راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دبیرکل حزب کمونیست فرانسه:
برای صلح در جهان
باید گریبان جنگ طلبان را گرفت

اومانیته- جعفرپویا

 

 مقاله پیر لوران دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه در روزنامه اومانیته :

من یک ماه است که تحت تائیر مقاومت شجاعانه و مردمی کردهای کوبانی در برابر تهاجم غیر انسانی "دولت اسلامی" می باشم. در هر فرصتی با دوستان کرُد و همه سازمان های سیاسی که در این مبارزه سخت از کردها و مردم کوبانی حمایت می کنند گفتگو کرده ام. با ورود فرانسه به پیمان ناتو و پیروی از سیاستهای نظامی ناتو و ایالات متحده امریکا که فقط بدنبال یک استراتژی نظامی برای حل بحرانهای جهانی میباشند فرانسه در بن بستی گرفتار شد که عواقب بسیار سنگینی را بهمراه خواهد داشت. حمایت فرانسه از طرح "منطقه حائل" در مرز ترکیه با سوریه فقط مواضع جهاد گرایان افراطی را تقویت می کند. با توجه به ضرورت کنونی فرانسه، گزینه های دیگری باید جایگزین سیاست کنونی دولت شود. به ارزشهای جهانی و حقوق مردم و صلح احترام گذاشته شود و آن معیار و اهرم سیاست دولت قرار گیرد.
به این ترتیب است که فرانسه دوست مردم جهان شمرده میشود و مورد احترام جهانیان قرار می گیرد. این سرمایه بزرگی برای فرانسه در اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.
اکنون ضروری است که فرانسه پاسخ مثبتی به خواست کردهای کوبانی برای ارسال سلاح های مورد نیاز برای مقاومت و مبارزه و جلوگیری از جنایات داعش و قتل عام مردم کوبانی نظیر آنچه در سنجار رخ داد اقدام کند. اکنون ضروری است که فرانسه برای خروج سازمان "پ. کا. کا" که در لیست تروریست قرار دارد اقدام کند وهمچنین به روند صلح در ترکیه کمک کند. بعلاوه و مهم تر از همه، فرانسه باید سازمان ملل متحد را در مسیر یک دیپلماسی صلح طلبانه و یافتن راه حل های سیاسی برای خروج از بحران های بین المللی با پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس بزرگ بین المللی از همه احزاب و نیروهای سیاسی درگیر در تهاجم به کردستان سوریه هدایت کند. بویژه دعوت از کردهای منطقه. تشکیل یک نیروی صلح در خاور میانه و همچنین در خواست یک راه حل سیاسی درامور کردستان سوریه یگانه راه حلی است که باید در دستور روز دیپلماسی فرانسه قرار گیرد. فرانسه باید از سازمان ملل متحد در خواست مجازات و تحریم شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس و ترکیه را که از اسلامگرایان حمایت مالی و نظامی میکنند طلب کند. کشورهایی که نفت غارتی اسلامگرایان را ارزان می خرند. در نهایت پناهندهگان این بحران انسانی باید از کمک بشر دوستانه برخوردار شوند و به حقوق و ملیت آنها احترام گذاشته شود و هویت آنها به رسمیت شناخته شود. من مردم جهان را برای حمایت و همبستگی با مردم کردستان و پناهندگان کرد دعوت میکنم. من سازمان ملل را برای حل بحران ها و مسائل بین المللی در مسیر یک سیاست صلح طلبانه دعوت می کنم.
http://www.humanite.fr/pierre-laurent-replacer-lonu-au-coeur-dune-diplomatie-de-paix-555334

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  477  بیست و چهارم مهر ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت