راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پاسخ به آخرین

پیام های سال 92

 
 

 

نیما- درود بر شما - من نیما هستم ۲۸ ساله' علاقه زیادی به حزب توده پیدا کردم و خیلی مشتاق هستم بیشتر بدونم و بیشتر فعالیت داشته باشم

 

راه توده: دوست عزیز نیما! برای اطلاع بیشتر توصیه می کنیم به فیسبوک آرشیو راه توده و یا آرشیو خود نشریه که با همین عنوان در صفحه اول نشریه، ستون دست چپ اعلام شده اعلام شده مراجعه کنید. برای فعالیت نیز در شرایط کنونی بهترین کاری که می توانید بکنید با اطلاع ساختن ما از رویدادهائی است که شاهد آن هستید.

http://www.rahetudeh.com

----------------

احمد- با سلام.

چرا از اوکراین تحت حمایت شوروی که در آن فساد و اختلاس و اختلاف طبقاتی مانند روز روشن بود دفاع میکنید...معلوم است کینه شما به قول خودتان به امپر یالیسم چشمانتان را روی واقعیت ها بسته....شما در حال حاضر کشوری را که سوسیالیزم باشد و فقر تا مغز استخوان مردمان آن را نسوزانده باشد نشان دهید...یا همه در فقر هستند...یا همه زندگی بخور و نمیر.. دنبال مدینه فا ضله تا کی وکجا ؟

 

راه توده: آقای احمد گرامی. پیام شما آدم را یاد این ضرب المثل می اندازد "خسن و حسین، خواهران معاویه اند!". شوروی و سیالیسم کجا و کدام؟ صحبت روسیه است و اوکرائین. ضمنا شما از کجا می دانید در کشورهای مورد اشاره شما همه گرسنه اند؟ و فقر تا استخوان مردمانش رسوخ کرده است. اطلاعات شما در باره اوکرائین چقدر است؟ در باره حوادث این کشور چقدر میدانید؟ به صرف آنچه که بی بی سی و یا تلویزیون امریکا و یا یورو نیوز می گوید، می توان قضاوت کرد؟ توصیه می کنیم مطالعه خود را از یوگسلاوی سابق و تکه پاره شدن و جنگ قومی و مذهبی در آن که مربوط به دوران سقوط دولت های اروپای شرقی است شروع کنید. از همین اوکرائین در زمان جنگ دوم جهانی و کمی پیش تر، از نقش لهستان در این جمهوری. حیف است که آدم با کمترین اطلاعات اینگونه قاطع نظر بدهد! آن هم نظری که کاملا متاثر از تبلیغات غرب سرمایه داری است.

----------------

مهین نیرومند - سلام . من دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات روسیه هستم . می خواستم منابعی از روسیه را معرفی نمائید که براساس رویکرد انتقادی  و یا با دیدگاه چپ نوشته شده باشد. ممنون

 

راه توده- سرکار خانم نیرومند. تا آنجا که ما می دانیم، از جمع کسانی که در 20 سال گذشته در روسیه تحصیل کرده و یا در ارتباط با روسیه کار دیپلماتیک کرده اند و مطالعات قابل توجهی در باره این کشور دارند، خانم الهه کولائی نماینده مجلس ششم و استاد کنونی دانشگاه برای راهنمائی شما صاحب صلاحیت هستند. یافتن فیسبوک و یا وبلاگ ایشان هم کار دشواری نیست. روی گوگل به اسانی می توانید ایشان را پیدا کرده و خواست خود را با ایشان در میان بگذارید.

----------------

محسن برادران راه توده!  بیست میلیارد دلار انروز بول بی زبان مردم عزیز ایران در بانک چیس مانهاتان راکفلر بود  کیسینجر گفت ارباب دیوید اگر شاه ایران را برای معالجه  بیاوریم نیویورک کار تمام است...خلاصه پول ما بلعتو شد...هنوز شما از گروگانگیری دفاع  می کنید ...بدرود

 

راه توده: خواننده عزیز. اولا شماری از همکاران راه توده خانم اند. چرا فقط برادران را خطاب قرار داده اید؟ دوم این که نفهمیدیم وسط این همه حوادث که مطرح است چطور شده که یاد سفارت امریکا افتاده اید. سوم این که تصور نمی کنیم اطلاعات دقیقی از آن ماجرا داشته باشید که اگر داشتید نمی نوشتید از گروگانگیری حمایت کرده ایم. پیام شما مربوط به کدام مطلب راه توده است و انگیزه نوشتن آن چیست؟

----------------

منصور بهمنی- عرب ستیزی

کاربرد لغت عام (اعراب) برای تشریح مبارزات مردم آیا فکر نمی کنید بر خورنده باشد. آیا مبارزه مردم صرفاً بر علیه نژاد عرب بود و در طرف مقابل فقط فارس ها بودند و هیچ عربی در این مبارزه شرکت نمیکرد؟

 

راه توده- با عرض سلامی که شما فراموش کردید. ما ایرانی ها یک خصلت شناخته شده داریم و آن اینست که همیشه دنبال پیدا کردن یک سوژه برای انتقاد هستیم. درعین حال که خود در عرصه ای که منتقد آن شده ایم اهل زحمت نوشتن نیستیم. دوست عزیز اگر کسی بگوید "ایرانی ها " به من و شما توهین کرده است؟ و حالا اگر نوشته شود در جریان حمله اعراب به ایران به عرب ها توهین کرده است؟ آن همه نکته را در مطلبی که در باره قیام ایرانی ها در دوران سلطه اعراب بر ایران خوانده اید، همین یک نکته نظر شما را جلب کرد؟

----------------

غلامرضا. الف- من در مکتب حزب توده ایران بعنوان یک روزنامه نگار وخبرنگار روزنامه اتحاد کارگران ایران و مسئول بخش کارگری و توده ای آموزش دیده ام که انتقاد باید سازنده باشد. مطالب و اخباری که می فرستم با این آموزش نوشته شده اند. از جمله مطالبی که بعنوان خاطرات مستقیم از دکتر سحابی برایتان نوشته ام و یا آنچه که در زندان سال 1382 به چشم خود دیدم و به گوش خود از احمد باطبی و امیر عباس فخرآور دیدم و شنیدم که در گزارش کامل زندان اوین برای شما فرستاده ام. راه توده با نوشته های خود به خیلی از سوالات ما جواب می دهد و به همین دلیل هرچه را میدانم برای شما می نویسم و می فرستم که اطلاعات شما را بیشتر کنم.

 

راه توده: دوست عزیر که ما صلاح ندانستیم نام کامل را بنویسیم. بسیار از ارتباط پر محبت و اعتماد شما سپاسگزاریم، بویژه بخاطر مطالبی که در باره مناسبات افراد و رفتار و ارتباط هایشان در زندان تاکنون نوشته اید.

----------------

 

 

 

                        راه توده  44    22 اسفند ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت