راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه
حزب کمونیست پرتغال
علیه
سازمان نظامی ناتو
روزنامه پراودا- ترجمه آزاده اسفندیاری
 

 

  در سال 1945 امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا، قصد خود را برای نابودی کشور شوراها و تسلط بر جهان به شکل دیگری سازماندهی کرد: تشکیل سازمان سیاسی- نظامی ناتو!
65 سال پیش، 14 آپریل 1949، سازمان نظامی ناتو توسط ایالات متحده آمریکا و متحدین آن با استرتژی محاصره سیاسی- نظامی اتحاد شوروی و دیگر کشورهای سوسیالیستی جهان تشکیل شد. حزب کمونیست پرتقال با در پیش رو بودن انتخابات این کشور، به مناسبت تشکیل سازمان نظامی ناتو، بیانیه ای با شعار"با وجود سازمان ناتو صلح در حهان پدیدار نخواهد شد" صادر کرد که با پشتبانی احزاب و سازمان های مترقی و طرفداران صلح در این کشور روبرو شد.
دراین بیانیه آمده است:
سازمان ناتو از بدو تشکیل خود با هزینه کردن دو سوم بودجه نظامی جهان، مسوول مسابقه تسلیحاتی در سراسر گیتی است. این سازمان سیاسی- نظامی همواره تلاش کرده تا در اقصی نقاط جهان، پایگاه ها و شبکه های نظامی خود را برای تسلط بر جهان و غارت کشورها گسترش دهد. سیاهه تجاوزهای نظامی، اشغال کشورها، کودتا ها و برانداختن حکومت های ملی و مردمی، داغ ننگینی است بر پیشانی آمریکا و همدستان آن.
در سال های اخیر سیاست های آشکارا خصمانه و تجاوزکارانه سازمان ناتو را مردم یوگسلاوی، افغانستان، عراق و لیبی تجربه کردند . سازمان دادن و مسلح کردن گروه های تروریستی ضد سوری که تا به حال منجر به نابود کردن زیر ساخت های صنعتی و کشاورزی، کشته و آواره شدن میلیون ها مردم بی دفاع این کشور شده است، تهدید های نظامی علیه ایران، همگی بیانگر سیاست های ویرانگرانه هدایت کنندگان سازمان ناتو است. ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا با ابزار سازمان نظامی ناتو مسوول تنش های رو به رشد سیاسی و نظامی در خاورمیانه، آفریقا، خاور دور و آمریکای لاتین هستند. در پی اعمال استراتژی نظامی در جهان توسط آمریکا و متحدین اروپایی آن، بحران های اقتصادی و سیاسی بوجود آمده اند که به جد صلح جهانی را به مخاطره انداخته است. با تشدید این بحران ها دسته بندی ها و گروه هایی شکل گرفته اند که در تداوم آن کنترل این دسته بندی ها غیر ممکن خواهد شد. مسلح کردن و حمایت از گروه های تروریستی در برخی از مناطق جهان خصوصا خاور میانه ، تقویت گروه های فاشیستی و استفاده ابزاری از آنان در آسیا و اروپا، روان کردن سیلابی است که در آینده مهار آن امکان پذیر نخواهد بود. ما از همه مردم آزادی خواه و صلح دوست جهان می خواهیم تا برای انحلال سازمان ناتو و تعیین سر نوشت خود متحدا عمل کنند و از نابودی بشریت توسط این سازمان جلوگیری کنند. ما خواهان پایان دادن به مسابقه تسلیحاتی، نابودی سلاح های کشتار جمعی، خصوصا بر چیدن "پایگاه های موشکی" آمریکا در کشورهای اروپایی هستیم. ما همبستگی خود را با مبارزات ملل جهان بر علیه اشغال گران آمریکایی اعلام می داریم. ما از همه زحمتکشان جهان می خواهیم تا مبارزات خود را یک پارچه برای آزادی و عدالت اجتماعی در سراسرجهان گسترش داده و عنان غول سرکش ناتو را مهار کنند.
دو روز پس از انتشار این اطلاعیه 20 حزب کمونیست و کارگری جهان از آن پشتیبانی کردند.
 

 

 

 

                        راه توده  450     21 فروردین ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت