راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"گرگ های خاکستری"

چه نقش و وظیفه ای

در ترکیه دارند!

ترجمه و تدوین - عسگر داوودی

 

 

سایت اینترنتی روزنامه «تاگس تسایتونگ» که  به محافل «حزب سبز های» آلمان نزدیک است، نوشت:

اقدام‌های تنبیهی روسیه به دلیل سرنگونی جنگنده سوخوی 24 ادامه دارد. این کشور اعلام کرد که دیگر هیچ یک از افراد دارای تابعیت ترکیه، در روسیه اجازه کارکردن ندارد. همزمان چهار صد تن از کارکنان شرکت انتشاراتی «مبه» که متعلق به ترکیه است تحت عنوان مشکوک به فعالیت های انتشاراتی  مغایر با قوانین روسیه و نشرادبیات اسلامی افراطی دستگیرشده اند. «ولاری راشکین» نماینده حزب کمونیست در پارلمان این کشور نیز از دولت روسیه خواسته است تا هزینه‌های محدود تحصیلی دانشجویان ترک در روسیه حذف شده و  متقابلا به دانشجویان کشورهای ایران و سوریه میزان بیشتری هزینه تحصیلی پرداخت شود.

 

«تاگس تسایتنوگ» همچنین نوشت: گروه های «نئو نازی»  اوکرائین در روز های اخیر به تبلیغات برای گروه ملی گرای افراطی «گرگ های خاکستری» در ترکیه پرداخته اند.

در همین رابطه سایت صدای روسیه «اسپوتنیک» نیز نوشت:

رژیم اردوغان از حمایت گروه افراطی «گرگ های خاکستری» در ترکیه برخوردار است.

در ویدئوی منتشر شده  اینترنتی که سرکرده شبه نظامیانی که توضیح می دهد چگونه جنگنده سوخوی 24 روسیه را سرنگون کرده اند اصلا ترکمن نیست. این گروه که با موافقت دولت اردوغان در شمال سوریه مستقر شده، اعضاء گروه «گرگ های خاکستری» در ترکیه می باشند. اطلاعات  موجود نشان می دهد که فرد گفتکو کننده « آلپ ارسلان چلیک» نام دارد و پسر «رمضان چلیک » شهردار سابق شهر «رمیکی» ترکیه می باشد. این خانواده اصلا ترکمن نبوده و در عین حال عضو حزب «حرکت ملی گرا» می باشند. حزب «حرکت ملی گرا» ترکیه یک حزب ناسیونالیست افراطی است که سابقه آن به  دو کودتای نظامی در ترکیه مرتبط می شود.«کانال آر تی» روسیه تلاش کرده است تا با «رمضان چیلیک» تماس بر قرار کرده و در باره دست داشتن احتمالی پسر وی در مرگ خلبان روسی صحبت کند. اما از موقع انتشار اطلاع در باره پسر او، آقای چلیک ناپدید شده است.

 روزنامه نگاران «تلویزیون آر تی» روسیه بالاخره موفق شدند با نماینده «حزب حرکت ملی» صحبت کنند. وی گفت: «شما دو اسم را ذکر کردید. در باره «رمضان چیلیک» باید گفت که او شهردار بود و حزب ما او را برگزیده و این یگانه رابطه او با ماست. این تنها چیزی است که من می‌توانم الان بگویم». «آلپ ارسلان چیلیک» (فرد گفتکو کننده) درعکس‌های متعددی که در شبکه اینترنتی منتشر شده در بین افراد مسلح قرار دارد. آن‌ها احتمالاً همرزمان او هستند. این افراد با دست خود علامتی را نشان می‌دهند که مربوط به «گرگ های خاکستری» است . این جریان سیاسی – نظامی دارای شهرت شومی است. این گروه در تاریخ ترکیه مرتکب بسیاری اعمال ددمنشانه شده است. ««گرگ های خاکستری» دارای رابطه با قشر عالی حکومت هستند. این گروه جناح شبه نظامی «حزب ملی گرا» است. همان حزبی که پدر «آلپ ارسلان چیلیک» عضو آن می باشد. ظاهراً ملی گرایان افراطی ترکیه با «حزب عدالت و توسعه» اردوغان مرتبط هستند و هر جا لازم شود به کمک هم می شتابند.

«دولت باغچه لی» رئیس حزب «حرکت ملی گرا» در روزهای اخیر همزمان با تیره شدن روابط  دولت ترکیه با روسیه گفته است: حزب «حرکت ملی گرا» در این موارد از حکومت ترکیه به ریاست حزب عدالت و توسعه پشتیبانی می کند.

تلویزیون«آر تی» روسیه از «آیخان بیلگن» سخنگوی حزب پارلمانی چپگرای «دمکراسی ملل» در باره «گرگ های خاکستری» سؤال کرده است. او به خبرنگار این تلویزیون می گوید:

«می دانیم که آن‌ها از خواندن کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر و آثار فیلسوفان ملی گرای ترکیه الهام عقیدتی می گیرند. بهترین مشابه در این مورد «کو کلوکس کلان» آمریکا است. ««گرگ ها» در حوادث سیاسی مداخله کرده و در خیابان‌ها حضوری دارند که با سیاست هیچ وجه مشترکی ندارند. این جریان نیروی خشن متعلق به«حزب ملی گرا‌» است که در بعضی موارد حتی با سرویس های ویژه ترکیه نیز همکاری می کند».

اسپوتنیک در پایان نوشته خود اضافه می کند: با احتساب همه این ها این سؤال پیش می‌آید که به چه علتی اعضای دسته مسلح افراطی راستگرای ترکیه را اتفاقاً در صفوف پیکارجویان مقاومت معتدل سوریه قرار دادند؟

..............................................................

همزمان به گزارش سایت رادیو صدای روسیه: «اسپوتنیک» نوشت:

 

سرلشگر سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیاتی ستاد کل ارتش روسیه در نشست خبری چهارشنبه اعلام کرد ترکیه به هیچ نحوه مانع حمل غیر قانونی نفت توسط داعش نمی شود.

سرلشگر رودسکوی ضمن تفسیر ویدئویی که ورود بلامانع تانکرهای نفت داعش به خاک ترکیه را نشان می دهد، گفت: "مرز سوریه با ترکیه در این بخش تحت کنترل گروه های تروریستی این منطقه تحت کنترل و مرتبط با جبهه النصره است که هیچ مانعی برای ورود کامیون ها و تانکرهای نفت به خاک ترکیه ایجاد نمی کنند".

به گفته رئیس اداره عملیاتی ستاد کل ارتش روسیه، صدها تانکر از مرز ترکیه عبور می کنند و بازرسی از آنها انجام نمی شود.

آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه از ترکیه درخواست می کند که امکان بازدید از تاسیسات و زیرساخت هایی که به مراکز قاچاق نفت توسط داعش تبدیل شده است را فراهم کند.

معاون وزیر دفاع روسیه پس از نشان دادن تصاویر ماهواره ای که حکایت از دست داشتن ترکیه در قاچاق نفت و همکاری با داعش در این زمینه دارد، گفت: "معتقدم که بعضی ها می گویند همه این تصاویر جعلی است و ربطی به واقعیت ندارد. اگر اینطور است، اجازه بدهید تا  روزنامه نگاران و کارشناسان  از این محل ها که شما مدعی هستید فقط تصاویر ی جعلی و بی ربط است، دیدن کنند.

سایت اسپوتنیک برای اثبات ادعای مسئولین روسیه فیلم زیر را منتشر کرده است:

 

http://ir.sputniknews.com/world/20151202/990432.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  531   12 آذر ماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت