راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چند پیام خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 
 

 

محمد فرهنگ- مرگ یك رفیق توده ای

سلام- من مطلع شدم رفیق توده ای "كریم زندوانی" از افسران توده ای زندانی سال ١٣٣٢ در تبریز فوت كرده است. جهت اطلاع

 

راه توده: از این که ما را مطلع کردید تا از این طریق دیگران نیز مطلع شوند سپاسگزاریم.

 

احمد-  با سلام. با توجه به کشته شدن و صدمات زیادی که به حزب و بسیاری از مهمترین کادر حزب توده تو سط ج.ا .وارد امده، من در تعجبم که باز از یک گروهی در این رژیم دفاع می کنید. یا آور میشوم که این رژیم سی و چند سالست با سرکوب و دروغ به حیات خود ادامه داده است. آیا همان رژیم سلطنتی بدون در نظر گرفتن اشکالاتی که بر آن وارد بود شرافتش بهتر از این آخوندای جنایتکار نبود؟ حال چه اصلاح طلب و....با تشکر..

 

راه توده: خواننده گرامی "احمد"! نخست این که شیوه استدلال شما را قبول نداریم. درباره کشتار توده ایها که ما نیز با شما موافقیم، این درست نیست که ما برخورد سیاسی و مبارزاتی خود با یک رژیم و حکومتی را با توجه به برخورد آن حکومت با خود بسنجیم. یورش به حزب توده ایران و کشتار رهبران حزب توده ایران دلائلی داشته که ما بارها و حتی در همین شماره راه توده نیز به آن اشاره کرده ایم. آنها که با سمت گیری اقتصادی انقلاب، با آزادی احزاب، با دگر اندیشی و با.... مخالف بودند و ما آنها را آخرین لایه هائی می دانیم که روی موج آمدند و سوار قطار انقلاب شدند و اکنون نیز حاکم اند در آن یورش و کشتار دست داشتند. نگاه کنید به مواضعی که امروز در باره آزادی احزاب در مجلس، در سپاه، در حزب موتلفه و در نماز جمعه ها اعلام می شود و سپس بازگردید به سالهای اول انقلاب و جمهوری اسلامی تا پاسخ خود را دقیق تر بگیرید.

این حکومت با چه شیوه هائی – از جمله سرکوب و دروغ – به حیات خود ادامه میدهد، تنها بخشی از واقعیت است و نه همه واقعیت. به ریشه ها باید بازگشت تا عمیق تر دید مسائل را. درباره نظام سلطنتی و رژیم شاه نیز دوست عزیز همان اشکالاتی که شما بصورت کلی مطرح فرموده اید باعث انقلاب شد و چطور شما فکر می کنی همان اشتباهات اگر ادامه پیدا می کرد بهتر بود و یا انقلاب نمی شد؟ نرویم دنبال این که آن رژیم شرافتش بیشتر بود یا این رژیم. این شیوه استدلال و تفکر سیاسی نیست. بحث بر سر شرافت نیست دوست عزیز. وقتی شرافتی بخواهید قضاوت کنید آنوقت می رسید به استدلال آخرتان که اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب را قبول ندارید و در حقیقت طرفدار "یا علی غرقش کن، منم روش" می شوید و در برابر میلیون ها مردم ایران قرار میگیرید که در همین انتخابات 92 رفتند یکنفر را که اصلاح طلب میدانستند انتخاب کردند و به او رای دادند. شما راه حل دیگری را می شناسید؟ لطفا بنویسید برای ما.

 

محسن: دوران کریمخانی

دکتر سهرابی عزیز نخست تشکر از مقالات بسیار خوبتان. انگلستان دوران گذار از مرکانتلیست به سرمایه داری صنعتی داشت جای پایش را درهندوستان محکم می کرد و مقدمات یورش به سر زمین عزیز ما را فراهم می کرد و قرارداد های برابر حقوق با ایران عزیز اجرا نکرد.

 

 

یک خواننده :

 بالاخره حرف اصلی میشل فوکو و ژیژک و لکن چیست؟

ضمنا لطف نموده توضیح بفرمایید که امپریالیسم با فئودالیسم چه تضادهایی دارد و اگر در کشوری فئودالی یا نیمه فئودالی حمله میکند تضادش با فئودالیسم چه صورتی را بخود خواهد گرفت؟ کماکان با فئودالیسم سازش خواهد کرد یا در موقع مناسب از آن به نفع حمایت از سرمایه داری خواهد گذشت؟ این موقع کدام خواهد بود؟

 

همایون شجاعی. بنظرم شما جایی در بین جوانان امروز ایرانی ندارید؛ خیلی مسخره است که شما در این زمان توده ای هستید! و اصلا از نوع نگاه مردم به این دژخیمان اطلاع ندارید و دنبال هرکسی که نون دستش هست سینه میزنید .

 

راه توده- آقای شجاعی گرامی ما نمیدانیم شما براساس کدام دلائل و نشانه ها خود را سخنگوی جوانان معرفی فرموده اید و ما را دوندگان دنبال نان بدستان. از نوع نگاه مردم به حکومتی که همه آنها را برخلاف شما دژخیم نمی دانیم آنقدرها هم که تصور کرده اید بی اطلاع نیستیم. می گوئید نه! بسیار خوب. امتحانش ساده است. سئوال کنید و مستند هم سئوال کنید تا پاسخ مستند برایتان بنویسیم.

 

 

 

                        راه توده  44    10 بهمن ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت