راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نتایج  نظر سنجی

 موسسه پژوهشی آمریکا

نظر مردم

خلاف تبلیغات

رسانه هاست!

اشپیگل آنلاین – گزینش و ترجمه رضا نافعی

 

 

در حالی که محبوبیت پوتین در روسیه فزونی می یابد، مخالفت مردم  روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو بسرعت رو به افزایش است.

نتایج نظر خواهی موسسه آمریکائی Pew-Reaserch-Center  در روسیه، اوکرائین و 8 کشور عضو ناتو( آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و انگلستان)  چنین است:

 

در هیچ یک از کشورهای عضو ناتو بدبینی نسبت به ناتو  و آنچه در اوکرائین می گذرد بشدت آلمان نیست. 58 درصد از کسانی که از آنها نظر خواهی شده معتقدند اگرمیان روسیه  و یکی از کشورهای عضو ناتو "یک برخورد نظامی جدی پیش بیآید"   نباید به آن کشور کمک نظامی کرد. این رقم در فرانسه 53 درصد، در ایتالیا 51 درصد است.

81  درصد مردم آلمان مخالف ارسال اسلحه از آلمان به اوکرائین هستند. میزان مخالفت در اسپانیا و ایتالیا نیز در همین حدود است.

57 در صد از مردم آلمان مخالف عضویت اوکرائین در ناتو هستند. 54 درصد حتی مخالف عضویت اوکرائین در اتحادیه اروپا هستند.

47 درصد از مردم اوکرائین خواستار حل بحران این کشور از طریق گفتگو و 23 در صد از طریق توسل به خشونت هستند.

63 در صد از روس هائی که مورد پرسش قرار گرفته اند تصویر مثبتی از کشور خود دارند. این رقم نسبت به سال 2013 افزایشی 34 درصدی داشته است.

88 درصد از روسها معتقدند سیاست پوتین در عرصه بین المللی درست است. در نظر خواهی هایی که موسسه آمریکائی Pew از سال 2003 تا کنون انجام داده این بالاترین درجه تایید سیاست پوتین در عرصه بین المللی است .

 

میزان داوری منفی روسها :

 

در مورد آمریکا 81 درصد

در مورد ناتو 80 درصد

 در مورد اتحادیه اروپا60 درصد

 و در مورد آلمان 56 درصد است.

 

تنها 28 درصد از پرسش شوندگان روس به صحت سیاست "مرکل" صدر اعظم آلمان در عرصه بین المللی اعتماد دارند. اعتماد به درستی سیاست اوباما از این هم ضعیف  تر است: فقط 11 درصد.

 

این نظرخواهی از 6 آوریل تا 15 ماه مه صورت گرفته است.

·                                 http://www.spiegel.de/politik/ausland/nato-mehrheit-der-deutschen-wuerde-partner-nicht-verteidigen-a-1038017.html

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 507 - 21  خرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت