راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بسیج شویم

و در تاکسی

و اتوبوس

به مردم

توضیح بدهیم!

 
 

 

مرحله دوم هدفمندی یارانه ها (پول به مردم دادن) که احمدی نژاد بدعتگذار آن بود و نانی است که او در دامن دولت روحانی گذاشت، شروع شد. قلیلی از مردم توصیه های دولت را پذیرفته و برای دریافت آن ثبت نام نکردند و اکثریت ثبت نام کردند. طرحی که از بنیان غلط است و احمدی نژاد عوامفریبانه آن را اجرا کرد تا حمایت های دولتی از مردم که بصورت "سوبسید" روی حیاتی ترین اقلام زندگی مردم – مثل نان- برقرار بود حذف شود. این طرح تورم و گرانی را روی دست مردم گذاشت که همراه با تحریم ها تبدیل به دو بازوئی شدند که گلوی مردم را گرفتند و فشردند و اکنون قطع آن ممکن نیست زیرا قیمت ها با یارانه ها بالا رفته است.

آنچه که اکنون، بدون حاشیه پردازی و انتقاد از آنچه نباید می شد و شده، باید دید با نتایج اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها دولت چه باید بکند؟ زیرا گران شدن بنزین و گرانی ادامه دار، بتدریج می رود تا به نارضائی از دولت روحانی تبدیل شود.

ما، در جریان بسته غذائی حمایتی که خود به جنجالی دیگر تبدیل شد گفتیم و اکنون نیز بار دیگر می گوئیم که نباید اسیر تبلیغات مخرب جناح راست و مرتجعین مذهبی قرار گرفت و به همین دلیل باید سریعا سیستم "کوپنی" دوران نخست وزیر میرحسین موسوی" را با تغییراتی که بتواند آن را با شرایط کنونی تطبیق بدهد، باید به اجرا گذاشت. نباید ترسید که مخالفان بگویند "کوپونیسم" یعنی "کمونیسم". دولت موسوی نیز از این تبلیغات که بازار و روحانیون مخالف آیت الله خمینی پشت آن بودند نترسید و در سخت ترین شرایط توانست مایحتاج مردم را از چنگ سرمایه داران تجاری و بازاری در آورده و بصورت کوپن به مردم برساند. طرحی که مبتکر آن "بهزاد نبوی" مظلومانه در زندان اوین اسیر است و نخست وزیری که مظلومانه تر در حصر است و روحانیون فربه شده ای مانند علم الهدا که طبر هم حریف گردن کلفت آنها نمی شود خطبه نماز جمعه می خوانند.

در مورد افزایش قیمت بنزین نیز به نظر ما باید از طرح کوپن استفاده می شد. یعنی به تاکسی ها و اتوبوس ها کوپن داده می شد. در روزهای اخیر گزارش هائی در باره بالا گرفتن بحث در اتوبوس ها و تاکسی ها به ما می رسد که نگران کننده است. مردم دقیقا نمی دانند چه شده و چه می گذرد و به همین دلیل دولت را در گران شدن بنزین مقصر می دانند. در این زمینه نیز توصیه ما اینست که دانشجویان و هر صنف و قشر دیگری که از مخالفان آگاه دولت احمدی نژاد و طرفداران آگاه تر دولت روحانی اند بسیج شوند و حالا که صدا و سیما واقعیت را به مردم نمی گویند، آنها در تاکسی و اتوبوس ها برای مردم توضیح بدهند که آنچه اکنون روی دست دولت روحانی است، جنازه دولت احمدی نژاد است که باید شست و کفن کرد و دفن کرد. از غارت و چپاول مردم در آن 8 سال بگویند و آگاهی را در میان مردم گسترش بدهند.

 

 

 

                        راه توده  45    11 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت