راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

هشدار 26 حزب

کمونیست جهان

علیه قدرت گرفتن

فاشیسم در اروپا

ساويتسکايا راسيا. ترجمه کيوان خسروی

 
 

 

 

26 حزب کمونيست جهان بیانیه ای خطاب به حزب کمونيست اوکرائين، درباره رویدادهای این کشور منتشر کردند. آنها در بیانیه خود نوشتند:

 

رويدادهای اوکرائين سرانجام به روش های خشونت آمیزانجامید و گروه هائی که متوسل به خشونت شدند به خوبی سازماندهی شده بودند. اکنون مشخص شده است که فاشیست ها دست برتر را در این رویدادهای خشونت آمیز داشتند.

حوادث اوکرائین نشان داد که هواداران هيتلر در کشورهای حوزه بالتيک کم نیستند. گروه هائی نجات پرست و بشدت دشمن کمونیست ها. تعقيب کمونيست ها يکی از علايم بسيار بارز فاشيسم در اوکرائین است.

هیچ رویدادی در اوکرائین خود به خود روی نداد. کارشناسانی زبده که در سازماندهی حوادث یوگسلاوی سابق، گرجستان و لیبی باندازه کافی تجربه اندوخته اند، در اوکرائین این تجربه خود را به میدان آوردند.

ديپلمات های سفارتخانه های اروپائی، محل کار خود را تبدیل به ستاد رهبری شورش در اوکرائین تبدیل کرده بودند، چنان که گويی در یک کشور اشغال شده حضور دارند. محرکين و پرووکاتورهايی از لهستان و کشورهای پری بالتيک فعالانه در اوکرائین عمل کردند.

تاکتيک تصرف حکومت ها از سال 2004 تمرین و تدارک دیده شده بود. دولت اوکرائین ضعیف تر و بی پشتوانه تر از آن بود که بتواند در برابر این تاکتیک مقاومت کند. آنها از تاریخ درس نگرفته بودند. به این ترتیب اوکرائین به اسارت اتحادیه اروپا در آمد.

ما نمی توانيم خطر گسترش نفوذ فاشیسم در اروپای شرقی و حتی اروپای غربی را نادیده بگیریم. ما قاطعانه به قدرت رسیدن فاشیست ها را محکوم می کنیم.

ما همه نيروهای چپ، ميهن دوست و ضد فاشيست را فرا می خوانيم که اعتراض خود عليه قدرت گرفتن فاشیست ها دراوکرائين را اعلام کنند.

همبستگی ما را با خودتان بپذیرید.

حزب کمونيست فدراسيون روسيه، حزب کمونيست روسيه سفيد، حزب کمونيست ارمنستان، حزب کمونیست متحد گرجستان، حزب کمونیست جمهوری مولداوی، حزب کمونيست کازاخستان، حزب کمونيست آذربايجان، حزب کمونيست ترانسنیستریا، حزب کمونیست فیلیپین ( پ.ک.پ.1930)، حزب کمونيست اتريش ، حزب کمونيست سوئد، حزب کمونيست لبنان، حزب کمونيست آلمان، حزب کمونيست نو بريتانيا، حزب کمونيست برزيل، حزب کمونيست ايرلند، حزب کار بلژيک، حزب کمونيست پاکستان، حزب کمونيست نو يوگسلاوی، حزب کمونيست دانمارک، حزب کمونيست پرتقال، حزب کارگر بنگلادش، حزب کمونيست مقدونی، حزب کمونيست سوريه ( متحد)، حزب کمونیست شيلی. حزب کمونيست دانمارک.

 

 

 

                        راه توده  44    8 اسفند ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت