راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 پیوستن سربازان اوکرائین

به جمهوری خلق دونتسک"!

اشپیگل آنلاین – ترجمه رضا نافعی

 
 

 

از قرار معلوم دهها سربازان اوکرائینی با چندین تانک  خود به به جبهه مقابل پیوستند. آنها  با پرچم های برافراشته روسیه  و پرچم منطقه دونتسک در خیابانهای کراماتورسک و اسلاویانسک می گردند.

در واقع سربازان اوکرائینی می بایستی  نظم و قانون را در اوکرائین شرقی  برقرار سازند – اما    آنها به حکومت جدید اوکرائین پشت کرده اند. صبح  روز چهارشنبه در شهر کراماتورسک شش تانک ارتش اوکرائین به جبهه مقابل پیوستند.

در منطقه  دونتسک با پرچم های برافراخته روسیه در برابر چشمان حیرت زده مردم  در شهر گردش می کنند. برخی از مردم هم برای آنها دست می زنند. یکی از سربازان فریاد می زند "هفته هاست که یک غذای حسابی بما نداده اند. کیف ما را فراموش کرده است. دیگر جانمان به لبمان رسیده است ". یکی دیگر فریاد میزند "خلق ما هستیم " . در هر تانکی بیش  از ده سرباز هستند. برخی از آنها بازوبند نارنجی – سیاه  بر بازو دارند که نشان شجاعت برای نظامیان روسیه است .

 سربازان با این اقدام مخالفت خود را با دولت جدید در کیف نشان می دهند.  حکومت تازه اوکرائین، روز سه شنبه  "عملیات ضد ترور"  خود را علیه  جدائی خواهان شرق اوکرائین آغاز کرد. جدائی طلبان در چند شهر شرقی ادارات دولتی از جمله پاسگاههای پلیس را تحت کنترل خود در آورده اند.

 حکومت اوکرائین روز سه شنبه اعلام کرد که فرودگاه کراماتورسک را دوباره تسخیر کرده است. ولی انبوه  مردم خشمگین سربازانی که کیف فرستاده بود را محاصره کردند. (تاکید از اشپیگل است)

 

تانک ها وارد اسلاویانسک  شده اند

 

به گزارش رویتر 15 کیلومتر دور تر در اسلاویانسک 6  واحد زرهی با پرچم های روسیه در حرکتند. اوضاع مغشوش است.

به گزارش رویتر تانک ها از کراماتورسک آمده اند که در 15 کیومتری قرار دارد. تانکها پرچم روسیه را برافراشته اند. بر فراز تانکها و زره پوش ها 15 سربازی نشسته اند. برخی از آنها کلاه خود بر سر دارند و مسلح به کلاشنیکف، خمپاره انداز، چاقو و هفت تیر هستند. یکی از تانک ها شعار جدائی طلبان را حمل می کرد " جمهوری توده ای دونتسک " ساکنان شهر  برای آنها دست می زدند و فریاد می دند :" روسیه، روسیه"  یا  " دستخوش ، بچه ها ! آفرین! "

  خبرگزاری فرانسه نیز از واحد های زرهی خبر می دهد. یکی از سربازان که خود را بنام آندره معرفی می کند می گوید واحد او بخشی از تیپ 25  نیروی هوائی اوکرائین است که حالا به نیروهای هوادار روسیه پیوسته است.

افزون بر این ها گزارش شده است که گروههای مسلح در دونتسک شهرداری را اشغال اند. آنها مسلح به کالاشنیکوف بوده اند. نیروهای محافظ ساختمان در برابر مردم مقاومت نکرده اند. نیروهای مسلح مانع ورود کارمندان به شهرداری نشده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه یگانه در خواست هواداران روسیه انجام رفراندم برای فدراتیو کردن اوکرائین است.

آرسنی یازنیوک نخست وزیر اوکرائین روسیه را متهم کرد به "صدور تروریسم به اوکرائین". و گفت  رهبران مسکو با استفاده از گروههای عملیاتی  جدائی طلبان را برای به حمله سربازان اوکرائینی و ساختمانهای دولتی آموزش می دهند.

http://www.spiegel.de/politik/ausland/ukraine-panzer-der-ukrainischen-armee-wechseln-seiten-a-964690.html

 

 

 

                        راه توده  45    28 فروردین ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت