راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نامه ها و پیام ها

و پاسخ راه توده به آنها

 

 

 

پیش از شروع انتشار نامه ها و پاسخ ما به آنها این نکته را در پاسخ به دوستان زیادی که در فاصله دو هفته اخیر با ما تماس گرفته و یا پیام ارسال داشته (بویژه از داخل ایران) و خواهان ادامه برخورد با نامه مردم شده اند می رسانیم، که ما حداقل در حال حاضر نه وقت آن را داریم و نه ضرورت آن را احساس می کنیم. اعتقاد داریم "در خانه اگر کس است- یک حرف بس است."

ما در همان پاسخی که در جواب مطالب مطرح شده در مصاحبه علی خاوری مطرح شده بود آنچه را که در حد مشخص شدن اختلاف سیاسی دو نشریه راه توده و نامه مردم است نوشتیم. دو مشی و دو نگاه به اوضاع ایران مطرح است که ما سعی کردیم با دقت کامل آن را برای خوانندگان و علاقمندان این مسئله روشن کنیم. اگر باز هم ضرورتی احساس شود این مسائل را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

محسن: بدور از خوش خیالی ها

درود بر یاران راه توده. تحلیل بسیار درست و منطقی شما را در مقاله کوتاه  "به دور از خوش خیالی ها" چند بار بدقت خواندم. براستی نویسنده دیالکتیک را خوب بلد است. بقولی دود از کنده بلند می شود. پیروز باشید.

 

راه توده- خرسندیم که خوانندگان راه توده امثال شما هستند.

----------------

 

علی - من عکس شهید محمد جانجانیان از شهدای بهمن ماه 1357 حزب را برایتان ارسال کرده ام . ممنون میشوم به من اطلاع دهید که عکس را دریافت کرده اید یا خیر؟ گویا قبل از انقلاب رفیق خدایی با ایشان در ارتباط بوده اند.

 

راه توده- دوست گرامی! متاسفانه این عکس بدست ما نرسیده و خواهش می کنیم با ای میل راه توده که در انتهای صفحه اول آن را اعلام کرده ایم یکبار دیگر ارسال فرمائید.

----------------

 

سعید-  برخورد نظامی با داعش

برخورد نظامی با داعش محکوم به شکست است.  این جنگ شیعه و سنی است. تا طرف شیعه که در ایران در قدرت است تحمل شهروندان سنی را در دستور کار خودش قرار ندهد، این جنگ ادامه پیدا خواهد کرد. پوتین هم که در راس مافیای روسی نشست فقط رویای امپراتوری روس را دارد و ملتش را به آب و آتش میزند، چه باک.

 

راه توده- آقا سعید عزیز، پدیده ها تا آنجا اهمیت دارند که ما بتوانیم از طریق آنها پی به زیر بنای رویدادها ببریم. بسیار سادگی است اگر حضور داعش در منطقه را به جنگ شیعه و سنی وصل کنیم. مگر در لیبی و یا در افغانستان شیعه ها حکومت می کنند و علیه سنی ها اقدام که این همه فاجعه در آنها روی می دهد. چرا دل به پدیده ها می سپارید و به عمق مسائل نمی روید؟ در باره روسیه هم ما یگانه توصیه ای که می توانیم بکنیم اینست که بیشتر اخبار و رویدادهای روسیه را نه از رسانه های اروپای غربی بلکه از طریق رسانه های خود روسیه دنبال کنید. مسائل روسیه تا آنجا که ما اخبار آن را مستقیم دنبال می کنیم آن نیست که شما می فرمائید. چگونه می توان حمایت 80 تا 85 در صد مردم از حاکمیت کنونی روسیه را فریب نام داد؟ بخوانید و بدانید و باز هم بخوانید و بیشتر بدانید. این به سود شماست!

----------------

مهرداد-

با سلام و ارادت. خسته نباشید.

 

من بتازگی از سفر ایران برگشتم. در آنجا ملاقاتی داشتم که این اطلاعات را از آن طریق بدست آوردم.

 پسر اصغر میرحجازی مقام امنیتی بیت رهبری کارخانه ای در اصفهان دارد و امتیاز انحصاری امحاء زایدات طبی و صنعتی را دارد. کارخانه ایشان تنها کارخانه ای در ایران است که داروهای تاریخ گذشته و زایدات صنعتی سرطانزا و مضر برای محیط زیست را در ازای مبالغ هنگفتی معدوم میکند. درآمد ایشان ماهیانه بالغ بر هفت میلیارد تومان است. ایشان خیلی خصوصی گفته است که یک کودتا و یک جنگ در پیش است و باید پایگاهی در خارج از کشور داشت که اگر لازم شد به آنجا رفت. من در درستی گفتار دوستم شکی ندارم. ولی نمیدانم حرف پسر میرحجازی تا چه حد مستند و معتبر باشد. شکی نیست این راهکار در بحث های سران مملکت مطرح است. سئوال اینجاست که اگر تندروها احتمال شکست در انتخابات را به خاطر تمایل مردم ببینند آیا پیش از انتخابات دست بکار خواهند شد تا انتخابات را ملغی کنند؟ یا این کار را می گذارند برای بعد از انتخابات؟ تنها آگاه ساختن مردم از پیش میتواند برنامه هایشان را بهم بزند. شما همیشه خطر کودتای سپاه را گوشزد کرده اید. به نظر میرسد این خطر هرروز بیشتر میشود.

پاینده باشید.امضا محفوظ

راه توده- دوست عزیز! همه این احتمالات وجود دارد و نباید از آن غافل بود اما بپذیریم که نقش حضور مردم در صحنه و آگاهی آنها تعیین کننده تر از امیال و آرزوهای کسانی است که چشم دیدن مردم و رای آنها را ندارند. آنچه تعیین کننده است اجبارهای اجتماعی است که حکومت را به عقب می راند. باید دید تا انتخابات اسفند ماه چه شرایطی ایران و منطقه و جهان خواهد داشت و بزرگترین کشاکش 35 سال اخیر در پای صندوق های رای به کجا خواهد کشید. ما هم با شما موافقیم که انتخابات بسیار مهمی در پیش است. بویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری.

 

----------------

اصلان-

درخواست آرشيو

من آرشيو "یادمانده هائی از پیوند حزب توده ایران با انقلاب 57" را ميخواهم و نميتوانم روی سايت پيدا كنم. اگر ميشه همه شون رو مخصوصاً بخش 9 تا 12 رو برایم ايميل كنيد.

باتشكر

 

راه توده- دوست عزیز. در هر شماره از یادمانده ها، لینک شمارهای گذشته نیز در پایان آن قسمت درج شده و دستیآبی به آنها بسیار آسان است. ای میل این حجم مطلب نه برای ما مقدور است و نه شما می توانید دریافت کنید. باز هم تلاش کنید که لینک های پائین هر شماره را باز کنید. اگر موفق نشدید باز هم ما را با اطلاع کنید تا چاره ای پیدا کنیم.

----------------

امیر- بعد از حدود ده سال که از تشکیل خانه های سلامت در تهران میگذرد که تعداد مسئولین آنها از 400 نفر بیشتر میباشد و در این مدت حقوقهای دریافتی آنها بسته به نظر و تصمیم مدیریت روسای شهرداری هر منطقه یا حتی رد کردن لیست بیمه آنها بود، بعد از قطع بیمه همه مناطق 22 گانه تهران و اعتراضات متعدد آنها به شهرداریها و نتیجه نگرفتن از هر منطقه یک نماینده انتخاب و پس از تجمع در مقابل مجلس و دیدار با محجوب و چند نماینده دیگر و ارجاع به شورای شهر تهران و پشتیبانی دو نفر از اعظای شورای شهر تهران به نامهای شاکری یکی دیکر اعلام شد و مدارک انها جهت ارسال لیست بیمه انها درخواست گردید که موفقیت بسیاری خوبی بود. البته مسئول فرهنگی شهرداری تهران نمایندگان را در یکی از جلساتی که با انها داشته تهدید به اخراج کرده ومطالبی دیگر کرده بود. نمایندگان حرفهای او را ضبط و برای شورای شهر ارسال کرده بودند.

 

راه توده- آقای امیر گرامی. ما پیام شما را برای آگاهی دیگران منتشر کردیم. البته به مسئولیت خود شما. ضمنا بخش پایانی پیام شما را صلاح ندانستیم منتشر کنیم زیرا ممکن بود برای شما ایجاد دردسر کند.

----------------

حسن اکبری

باسلام وخسته نباشید:

درکلیپ منتشره در شماره 522 بسیاری ازعکسها فاقد نام و مشخصات مبارزان بود. بضاعت تکنیکی تان را افزون می خواهم.

 

راه توده- دوست گرامی این کلیپ مربوط به سالها پیش است که مسائل تکنیکی و اینترنتی به شکل کنونی هنوز وجود نداشت. از دست ما این برآمد که مشاهده کردید. امیدواریم در آینده بضاعت تکنیکی مان بیشتر شود.

 

----------------

MHR -

نگاهی به مصاحبه علی خاوری

دوستان و رفقای عزیز. بالاخره حرف دل چندین ساله من را نوشتید. بیسوادی سیاسی و جاه طلبی و .... دست شما درد نکند.

----------------

Mohsen-

سلام  سرمقاله راه توده شماره 525 بسیار عالی بود. جوابتان به مصاحبه علی خاوری که من آن را در گویا نیوز خواندم هم دقیق بود و اختلافات سیاسی دو نشریه نامه مردم و راه توده را برای امثال من با دقت مشخص کرد.

----------------

 

راه توده- سرکار خانم پروین ستاری. با سلام و احترام. نامه بلند بالای شما را خواندیم و علیرغم همدردی که با شما داریم متاسفانه انتشار آن را در راه توده ممکن نمی دانیم. نامه شما بیشتر بر محور مسائل خانوادگی است و جنبه عمومی ندارد.

امیدواریم مشکلاتی که به آن اشاره کردید بزودی حل شود.

---------

Keivan Naghavi

من به دنبال کتاب ژان کریستف‌ اثر رومن رولان هستم.  تلاش زیادی برای پیدا کردن آن انجام داده‌ام آیا امکان دانلد آن از روی سایت شما ممکن هست.

 

راه توده- دوست گرامی شما اگر در ایران زندگی می کنید می توانید این کتاب را از طریق شبکه غیر رسمی فروش کتاب تهیه کنید. حتی کتابفروشی های آشنا نیز میتوانند شماره این نوع فروشندگان کتاب را دراختیار شما قرار بدهند. اگر در خارج از کشور مستقر هستید هم تصور می کنیم در پایتخت کشورهای بزرگ اروپائی اگر به کتابفروشی ها مراجعه کنید این کتاب را داشته باشند. ما اطلاع نداریم که این کتاب روی اینترنت برای دانلد هست یا خیر. موفق باشید.

 

راه توده- نامه صمیمانه آقای غلامرضا اعظمی نیز دریافت شد. به اطلاع ایشان می رسانیم که متاسفانه شما به جای پیام، اغلب نامه هائی بلند بالا می نویسید و امکان انتشار آنها نیست.

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  52  14 آبان ماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت