راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چند پیام دریافتی

و پاسخ به آنها

 
 

 

محمد ساجدی- سلام و درود- درباره سرمقاله شماره 451 راه توده بعضی ها می گویند اصلاحاتی صورت نخواهد گرفت و جنگ قدرت به مرحله ای رسیده که متلاشی شدن این حکومت در نتیجه این جنگ نزدیک است. این بعضی ها از همفکران نشریه نامه مردم اند و بر درستی تحریم انتخابات همچنان پافشاری می کنند.

راه توده: ما فقط تعجب می کنیم که کسانی در داخل کشور باشند و اوضاع را ببینند و هنوز بر این نظرات پافشاری کنند. این فقط می تواند یک تعصب کور باشد. تعصب که حتما نباید منحصر به مرتجعین مذهبی باشد!

 

فهیمه- در یکی از سایت هائی که خود را آقابالا سر توده ایها فرض کرده دیدم نوشته شده "تنها دو روز پس از انتشار سرمقالهٔ آخرین شمارهٔ «راه توده»، میزان صحت نظر این نشریه در مورد حمایت مردم از سیاست‌های اقتصادی دولت آقای روحانی مشخص شد. در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، خبرگزاری «مهر» اعلام کرد که علی‌رغم تبلیغات دولتی برای تشویق مردم به انصراف از دریافت یارانه، دو روز مانده تا پایان ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد ایرانیان برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند و متقاضیان دریافت یارانه از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشته است."

راه توده- آن کسی که این نظر داهیانه را نوشته، هنوز در رویای تحریم انتخابات و ناممکن بودن اصلاحات در جمهوری اسلامی است و گمان نمی کنیم اصلا در جریان مسائل داخل کشور باشد. لطفا این لینک زیر را که سرمقاله حسین شریعتمداری در کیهان تهران است و دقیقا همین نظری که برای ما فرستاده اید را بقول خودش تئوریزه کرده بفرستید شاید چشم و گوشش باز شود و از خودش بپرسد "کجای کارم خراب است که با شریعتمداری همنظر شده ام؟"

http://www.isna.ir/fa/news/93020100315/

 

سیامک- رفقای زحمتکش و با پشتکار راه توده محکم و استوار به کارتان ادامه بدهید و همانطور که پیداست سعی کنید باز هم بیشتر مخاطبان خودتان را در داخل کشور پیدا کنید.

اصلا وقعي به جماعتی كه هر روز دو سه نفري یک سايت بی مخاطب راه می اندازند و  تا احساس ورشکستگی نکنند و چنگی هم به صورت راه توده می زنند نگذارید. واقعا از اوضاع سیاسی داخل کشور بی خبرند. با آگاهی کامل به شما اطلاع میدهم که از نسل جدید ایران هم گرایش به سمت شما خیلی زیاد است. من از دانشگاه ها با خبرم. توده ایها هم نسل من هم که خودتان اطلاع دارید چقدر با شما همسو هستند.

راه توده- کاملا با شما هم عقیده ایم و از نقاط مختلف ایران هم همین نظر شما اغلب به ما اطلاع داده می شود که نمونه ای از آن را در همین صفحه و در ادامه پاسخ به پیام ها می خوانید. دلاک ها هر وقت بیکار می شوند همدیگر را کیسه می کشند و سلمانی ها هم هر وقت مشتری ندارند سر هم را می تراشند. این بلائی است که در مهاجرت گریبان برخی ها که ادعای توده ای بودن دارند را گرفته است. اطمینان داشته باشید که ما وقت خود را صرف این سایت ها و مطالب آنها نمی کنیم. این تصمیم شورای سردبیری است که همه وقت و انرژی را صرف امور داخل کشور کنید و مهاجرت را به حال خود بگذارید. شما نیز سایتی را جدی بگیرید که مانند راه توده آمار خوانندگان خود را روی سایت و روی فیسبوک اعلام می کند و از پوسته بولتن باصطلاح درون حزبی خارج شده و درباره مسائل ساعت به ساعت مملکت اظهار نظر می کند. بعضی از همین سایت ها مروج تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بودند و خیلی که هنر کردند این بود که سکوت کردند تا ببینند برنده انتخابات کیست و کار به کجا می کشد و سپس باصطلاح سایت بیرون بدهند. اینها را اصلا نباید جدی گرفت، زیرا هر چند وقت یکبار با یک نامی از یک گوشه ای سر در می آورند و تا اوضاع را پس می بینند، به خلوت پناه می برند و پس از مدتی دوباره برای مدتی با چند ترجمه و هم زدن دیگ مسائل درون حزبی سر و کله شان پیدا می شود. برای خودشان در مهاجرت دنبال سرگرمی می گردند. یک روز سوسیالیسم احمدی نژادی را کشف کردند و یک روز سبزه قبا شدند. ما از این مسائل و رویدادها و حضور و غیاب ها با انگیزه های فردی و شخصی و رقابتی بسیار دیده ایم و چشم و گوشمان پر است. اینها بادهای موسمی اند و جدی نگیرید. هرکس و هر سایتی که بصورت منظم در باره مسائل ایران اعلام نظر کرد شما او را و یا سایتش را جدی بگیرید.

 

جلیل-  یکی از دوستان توده ای که طرفدار نامه مردم است نظراتی را درباره بیانیه بین دو یورش به حزب با من مطرح کرده که برایتان می نویسم. ایشان گفت:

"آیا از بیانیه ای که در فاصله دو مرحله دستگیری رهبران حزب در61 و 62 صادر شد اطلاع داری؟ این بیانیه را جوانشیر نوشت و به خط مشی حزب و از جمله رفیق کیانوری انتقاد شده و همچنین مطرح شده که درزندان بخشی ازرهبری در مقابل کیانوری موضع گیری کردند. درباره اعدام ها هم بصورت تصادفی یا از روی قرعه کشی نبوده بلکه مخالفین کیانوری دررهبری و حزب را اعدام کردند.

 

راه توده- دوست گرامی جلیل. از گرفتاری های کنونی حزب یکی هم همین بی خبری و بی اطلاعی و ادعاهای عجیب و گنده گنده است. آن کسی که در باره اعلامیه بین دو یورش اظهار نظر کرده دوست بی خبری است. آن بیانیه را در آرشیوه راه توده داریم و همکاران آرشیو اطلاع دادند که آنرا در همین شماره راه توده منتشر می کنند. درباره اعدام ها نیز اطلاع و آگاهی ایشان در همان حد است که در باره بیانیه بین دو یورش است. اگر مبنای قضاوت این نوع نظراتی باشد که ایشان مطرح کرده، همه حزب مخالف شادروان کیانوری و سیاست و مشی حزب در سالهای پس از انقلاب بوده اند. خنده دار نیست؟

سلام ما را به ایشان برسانید و توصیه کنید به جای نظر دادن، بر اطلاعات خود بیافزایند. این توصیه شامل کسب اطلاع و مطالعه و تعمق بیشتر در باره اوضاع حاکمیت جمهوری اسلامی هم می شود. منظور آن نظرات آلوده به خوش خیالی های سلطنت طلب های قدیمی است که هنوز معتقدند جنگ قدرت بزودی جمهوری اسلامی را سرنگون می کند و جاده برای بازگشت آنها به حکومت فرش می شود.

به ایشان توصیه کنید، تا قبل از آن که فرماندهان سپاه دست به آخرین کودتا برای برپائی حکومتی پاکستانی و یا شبه ترکیه ای بزنند؛ کمی در باره روحانیت و تشییع مطالعه کنند. به جای این حرف های پوچ و بی سر و ته بهتر نیست به میان مردم بروند و مثلا ببینند این روزها حساسیت مردم نسبت به مجلس بیشتر شده و یا خیر و فضای عمومی شرکت در انتخابات مجلس است یا خیر؟

 
کریم- با سلام .من تازه از ایران اومدم . مدت زیادی از ایران دور بودم . خیلی‌ خوشحال شدم که دیدم خطً مشی شما در مورد مسائل ایران اینقدر مورد توجه قرار گرفته. رفقا کاملا در جریان راه توده بودن و این اجازه رو به‌‌ من دادن که سلام گرمشون را به شما برسونم. موفق باشین
 
 
راه توده- با سلام متقابل- بی نهایت از بایت این اطلاع تشکر می کنیم و برای دوستان سلام داریم. اگر از مشاهدات خودتان هم گزارشی بنویسید حتما با هر نام که مایل باشید و یا بدون ذکر نام منتشر می کنید.
 
 

محسن تاجور- درود بر دوستان عزیز راه توده-  اتحاد شوروی بر اثر انفجار از درون یا اقدامات سلطه گران جهانی از بیرون و یا ترکیبی از این دو فرو باشید؟ خلاصه عامل تعین کننده بنظر شما چه بود...با تشکر بدرود        

راه توده- ما حالت سوم را منطقی تر می دانیم.

----------------

قهرمان قنبرى – سلام....

راه توده: دوست گرامی قنبری. مقاله بلند شما باعنوان "اذربايجان غربى يا كوردستان شمالى؟" که حاوی اطلاعاتی در باره یهودی ها و مسیحی ها و... است. اجازه بفرمائید راه توده خود را قاطی این بحث ها نکند. با تشکر از شما.

---------------------------------

میتاق-  شرکت اپل که بتازگی در ایران تاسیس شده تقریبا هفتاد درصد خلیج فارس را با آرم خود پوشانده. نمیدانم روی چه حسابی سریع  آرم خود را برداشت که جای تشکر است.

راه توده- دوست عزیز ما نتوانستیم دقیق متوجه شویم چه حادثه ای روی داده است. ظاهرا با عجله نوشته اید و نتوانسته اید منظور خود را برسانید. مفید بود اگر عکس این رویداد را هم تهیه کرده و برای ما می فرستادید. بهرحال سپاسگزاریم بخاطر این اطلاع.

----------------

غ. اعظمي- از من خواسته بودید درباره دکتر فرزاد حمیدی  برایتان بنویسم. من ایشان را در زندان اوین سالن یک در زیر زمین  دیدم. در سال 82 فقط دکتر فرزاد حمیدی مدرک دکترا داشت و پزشک عمومی بود. اکبر محمدی هم قبل از فوت بخاطر دانشجو بودنش در یک خوابگاه دانشجوئی دوران بیماری خود را می گذراند. بقیه اغلب کم سواد بودند و خودشان را به رادیوهای فارسی زبان خارج کشور دانشجو معرفی کرده بودند. مانند فرهاد دوستی که معتاد بود.عباس دلدار، مهرداد لهراسبی، حجت بختیاری و....بالاخره منوچهر محمدی .احمد باطبی و سعید عسکر(ضارب حجاریان) و باند ترور او که مسئول قرنطینه زندان شده بودند با چند  نفر دیگر در زندان اوین امتحان کنکور دادند. روزهای جمعه عسکر به دانشگاه ورامین می رفت. این عده چون در جلسات امتحان نمی توانستند به سوالها جواب بدهند اغلب از دکتر حمیدی کمک می گرفتند.

 

راه توده- دوست گرامی آقای اعظمی. اگر شما با دقت و بصورت منظم (مثلا زندانیان سال ... و یا سال ... و یا فلان وقایع و فلان وقایع) تنظیم کنید و بفرستید سپاسگزار می شویم.

----------------

راه توده- دوست گرامی مهران همايون. مقاله که شما در باره "یارانه ها" نوشته اید را بصورت مستقل و بعنوان مقاله وارده در همین شماره راه توده منتشر می کنیم. پیروز و در ارتباط باشید.

 

 

 

                        راه توده  45    4 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت