راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"بسیج" چرا

بیل و کلنگ

بدست نمی گیرد؟

 

 

آیت الله خامنه ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ در دیدار با اعضای هیئت دولت خواهان دعوت دولت از بسیج برای مشارکت در اقتصاد ریاضتی یا به اصطلاح «مقاومتی» شد. وی گفت "بخشهایی وجود دارند خارج از دولت؛ اینها میتوانند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند، از جمله بسیج؛ من یک گزارشی دیدم. خیلی لازم است به نظر من - اگر وقت کنند آقای رئیس‌جمهور یا لااقل آقای جهانگیری- که بخواهید و ببینید مجموعه‌ بسیج در مورد اقتصاد مقاومتی چه کارهایی می‌توانند انجام بدهند و ظرفیّتش را دارند؛ ظرفیّت خیلی خوبی است. بسیج چیز کمی نیست، چیز کوچکی نیست؛ بسیج یک مجموعۀ عظیم و آماده ‌به ‌کاری است؛ اینها را بخواهید، ببینید چه‌ کار میتوانند بکنند؛ اینها می‌آیند امکانات خودشان را عرضه میکنند و میگویند این‌کارها را هم کرده‌ایم."

در مورد بهره گیری از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی نامه سال گذشته سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج، و پاسخ اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور را بخاطر داریم. در پاسخ به سردار نقدی که طلبکار شده بود دولت از ظرفیت های بسیج برای اقتصاد مقاومتی بهره نمی گیرد یعنی طرح های اقتصادی نان و آب دار را به بسیج نمی سپارد، آقای ترکان گفته بود: "اقتصاد مقاومتی مختص بسیج نیست و برای همه کشور است و نمی شود اداره وزارت خانه ها را دست آقای نقدی داد".

در واقع نیز اگر بسیجی وجود دارد که می خواهد بیل بدست گرفته یا کلنگ بزند و بدینگونه "اقتصاد مقاومتی" کند که کسی جلوی او را نگرفته است و احتیاج به درخواست و نامه سردار نقدی و یا گزارش به رهبر و توصیه ایشان به مطالعه این گزارش و تحقق آن ندارد. ولی آن بسیجی که آقای نقدی و خامنه‌ای از آن سخن می گویند آنانی هستند که می خواهند دولت و بخش خصوصی غیروابسته به خود را حذف و مدیریت و هدایت کل کارخانه ها و صنایع و تجارت و اقتصاد کشور را بدست بگیرند. پیاده نظام آنان هم همان بهره مندان از بورسیه های غیرقانونی و انواع و اقسام رانت ها در عوض تظاهرات در برابر این یا آن سفارتخانه و حمله به این یا آن تجمع هستند. اینها که برای گرفتن بورسیه و رانت و سودجویی وارد بسیج شده اند به گفته آقای خامنه ای قرار است اقتصاد مقاومتی کنند.

برای داشتن تصوری از موقعیت این آقایان بسیجی کافیست توجه کنیم که به گفته محمد باقر خزایی یکی از سرداران سپاه که ضمنا از مسئولین بسیج تهران بزرگ است، در ۱۵۴ شرکت صنعتی تهران، بسیج راه اندازی شده است. مدیر عامل شرکت دارویی "جابربن حیان" (بزرگترین شرکت دارویی خاورمیانه)، مدیر عامل شرکت "شیمی دارو پخش"، و یکی از مدیران شرکت تجارتی "ایساکو" وابسته به ایران خودرو از جمله "فرماندهان بسیجی" این شرکت ها هستند. یکی دیگر از این بسیجیان محمود رضا خاوری رئیس بانک ملی بود که اکنون با پول های غارتی مردم ایران در کانادا پناهنده است. سازمان بسیج در کنار آستانقدس و کمیته امداد در حال حاضر یکی از پر نان و آب دارترین سازمان های اقتصادی کشور و دستگاه پول پارو کردن است. تغیییر چهره و «لوک» سردار نقدی مانند هنرپیشه‌های سینما و به گردن انداختن چفیه و پوشیدن لباس حاجی های بازار٬ بجای کلاه نظامی و ریش اصلاح شده زمان فرماندهی نیروی انتظامی وی ریشه در این بخوربخورها و غارت ها دارد که در بسیج امکان بیشتری برای آن فراهم است.

آقای ترکان مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سردار نقدی بطور ضمنی به وی یادآور شده بود که دولت در برابر مجلس و مردم پاسخگوی وضع اقتصاد است در حالیکه بسیج به کسی پاسخگو نیست. اتفاقا اصرار آقای خامنه ای هم بر بهره گیری از به اصطلاح ظرفیت بسیج به همین دلیل پاسخگو نبودن آن به ملت است. و البته همه اینها جزیی از طرحی بزرگتر برای بیرون کشیدن اقتصاد کشور از دست دولت و سپردن آن به نهادهای نظامی زیر نظر آقا مجتبی است.

 


 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  519   12 شهریور  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت