راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 


سفر "پیرلوران"
به مرز ترکیه و سوریه

اومانیته. ترجمه الف. آذرفریتاش

 

دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه "پیر لوران" بعد از باز گشت از سفر کوتاه خود از مرز مشترک ترکیه و سوریه از بازتاب واقعیت انسانی و بن بست سیاسی در منطقه ابراز نگرانی کرد. وی در طول سفر خود در جلسات فعالان کرُد که در مرز مشترک ترکیه و سوریه در مقابل ارتش داعش مقاومت می کنند قدردانی کرد. وی همچنین از اردوگاه پناهندگان "سوری" و "دیاربکر" و "ماردین" که ایزیدیها در آن پناه داده شده اند بازدید کرد و نگرانی خود را از نسل کشی ایزدی ها توسط نیروهای داعش اعلام کرد.
پیرلوران در این سفر با شهردار "دیاربکر" و "ماردین" که خواستار کمک های بین المللی میباشند نیز دیدار و گفتگو کرد. دولت ترکیه مانع خروج شهروندان این مناطق می شود و آنها را دشمنان ترکیه می نامد. این درحالی است که با آغاز زمستان وضع پناهندگان بویژه وضع بهداشتی آنها وخیم تر خواهد شد. دولت ترکیه مانع هر گونه کمک به کردهای این منطقه است. پیر لوران پس از بازگشت از سفر خود به کردستان از دولت فرانسه و اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی خواست که با قدرت از دولت ترکیه بخواهند مسیری را برای ارسال تجهیزات نظامی به کوبانی و دیگر شهرهای مرزی باز کند. پیر لوران همچنین مخالفت خود را از سفر اردوغان به پاریس اعلام داشت و گفت که ما بدلیل سیاستی که ترکیه در منطقه دارد نسبت به این سفر اعتراض داریم.
این درحالی است که مطبوعات فرانسه مدعی شده اند سفر اردوغان به فرانسه و گفتگوی وی با رئیس جمهور این کشور "فرانسوا هولاند" برای گسترش مناسبات اقتصادی است و سیاست ترکیه در منطقه و بویژه در ارتباط با داعش و کوبانی در دستور کار این دیدار قرار ندارد.
http://www.humanite.fr/pierre-laurent-les-kurdes-face-lurgence-humanitaire-et-diplomatique-556475

 

 

 

 

 

                        راه توده  480     15 آبانماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت