راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تجارت

با اعضای بدن

کودکان شرق اوکرائین

سایت ریا نووستی- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

سرگئی ولاسنکو وکیل مدافع سابق "یولیا تموشنکو" نخست وزیر اسبق اوکرائین چندی پیش در مکاتبه ای با یک پزشک آلمانی از راز ارسال اعضای بدن کودکان اوکرائینی به آلمان پرده برداشت. قربانیان این جنایت آشکار کودکان جنوب شرق اوکرائین هستند. مناطقی که سال گذشته با همه پرسی اعلام خود گردانی کردند و متعاقب آن دولت اوکرائین به آن جا لشگر کشی کرد.

در خلال کوبیدن مردم توسط ارتش اوکرائین از طریق زمین و هوا، دست های قدرتمندی هم هستند که کودکان را دزدیده و پس از به قتل رساندن آن ها اعضای بدنشان را در آورده و در کشورهای دیگر به فروش می رسانند. به روشنی می توان گفت که فرق بین نئو فاشیست های حاکم بر اوکرائین با نازی های آلمان هیتلری که از پوست انسانهای کشته شده آباژورمی ساختند تنها در یک تفاوت تاریخی است. آنها برای به دست آوردن منبع مالی و اشغال سرزمین های دیگران بیرحمانه مردم را میکشتند و امروزی ها بی شرمانه علاوه بر به دست آوردن ثروت با فروش تکه های بدن کودکان، در باره دمکراسی هم لفاظی می کنند.

در این مورد حقایق انکار نا پذیری در دست هست: مکاتبه وکیل سابق "یولیا تیموشنکو" با "اولگا وبر" جراح آلمانی و "سمن سمنچنکو" فرمانده گروهان "دونباس"، واقعیات وحشتناکی را در باره فروش اعضای بدن انسان بر ملا می کند که این روزها در جنوب شرقی اوکرائین جریان دارد.

در اروپا تجارت اعضای بدن کودکان بی سابقه نیست. "اسلوبودان دسپوت" نویسنده و مدیر بنگاه انتشارات "کسنیا" مطالب زیادی برای بازگو کردن دارد. این فرد صربی- کرواسی نژاد از تاریخ صرب های کوزوو در سال های دهه 90 قرن گذشته آگاهی فراوانی دارد و دیدگاه خود را در این باره بیان داشته است.

" دسپوت" در تحقیقات خود به یاد داشت های خانم" دل پونته" که آن زمان دادستان دادگاه بین المللی لاهه و"دیک مارتی" قاضی و نماینده سوئیس در خصوص پرونده یوگسلاوی بود استناد می کند. آن ها تحقیقات مفصل خود را انجام داده و گزارش مربوطه را به شورای اروپا ارائه دادند. در این گزارش موارد فروش اعضای بدن تایید شده است. پزشکان به دستور ارتش آزاد کوزوو برخی از اعضای بدن اسیرانی که عمدتا صرب بودند را بیرون می آوردند. این اعضاء در شرایط وحشتناک و بدون بیهوشی تهیه می شده و از طریق یک شبکه مافیایی- جنایی به ترکیه و دیگر کشور ها ارسال می شدند. هدف این اعمال، پیوند دادن اجزای بدن به مشتریان پولدار بود. در این گزارش ثابت شده است که مقامات بلند پایه حکومتی در فروش اجزاء بدن کودکان دست داشتند زیرا سازمان دادن این اعمال بدون موافقت آن ها آسان نبود و نیاز به معلومات و ابزار پیشرفته پزشگی داشته است. در این گزارش به بالا بودن تقاضا و ارسال سریع آن به ترکیه و اروپای غربی اشاره شده است.

بدین ترتیب کاملا امکان پذیر است که در شرایط کنونی در اوکرائین وقایع مشابهی رخ می دهند. حدس زدن این که حقایق مربوطه چه وقت به گوش محافل وسیع اجتماعی برسد دشوار است. گفتنی است که افشاگری های خانم" دل پونته " انزجار خاصی را در دنیای غرب بر نیانگیخته و از " دیک مارتین" قدردانی نشد و به او جایزه ای هم داده نشد، هر چند که او کارهای مفصل و دشواری را انجام داد و با زحمات خود دست به ریسک بزرگی زده است. سرانجام شورای اروپا گزارش او را دفن کرد و برپایه آن هیچ مجازاتی علیه مقامات کوزوو اعمال نشد. روشن است که آنها از چنین " تجارتی " آگاه بوده اند. بعید نیست که فروش اعضای بدن انسان ها شامل منافع بسیاری از افراد با نفوذ در غرب است که برای پرده پوشی آن تمام کوشش  خود را به کار برده و بکار خواهند برد.

در هر صورت سابقه کوزوو وجود دارد. این سابقه بطور مستند تایید شده و حقایق مربوط به آن به روشنی روز است. نا گفته نماند که در آن زمان "برنار کوشنر" سرپرست سازمان نظامی ناتو در کوزوو بود و وظیفه داشت از کل حوادث جاری در آن سرزمین با خبر باشد. وقتی یک خبرنگار از وی در باره فروش اعضای بدن انسان در حوزه عملیاتی او پرسید، کوشنر به او پیشنهاد کرد که به پزشک روانی مراجعه کند. این جواب نشان می دهد که غرب تا آخرین لحظه حتی مدارک انکارناپذیر دال بر وجود این تجارت غیر قانونی و ضد بشری را رد خواهد کرد.

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  516   22 مرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت