راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نسل جدید

کلاهک های اتمی

برای نابودی

نسل جدید انسانی

سایت ساویتسکایا

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

مخالفت آلمان، فرانسه و ایتالیا با قربانی شدن اروپا در جنگ اتمی ایالات متحده آمریکا با روسیه. این آغاز مقاله ایست که سایت ساویتسکایا روسیه منتشر کرده و در ادامه می نویسد:

آیا آمریکا آرزومند کشته شدن مردم اروپا تا آخرین نفر به بهانه جنگ با روسیه می باشد؟

ایالات متحده آمریکا اولین کشوری است که با استفاده از بمب اتم دو شهر ژاپن، یعنی شهرهای  ناکازاکی و هیروشیما را بمباران کرد و صدها هزار انسان را در چند ثانیه به خاکستر تبدیل کرد.

آمریکا با سابقه استفاده از بمب های اتم و برپا کردن جنگ های دوره ای در دیگر نقاط جهان خود را آماده می کند تا در اروپا و آسیا دست به جنگ هائی با سلاح های اتمی محدود بزند.

در همین زمینه ایالات متحده آمریکا تصمیم به اجرای پروژه ای دارد که طی سال های 2025 تا 2050 نسل جدیدی از کلاهک های اتمی را برای جنگ های احتمالی با روسیه و چین به کار گیرد.

روزنامه با نفوذ آلمانی" اشپیگل" می نویسد، از سیاستمداران آمریکائی باید پرسیده شود برای چه هدف هائی بر تعداد موشک های اتمی خود در اروپا می افزاید؟

البته، روسیه نیز اخیرا آمادگی خود را برای مقابله با هر گونه عملیات تلافی جویانه اعلام کرده است. بدون هر توضیحی می توان از شروع جنگ سرد سخن گفت و به مردم اروپا این حق را داد تا امنیت خود را در مخاطره ببینند. "اشپیگل" وضعیت اروپا و جهان را با دقت مورد بررسی قرار داده و می نویسد، ادامه چنین وضعی می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود که صد البته این جنگ، جنگی است اتمی و بین دو ابر قدرت اتمی جهان، روسیه و آمریکا.

روزنامه آلمانی در ادامه تحلیل خود یاد آوری می کند که اخیرا مقامات دولتی آلمان و فرانسه طی ملاقاتی با رئیس سازمان نظامی ناتو از افزایش استقرار پایگاه های موشکی با بردهای کوتاه، متوسط و قاره پیمای آمریکائی در خاک اروپا ابراز نگرانی کرده اند و آن را سر پیچی از قرار داد منع گسترش چنین موشک هائی با روسیه در زمان "میخائیل گورباچف" می دانند.

در نظر خواهی های انجام شده غالب مردم آلمان نه تنها از افزایش سلاح های اتمی آمریکا در کشور خود ابراز ناخشنودی کرده اند، بلکه خواهان خارج شدن زراد خانه های اتمی ایالات متحده آمریکا در غرب آلمان هستند.

پس از رسوائی استراق سمع تلفن های رهبران درجه اول فرانسه و آلمان توسط سازمان امنیت ملی آمریکا، وزیر امور خارجه آلمان "فرانک اشتاین مایر" گفت: سررشته این عملیات به دوران جنگ سرد گذشته باز می گردد.

قابل توجه است که تجهیزات نظامی آمریکائی تخلیه شده و در حال خارج شدن از آلمان، همراه 5 هزار متخصص نظامی در کشورهای اروپای شرقی تازه پیوسته به سازمان نظامی ناتو جای داده خواهند شد. این کشورها شامل، لیتوانی، استونی، لیتونی، لهستان، رومانی و بلغارستان که همگی با روسیه مرز مشترک دارند. با ایجاد زیر ساخت های نظامی ناتو در این کشورها، این امر به معنی محاصره نظامی روسیه است که اراده انجام آن بعد از ریاست جمهوری "اوباما" به اجرا در آمد.

مسکو ناظر بر گسترش منطقه نظامی واشنگتن در اروپا و فراهم نمودن شرایط جنگی بر سر مرز های خود می باشد. این در حالی است که برلین مخالف حضور نیروهای سازمان نظامی ناتو در کشورهای اروپای شرقی و هر گونه برخورد نظامی با روسیه است.

"اشپیگل" با اشاره به عدم اجرای قرار داد منع سلاح های اتمی بین روسیه و ایالات متحده آمریکا و بی اعتبار شدن آن و نبود اعتماد متقابل به گفته "میخائیل گورباچف" آخرین رهبر اتحاد جماهیرشوروی استناد می کند که چندی پیش گفته بود:" اگر یکی از طرفین در این فضای انفجاری نتواند بر اعصاب خود مسلط شود دیگر آینده ای برای زندگی وجود نخواهد داشت".

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 511 - 18 تیرماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت