راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حوادث مهمی
در کمین
ایران است؟

عسگر داوودی

 

این هفته در تهران همایشی بنام "پیشکسوتان جهاد و شهادت" برگزار شد. در این همایش پیام کتبی سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه قرائت شد که در آن گفته شد: "سال‌ها و ماه‌های تعیین‌کننده‌ای در پیش رو داریم. لازم است پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه‌ها آماده باشند." تاکید فرمانده سپاه بر ماه های "تعیین کننده" پیشآروی می تواند پیامی باشد در رابطه با آمادگی نیروهای نظامی ایران برای مقابله با تهاجماتی که ممکن است در ماه های آینده اتفاق بیفتد.

امیر سرتیپ ‘احمدرضا پوردستان’ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز در گفتگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" گفت:

در چهل کیلومتری عمق خاک عراق برای گروه های تروریستی خط قرمز کشیده ایم. زمانی که گروهک تروریستی و تکفیری داعش از مرزهای غربی عراق وارد این کشور شد و به نزدیکی مرزهای ایران رسید نیرو ی زمینی ارتش برای سرکوبی این گروهک تروریستی آمادگی کامل داشت.

وی افزود: در آن زمان علاوه بر آمادگی کامل در مرزها خط قرمزی در چهل کیلومتری عمق خاک عراق ترسیم و تاکید کردیم که اگر از این خط قرمز عبور کنند با اقدام قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبه رو خواهند شد. در آن زمان دیدیم که گروهک تروریستی و تکفیری داعش پیام ما را دریافت کرد و بسرعت از محدوده مد نظر دور شد. یگان های نیروی زمینی ارتش برای حفاظت و حراست از مرزهای ایران اسلامی در هر لحظه ای آمادگی کامل دارند.

سخنان سرلشگر جعفری که از جمله گفته است : «لازم است پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه‌ها آماده باشند» درکنار اظهارات فرمانده نیروی زمینی ارتش، چه معنائی دارد؟

نخست آن که این تدارکات و اظهارات نشان میدهد خود حکومت هم میداند "داعش" یک گروهک تروریستی نیست، بلکه یک ارتش منظم جنگی است و بنابراین باید دست از این اصطلاحات تبلیغاتی که تاکنون شامل احزاب سیاسی ایران می شد و حالا فرا مرزی هم شده برداشت و به مردم واقعیت را گفت.

و در مرحله دوم، به جای شعار دادن و تهدید کردن، چاره ای برای وحدت ملی در داخل کشور پیدا کرد. چرا که هیچ قدرت نظامی نمی تواند خطر خارجی را خنثی کند، مگر آن که متکی به وحدت ملی و رضایت مردم از حکومت باشد.

علاوه بر فرمانده سپاه و فرمانده نیروی زمینی، و حتی پیش از آنها، وزیر اطلاعات نیز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانی کلی به تهدیدی بلقوه در اطراف مرزهای ایران اشاره کرد و گفت:

رویکرد این وزارتخانه اینست که اجازه ندهد هیچگونه تهدید یا توطئه‌ای خارج از مرزها شکل گیرد و هر نوع تهدید امنیتی را در نطفه خفه خواهیم کرد.

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: در این جلسه آقای علوی با اشاره به انواع توطئه‌ها، تهدیدها و اقدامات ضد امنیتی که علیه امنیت کشورمان طراحی می‌شود گفت که الحمدالله امروز با تکیه بر نیروهای متخصص و متعهد وزارت و امکانات موجود اجازه نداده‌ایم هیچ قدرت، گروه یا معاندی بتواند به امنیت کشورمان لطمه‌ای وارد کند و در آینده هم قاطعانه اعلام می‌کنیم که امن‌ترین کشور و جامعه خواهیم بود. در جلسه امروز همچنین مطرح شد که گروه های تروریستی سعی می‌کنند با وارد کردن امکانات انتحاری و انفجاری به ناامنی‌ها دامن بزنند اما سربازان امام زمان کلیه این تلاش‌ها را کشف و خنثی کرده‌اند تا امنیت شهروندان حفظ شود. نیروهای امنیتی تاکنون به داعش اجازه ندادند حتی یک اقدام ضد امنیتی در کشورمان انجام دهد و در آینده نیز چنین اجازه‌ای به آنها داده نخواهد شد، به ویژه اینکه اهل سنت کشورمان در طول تاریخ با همگرایی و تعامل کاملا صمیمانه با شیعیان در کشور اجازه حضور و فعالیت به گروه‌های تکفیری و افراطی نخواهند داد و همین امر زمینه فعالیت گروه‌های تروریستی تکفیری و افراطی را از بین برده است.

سخنان بالا را، اظهار نظر مشاور امنیت ملی افغانستان که در این هفته وارد ایران شد تکمیل می کند که گفت: اجازه نخواهیم داد از خاک ما تهدیدی متوجه ایران شود.

مجموعه این اظهار نظرها و سخنان نشان می دهد که ارتش داعش با توجه به ناکامی هایش در عراق و سوریه تمرکز خود را متوجه پیشروی به سمت مرزهای ایران کرده است. بدیهی است که داعش در داخل خاک افغانستان نیز نیروهای تحت فرمان خود را دارد و در اصل زائده ای از القاعده است. تحرکات چند سال اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان ایران و پاکستان نیز بدون تردید تحت حمایت های مالی ـ لجستیکی القاعده و داعش انجام گرفته و می گیرد. نباید فراموش کرد که خبر حضور و آموزش خلیفه داعش در اسرائیل در این رابطه نیز پر معنی می شود. ظاهرا اسرائیل می کوشد تا با دست داعش جرقه های آتشی مهیب را در مرزهای ایران مشتعل کند.

ظاهرا و براساس هشدار فرمانده کل سپاه در ماه های پیش رو باید منتظر حوادثی در مرز های شرق و غربی ایران بود.

طرح ضرورت وحدت قومی و مذهبی و پرهیز از تقابل مذهبی در ایران که از سوی کاربدستان دولت روحانی در هفته های اخیر مکرر مطرح شده و یا سخنان هاشمی (بویژه در همایش این هفته دانشگاه آزاد) در همین زمینه را نیز نمی توان بی ارتباط با دیگر خبرهائی که در بالا به آن اشاره شد دانست. آنها که بهر دلیل و بهانه و انگیزه ای در داخل حکومت و ارگان های مختلف آن آتشبیار تقابل مذهبی و قومی اند، جز نیروی درون شکم اسب تراوای داعش و اسرائیل نیستند!

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  488   18دیماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت