راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اکثریت مجلس فرانسه

دولت فلسطین را

به رسمیت می شناسد!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

 

 

پارلمان فرانسه قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را با 339 رای موافق و 151 رای مخالف  تصویب کرد. متن قطعنامه در 11 دسامبر در مجلس سنای فرانسه مورد بررسی قرار می گیرد. 

این قطعنامه خواستار "به رسمیت شناختن دولت فلسطین به منطور دستیابی به راه حلی برای حل و فصل نهائی بحران خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین و اعراب است".

این قطعنامه هنوز به منزله قطعنامه ای الزام آور برای دولت فرانسه نیست، زیرا جنبه پیشنهادی دارد. پیشنهادی که گروه سوسیالیست و جبهه چپ و هواداران محیط زیست برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین آن را تهیه کرده اند و طبیعی است که مواضع فلسطینی ها را برای به رسمیت شناخته شدن کامل در سازمان ملل تقویت می کند.

حزب "او. ام .پ" که مرکب از ائتلاف راست و راست میانه رو به رهبری نیکلا سارکوزی است با چنین قطعنامه و مواضعی مخالف است و با همین سیاست نیز این حزب به سمت انتخابات آینده ریاست جمهوری می رود.

تصویب قطعنامه فلسطین در مجلس فرانسه یک رویکرد تاریخی است. پس از پارلمان های بریتانیا، ایرلند و اسپانیا، نمایندگان مجلس فرانسه موفق شدند چنین قطعنامه ای را به تصویب برسانند و عملا دولت این کشور را برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین زیر فشار افکار عمومی قرار بدهند.

تا کنون 135 کشور، از جمله دولت سوئد، فلسطین را بعنوان یک کشور به رسمیت شناحته اند. در جریان رای گیری برای این قطعنامه در پارلمان فرانسه "لوروا" به نمایندگی از سوسیالیست ها و چپ فرانسه گفت: باید شهرک سازی در مناطق اشغالی متوقف شود، بن بست در مذاکرات صلح شکسته شود خشونت دولت اسرائیل علیه فلسطینی ها خاتمه پذیرد و قطعنامه ای که به رای گذاشته می شود گامی در جهت همین اهداف است.

فراکسیون حزب کمونیست در مجلس نیز اعلام کرد: برای رسیدن فلسطینی ها به حقوق حقه خودشان  همه نیروهای چپ دمکراتیک باید پشت این قطعنامه قرار بگیرند.

نمایندگان جناح راست و راست میانه در پارلمان فرانسه برای رای ندادن به این قطعنامه چنین استدلال کردند: "تا پایان مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیل و اعلام نتایج آن نباید دولت فلسطین به رسمیت شناخته شود زیرا به روند صلح لطمه می زند! "

 

. http://www.humanite.fr/les-deputes-francais-votent-la-reconnaissance-de-

David Azarfar

15:53

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  483   13 آذرماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت