راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مذاکرات چپ اروپا

در مسکو با

کمونیستهای روسیه

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

هیات نمایندگی احزاب چپ پارلمان اروپا روز 19 اکتبر با برخی از اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه از جمله "گنادی زوگانف" رهبر این حزب در مسکو دیدار و گفتگو کردند. در این ملاقات برخی از احزاب سبز پارلمان اروپا نیز حضور داشتند.

رئیس هیات نمایندگی احزاب چپ پارلمانی اروپا خانم "گابریل سیمر" در این دیدار گفت:

54 نماینده احزاب چپ اروپا از 14 کشور این قاره در پارلمان اروپا عضویت دارند. اروپا به آزمون دریافته که سیاست های نئولیبرالی احزاب حاکم، شرایط زندگی را دشوار کرده است. به همین جهت محبوبیت سیاستمداران چپ، رو به افزایش است و روی آوری مردم به احزاب چپ در کشورهای اروپائی رشد بالائی را نشان می دهد. متاسفانه چپ ها در کشورهای پری بالتیک و شرق اروپا نه تنها نماینده ای در پارلمان اروپا ندارند، بلکه دیگر نمایندگان این کشورها سعی در پا فشاری بر سیاست های نئولیبرالی و ضد کمونیستی دارند. چپ ها همواره تحریم روسیه را محکوم کرده اند و خواهان از سر گیری گفتگو و مذاکره بین پارلمان اروپا با روسیه هستند. ما اطمینان داریم تا زمانی که احزاب چپ در اروپا نمایندگی اکثریت مردم در پارلمان ها را به دست نگیرند سیاست های اروپائی تغییر نخواهند یافت.

در ادامه مذاکرات گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه و رئیس فراکسیون کمونیست ها در پارلمان این کشور گفت:

ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم برد تا روابط روسیه و اتحادیه اروپا گسترش یابد و مستحکم گردد. در سال گذشته، تراز بازرگانی بین اروپا و روسیه به 450 میلیارد دلار رسید، در حالی که این رقم با ایالات متحده آمریکا 30 میلیارد بود. آمریکا با آتش افروزی در خاورمیانه و اوکرائین در تلاش بوده و هست تا با نفاق افکنی بین روسیه و اروپا این توازن را بر هم زده و برای بدهکاری نجومی خود بازار اروپا را تسخیر کند. در نهایت مردم اروپا به عواقب منفی چنین سیاستی پی برده اند و امروز شاهد اعتراضات گسترده مردمی در این کشورها هستیم. در روزهای اخیر 200 هزار شهروند آلمانی با هدف مخالفت با تدابیر نا مطلوب اقتصادی دولت این کشور به خیابان ها آمدند. تا چند سال پیش من حتی خواب کابوس وحشتناک سر بلند کردن دوباره فاشیسم تحت عنوان دمکراسی در اوکرائین را نمی دیدم. برای ما قابل فهم نیست که چرا اروپا آتش بیار معرکه ای شد که آمریکا سر مرزهای روسیه به پا کرد. قطعا اروپائی ها تا به حال هزینه سنگینی را بابت پیروی از سیاست های واشنگتن پرداخته اند و بیش از این دیگر قیومت آمریکائی ها را نخواهند پذیرفت.

 

http://kprf.ru/dep/gosduma/activities/147557.html

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  525   30 مهرماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت