راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

درباره فاجعه سازی احمدی نژآد
هشدار دادند
اما به گوش رهبر
نرفت که نرفت!

 


درباره فاجعه ملی که احمدی نژاد در ایران بوجود آورد و یا در دوران او بوجود آوردند، کسانی هشدار دادند (از جمله موسوی در جریان تبلیغات انتخاباتی دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد)، کسانی از داخل کابینه او وقتی با اعتراض آن را ترک کردند (از جمله پورمحمدی وزیر کنونی دادگستری)، کسانی از همراهان اولیه او (از جمله علی لاریجانی که در ابتدای کار احمدی نژاد دبیر شورای عالی امنیت ملی بود). همه وزرائی که از کابینه او بیرون آمدند نسبت به آینده هشدار دادند اما به گوش کسی فرو نرفت از جمله به گوش رهبر جمهوری اسلامی که چشم و گوش بسته از او حمایت کرد و حتی برای ادامه ریاست جمهوری او برای دوره 4 ساله دوم دست به کودتا علیه موسوی زد.
جمع آوری همه هشدارها و افشاگری ها و پیش بینی ها خود یک جزوه کامل – درحد کتاب- است. همه این هشدارها و افشاگری ها و پیش بینی ها در مطبوعات وقت منتشر شده است. از جمله افشاگری برادر خود احمدی نژاد که در ادامه می خوانید:

«جرم این انحرافی‌ها یکی ‌دوتا نیست. در سایپا، مس سرچشمه و جاهای دیگر نیز پول خوردند. وقتی برای یک دانشگاه خلاف قانون ۱۶ میلیارد تومان بدون اجازه بر می ‌دارد دولت پاک کجاست؟
به ما گفته‌اند این دوستانی که ۱۶ میلیارد را برده بودند طی نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری گفته‌اند که ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان دیگر نیز برداشته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که آبروریزی نکنند و در خفا این پول را نیز بر می‌گردانند.
هر چه گفتیم از فساد هزار میلیاردی تا هزاران دزدی از بیت المال که رو نشده است، درست از آب درآمد.
جرم این انحرافی‌ها یکی ‌دوتا نیست. در سایپا، مس سرچشمه و جاهای دیگر نیز پول خوردند. یک شرکت خارجی به ایران پیشنهاد كرد تا از مازوت، بنزین تهیه کند. این طرح به دست ما رسيد و با یکی از وزرای نفت آن زمان مشورت کردیم که او گفت این طرح غیر ممکن و مانند این است که از قره قورت، شیر تهیه کنیم. آن‌ها می‌خواستند یک پالایشگاه به وسعت تهران احداث کنند و در آخر با استفاده از هزاران تن مازوت شاید یک قطره بنزین تهیه کنند و این یعنی اینکه می‌خواستند سرمایه ملت را بالا بکشند. راس این جریان یعنی "مشایی" به دست خط خودش به یکی از بانک‌ها دستور داده بود که ۴۰۰ میلیون دلار به آن‌ها تخصیص دهد که ما جلوی آن را با کمک معاون آن بانک گرفتیم که بعد‌ها آن معاون بانک را نیز سرنگون کردند.
یکی از دوستان به ما گفت وقتی که آگهی فروش فولاد خوزستان را دیدیم دو ماه قبل از آن به امیرمنصور خسروی گفته بودند که فولاد را بررسی کند و بعد هم آگهی فروش ۱۰ روزه زدند که فقط خسروی بتواند سهام را خریداری کند و از قبل نیز به وی گفته بودند که مسائل را بررسی کند و این اصل جرم است که ما ماجرا را به کمیسیون اصل نود ارجاع دادیم.

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetude




 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 566 راه توده - 11 شهریور ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت