راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اسناد پنتاگون

از ارتباط امریکا

با داعش میگویند!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی

 

 

سند محرمانه پنتاگون از سال 2012: " کشور اسلامی" شانس  راهبردی" برای ساقط کردن دولت سوریه است.

 

گزارش پنتاگون که تا کنون بسیار محرمانه بوده  و در روزهای آخرهفته علنی شد  ثابت می کند که آمریکا گروه تروریستی " داعش" را ایجاد کرده است. طبق این سند، داعش باید ابزاری در دست واشنگتن برای ساقط کردن پرزیدنت اسد در سوریه و بهانه ای برای بازگشت نظامیان امریکا به عراق شود.

سازمان حقوق شهروندی آمریکا موفق شد با حکم دادگاه،  دولت را مجبور به انتشار یک سلسله اسناد محرمانه دولتی سازد. نفیس احمد، روزنامه نگارآمریکائی، در  تحلیل  اسناد مذکور موفق به کشف سند سازمان اطلاعاتی پنتاگون، از سال 2012 شد. این سند در آن زمان در واشنگتن از جمله به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود.

گرچه بسیاری از پاراگراف های سند 7 صفحه ای که در اختیار " یونگه ولت" قرار دارد سانسور و سیاه شده اما از متن باقی مانده روشن می گردد که دولت های غربی آگاهانه از گروههای القاعده و دیگر اسلامگرایان افراطی (که در سال 2012 داعش از میان آنها برخاست) برای ساقط کردن دولت بشار اسد حمایت می کرده اند. در حالی که سازمان اطلاعاتی پنتاگون Defense Intelligence Agency برخلاف رسانه های باصطلاح "معتبر" غرب در مورد گروه های باصطلاح "میانه رو" یا " دموکرات " مخالف دولت سوریه، دچار این توهم نبودند که کدام نیرو واقعا علیه دولت سوریه می جنگد.

سازمان اطلاعاتی پنتاگون در گزارش سه سال پیش خود تاکید می کند که "گسترش شورش در سوریه" بگونه ای روز افزون "مسیری فرقه گرایانه را طی می کند و "سلفی ها، اخوان المسلمین و القاعده در عراق نیروی محرکه اصلی برای شورش در سوریه هستند".

این سند در عین حال نشان می دهد که  غرب تحت رهبری آمریکا و با توافق کشورهای سلطنتی خلیج (فارس) و ترکیه از همان آغاز خواستار استقرار خلافت اسلامی، شبیه به داعش در سوریه بوده اند. در سند چنین آمده: "امکان ایجاد یک خلافت سلفی  در شرق سوریه وجود دارد و این درست آن چیزی است که حامیان معارضان سوریه  (یعنی آمریکا و همپیمان هایش) خواهان آن هستند، تا رژیم سوریه را منزوی سازند و مانع  توسعه طلبی ایران شیعی در عراق گردند."

گزارش سازمان اطلاعات پنتاگون پیش بینی می کند که  عروج چنان "کشور اسلامی" نتیجه مستقیم استراتژی آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در سوریه است. آثاری از تردید یا ناراحتی اخلاقی از همکاری با تروریست های سلفی در این گزارش مشاهده نمی شود. برعکس، در این سند، پیدایش "خلافت سلفی" که  همپیمان با القاعده باشد یک "شانس استراتژیک" برای تحقق اهداف واشنگتن در منطقه است. تغییر رژیم در سوریه و پس راندن "توسعه طلبی شیعی " یا ایران  بهانه این استراتژی.

پیش بینی گزارش در باره این که سیر امور چگونه خواهد بود چنین است که رژیم اسد به حیات خود ادامه خواهد داد و کنترل خاک سوریه را حفظ خواهد کرد در حالی که بحران به یک جنگ نیابتی تبدیل خواهد شد. زیرا "غرب، کشورهای خلیج (فارس) و ترکیه از معارضان سوریه حمایت می کنند" ، در حالی که روسیه، چین و ایران حامی رژیم اسد هستند". این استراتژی آمریکا و همپیمان هایش تا کنون موجب مرگ صدها هزار انسان و آواره شدن میلیون ها انسان دیگر شده است.

 

http://www.jungewelt.de/2015/05-26/032.php

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 506 - 7  خرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت