راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دیدار و مذاکره
رهبر حزب کمونیست
و رئیس جمهور روسیه

ترجمه راه توده از سایت حزب کمونیست روسیه فدراتیو

 

 

در تاریخ 29 دسامبر، "زیگانف" رهبر حزب کمونیست و رئیس فراکسیون این حزب در پارلمان روسیه، در دفتر "پوتین" رئیس جمهور روسیه با وی دیدار و درباره مسائل مهم داخلی و خارجی روسیه فدراتیو مذاکره کردند.
سایت حزب کمونیست روسیه فدراتیو بخش هائی از سخنان زیگانف در این دیدار را منتشر کرد که ترجمه آن را می خوانید:

پیش از هر چیز می خواستم از ارزیابی شما در کنفرانس مطبوعاتی اخیرتان، درباره اوضاع جهان و ارزیابی واقع بینانه ای که از شرایط جهانی کردید و پیشنهادهائی که در باره حل مشکلات دادید را تائید کنم و یادآوری کنم که حل مشکلات نیازمند همبستگی در جامعه است.
تروریسم بین المللی تبدیل به یک بحران بین المللی شده و جنگی که با آن آغاز شده ادامه خواهد داشت. به همین دلیل ما نیز اعتقاد داریم در سال 2016 این جنگ نیز بخشی از اهداف روسیه چه در عرصه جهانی و چه در عرصه داخلی خواهد بود.
در همین رابطه می خواهم تاکید کنم که موقعیت روسیه بسیار حساب شده و تعیین کننده است و من امروز با هدف ارائه برخی برنامه ها به دیدار شما آمده ام. برنامه هائی که می تواند به تحکیم جامعه کمک کند و در صدر آنها مسائل صنعتی و اجتماعی قرار دارند.
سال آینده، یکصدمین سال طرح "ترانس سیبر" است که باید آن را جشن ملی گرفت. ترانس سیبر از بزرگترین پروژه های تاریخ روسیه است که در عرض سه ماه تمام کشور را به هم وصل کرد و من متاسفم که اطلاع میدهم امروز سرنوشت "ترانس سیبر" زیر سئوال است.

پوتین گفت: بله خیلی سریع ساخته شد.

زیگانف: بله

حزب ما ارزیابی مثبتی از برنامه شرکت های ملی که شما در کنفرانس مطبوعاتی خود ارائه دادید دارد. ما در گذشته همراه با اتاق بازرگانی تحقیق کردیم و بیش از 200 شرکت ملی که در شرایط بحرانی کنونی بسیار موثر هستند را معرفی کردیم که به آنها کمک شد. این شرکت ها حتی در مسابقات کنترل هم پیروز شدند و علیرغم محاصره اقتصادی توانستند در بازار جهانی جایی برای خود باز کنند.
ما برنامه خوبی در کریمه داریم تحت نام کودکان. بخاطرتان هست؟ بچه های با استعداد. باید بیشتر به آن پرداخت. باید یادآور شوم که ما برنامه «آرتک» را انجام دادیم. در آن زمان شما این برنامه ما را حمایت کردید. ما در مدت 6 ماه 40 واحد ساختیم و تقریبا چهار میلیارد روبل دستآورد داشتیم.
پوتین: در آرتک
زیگانف: بله
پوتین: شما آنرا به شرایط خوبی آوردید.
این پروژه 18 هزار بچه را شامل میشود و قرار است در سال آینده سه اردوگاه تحویل بدهیم که دراینصورت 30 هزار بچه را شامل می شود. این بهترین محل سلامتی برای همه کشور خواهد بود و نه فقط برای کریمه. ما هنوز باید برای مشکل فرزندان جنگ که حدود 12 میلیون هستند راه حلی پیدا کنیم. شرکت کنندگان جنگ میهنی به مرور زمان با زندگی بدرود می گویند ولی جایشان را فرزندان آنها که حدود 75ـ 80 سال دارند می گیرند. باید از آنان پشتیبانی کرد و ما چنین برنامه ای را داریم.
خیلی اهمیت دارد که به خانواده های پر جمعیت و به یتیمان کمک شود. ما می خواهیم این برنامه را به شما معرفی کنیم و درباره آن با شما مشورت کنیم. اکر شما آنرا تایید کنید ما میتوانیم سال آینده این برنامه را به اجرا بگذاریم.
در پیش روی ما یکصدمین سال فوریه (سالگرد انقلاب فوریه) قرار دارد. یکصدمین سال انقلاب اکتبر. متاسفانه همچنان موج ضد سوسیالیسم و ضدیت با روسیه در غرب جریان دارد. همان موجی که اتحاد جماهیر شوروی را نابود کرد و مناقشات سیاسی بزرگی را بوجود آورد. باید فکری کرد. باید بین سفیدها و سرخ ها، بین همه نیروهای دولتی میهن دوست اتحادی برقرار شود تا به این سالگردهایی که اشاره کردم منسجم و بصورت ملی برخورد شود. همانگونه که در مورد کریمه و سواستوپل عمل کردیم و بازگشت آنان به کشور باعث انسجام جامعه شد.
اکشن هنگ جاودان (شما در آن با عکس پدرتان که قهرمان جنگ بود شرکت کردید) به نظر من خیلی مهم است، زیرا باعث تحکیم و انسجام جامعه میشود و باعث میشود که خیلی از برنامه ها و پروژه ها را عملی کنیم.
پوتین: این ایده های خوبی است. بعدا بیائید تا در باره جزئیات آنها با هم صحبت کنیم.

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  534  دهم دیماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت