راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چشم و گوش
مردم اوکرائین
به روی واقعیات
بتدریج باز می شود

ترجمه و تدوین - آزاده اسفندیاری

 

وزیر دارئی اوکرائین "ناتالیا یارسکو" با رادیوی آمریکائی" اروپای آزاد" مصاحبه ای انجام داد که روز نامه "سویتسکایا راسیا" چاپ مسکو آن را بازتاب داده است.
وزیر دارائی اوکرائین در این مصاحبه عنوان کرد: "ییش بینی های ما در مورد باز پرداخت وام های دریافتی از کشورهای غربی غیر واقعی بوده است، چرا که به علت نبود نقدینگی لازم، بانک ملی ما قادر به پرداخت به موقع قسط های وام های خارجی نیست. ما از وام دهندگان خارجی در خواست کرده ایم که با توجه به شرایط اوکرائین، در قرار داد های قبلی تجدید نظر کنند تا ما بتوانیم بدهی های خود را تدریجا پرداخت کنیم. پیش بینی من این است که احتمال توافق بانک های خارجی با پیشنهاد های ما امر بعیدی باشد".
طبق در خواست دولت اوکرائین برای سامان دادن به وضع از هم پاشیده اقتصاد این کشور، دولت های غربی برای اجرای یک برنامه چهار ساله اقتصادی در اوکرائین از طرف بانک جهانی 17،5 میلیارد دلار اعتبار قائل شده اند که از ماه مارس امسال باز پرداخت آن ها شروع شده است.
گفته های وزیر دارائی اوکرائین نشانه بارزی است از وضعیت در هم ریخته اقتصاد این کشور که دولت کودتائی و نئو فاشیست های متکی به غرب به وجود آورنده آن هستند. حاکمان کیف با وعده های تو خالی بر موج نارضایتی های مردم از دولت های گذشته روی کار آمدند. آنان اکنون با برداشتن نقاب از چهره خود مکنونات درونی خود را که همانا ایجاد بحران در کشور خود و ایجاد تشنج در مرزهای روسیه است نشان داده اند. آنان با شعله ور کردن جنگ و برادر کشی در اوکرائین کشاندن پای سازمان نظامی ناتو به مرزهای روسیه را در سر پرورانده و می پرورانند.
طبق آمار سازمان ملل متحد، از آوریل سال گذشته تا به حال، در مناطق شرقی این کشور در اثر جنگی که نئو فاشیست ها در اوکرائین براه انداخته اند 6 هزار نفر کشته شده اند.
علی رغم پذیرش مصوبات اجلاسیه مینسک جهت آتش بس در مناطق جنگی، از طرف دولت اوکرائین، ارتش این کشور، با آتش باری توپ خانه و سلاح های سنگین همچنان بر مناطق دونتسک و لوگانسگ ادامه می دهد. پی آمد تخریبی ادامه چنین سیاست هائی تا به حال موجی از بیکاری و سرخوردگی مردم را از حاکمیت به همراه داشته است.
از طرفی دیگر، در ادامه سیاست های ضد مردمی و دشمنی و عناد با تاریخ گذشته اوکرائین، پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرده و رئیس جمهور "پتروشنکو" آن را امضاء کرده است مبنی بر پاکسازی بناها و نمادهای ملی در گذشته های دور و زمان حاکمیت شوراها، تعویض نام خیابان ها و... طنز تلخ چنین اقدامی زمانی برجسته می شود که رسانه های جمعی غرب مصوبه پارلمان اوکرائین را "فشار از جانب مردم این کشور" القاء می کنند. پانزدهم ماه مه "گرانمایه" کارشناس مسائل بین الملل در برنامه شصت دقیقه بی بی سی فارسی گفت: "پروشنکو"رئیس جمهور اوکرائین تحت فشار مردم این کشور مصوبه اخیر پارلمان را امضاء کرد". گرانمایه در این برنامه سندی را مبنی بر"فشار مردم" ارائه نداد. شاید منظور وی حضور مقامات سیاسی- نظامی آمریکائی مستقر در کیف می باشد.
 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 503 - 17 اردیبهشت 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت