دوست دارم کمکی بکنم. گرچه بسیار ناچیز . آیا از ایران راهی هست که بتوانم مبلغی ارسال کنم ماهانه ؟

راه توده- سرکار خانم منیژه که ایکاش احساس مسئولیت و همت شما را خوانندگان راه توده در خارج از کشور داشتند، ما صلاح نمی دانیم خوانندگان راه توده از داخل کشور به ما کمک مالی کنند. دوستان دیگری نیز از داخل این کشور سئوالی مشابه سئوال شما را تاکنون بارها طرح کرده اند و ما به آنها آن پاسخی را تاکنون داده ایم که به شما می دهیم: چنانچه آشنائی در خارج از کشور دارید و یا مسافری از داخل به خارج از کشور می آید، می توانید از طریق وی به ما کمک مالی کنید. برای این کمک یک حساب بانکی در پائین صفحه اول راه توده اعلام شده است. دست شما را صمیمانه می فشاریم.

 

تیریک نوروزی

از همه دوستان، علاقمندان، خوانندگان و رفقائی که محبت کرده و پیام نوروزی فرستاده اند سپاسگزاری می کنیم و متقابلا ما نیز سال خوبی برای همگی آرزو می کنیم.

 

 

 

                        راه توده  450     21 فروردین ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت