راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

راه توده 549

سخنان زوگانف در سالروز تولد لنین

تضاد حکومتی

در روسیه باید حل شود!

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

22  آوریل، 146 سال از تولد لنین رهبر انقلاب اکتبر و بنیانگذار اولین حکومت سوسیالیستی جهان گذشت. هر ساله در برخی از کشورهای جهان، مراسم بزرگداشت رهبر انقلاب اکتبر برگزار می شود. در روسیه به شکل سنتی هر ساله با رفتن به آرامگاه او در میدان سرخ مسکو مراسمی برپا میگردد. در دیگر ایالت ها و بعضی از جمهوری های سابق اتحاد شوروی با اجتماع در اطراف مجسمه های لنین، یاد او را گرامی می دارند.

امسال در 22 اوریل، در مسکو، هیاتی از رهبران و اعضای حزب کمونیست و سازمان جوانان این حزب برای ادای احترام به لنین  در محل بنای یاد بود او در میدان سرخ اجتماع کردند. پس از انجام مراسم و گذاشتن گل بر پای مجسمه های دیگر رهبران بلند پایه و قهرمانان اتحاد شوروی "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست با خبرنگاران حاضر در محل در باره نقش دوران ساز لنین سخن سخن گفت. زوگانف گفت:

 

لنین اولین رهبری بود که حاکمیت عدالت اجتماعی را نه در آسمانها بلکه روی زمین بر قرار کرد. حاکمیتی که در آن انسان را ارج می گذارد و کار، دوستی، احترام به کودکان،  زنان و افراد سالمند، اهمیت ویژه ای دارد.

لنین اولین رهبری بود که حزبی مردمی را بنیانگذاری کرد و توانست با ایجاد ارتش سرخ تجاوز ائتلاف کشور های غربی را دفع کند، سیستم برق رسانی سراسری روسیه را سامان دهد و برای احیای اقتصاد به هم ریخته روسیه، طرح اقتصادی "نپ" را ارائه کند. او توانست با درک درست شرایط، با شعار صلح برای مردم، نان برای همه، زمین برای دهقانان و کارخانه برای گارگران و با اجرای این شعار ها، در جنگ های داخلی، زحمتکشان کشور را پیروز میدان کند. او به درستی درک کرده بود که سیستم کاپیتالیستی نمی تواند روسیه را که در گیر چالش های زیادی است نجات دهد. در جنگ اول جهانی امپراتوری روسیه زمانی بر سر میز مذاکرات نشست که بانک داران لندن، پاریس و نیویورک بر سر تقسیم جهان در حال جنگ بودند. لنین نمی توانست روسیه در حال تجزیه را با شعارهای ناسیونالیستی و یا ایده امپراتوری به سامان برساند. به همین مناسبت شعار عدالت اجتماعی، دوستی خلق ها و یگانگی زحمتکشان را برگزید که در نهایت منجر به یکپارچگی دولت قدرتمند اتحاد شوروی گردید.

مدرنیزه کردن کشور در عرض 30 سال پس از انقلاب با چنین شتابی در تاریخ جهان بی سابقه است. با اتکای به مدرنیزه کردن کشور بود که توانستیم با تکنیک پیشرفته، اهریمن فاشیسم را شکست دهیم، راه فضا را برای بشریت باز کنیم و راکت هایی بسازیم تا قادر باشند سلاح های اتمی حمل کنند که هنوز هم تضمینی برای امنیت ملی ما هستند.

رهبر حزب کمونیست روسیه فدراتیو در ادامه یاد آوری کرد:

 با اطمینان می توان گفت که پیروزی های تاریخ ساز لنین و استالین افتخاری هستند برای همه مردم جهان. امروزه مردم دنیا شاهد هستند که گلوبالیست های آمریکایی با جنگ و خون ریزی کشور یوگسلاوی را چند پاره کردند، عراق را به ویرانه تبدیل کردند و کشور لیبی را بمباران و غارت کردند و همچنان در جهان به قدرت طلبی های خود ادامه می دهند. روند تسخیر جهان توسط نئولیبرال های آمریکایی، قطعا دو باره با قدرت نیروهای مترقی جهانی مواجه خواهد شد.

این روزها در کشور ما دو روند متفاوت در جریان هستند. یکی جریان حکومتی میهن گرا که توانست کریمه را به میهن باز گرداند و خارج از مرز ها، شکست سختی که نیرو های نظامی ما در سوریه به تروریست های بین المللی  وارد کردند. این روند می تواند به ما آن قدرتمندی را بدهد تا در مقابله با نیروهای متجاوز نظامی ناتو برای تامین امنیت خود دفاع نظامی لازمه را داشته باشیم.

 روند دیگر وجود جریان لیبرالی سوداگرایانه  است که رندانه سعی بر آن دارد تا راه یلتسین و گایدار را ادامه دهد. این جریان خواهان ادامه فروش هر چه بیشتر اموال عمومی، بالا بردن غیر واقعی قیمت ها و گرفتن هر چه بیشتر مالیات از مردم می باشد. این روند لیبرالی را دولت کنونی نمایندگی می کند و در پی آن است تا کشور را به زمان یلتسین در سال 1991 برساند.  

در این رابطه موسسه ای را در منطقه اورال به نام" سنتر یلتسین" ساخته اند که در واقع از کاخ زمستانی تزار ها در سن پترسبورگ به مراتب عظیم تر است. حتی تزار ها اگر از حجم پولی که در این موسسه بی خاصیت خرج شده است اطلاع پیدا کنند، با عمق چنین خیانتی در گور خود خواهند لرزید. اورال  از نظر استراتژیک منطقه ای است که هزار سال مرکز دفاع حکومت های ما بوده است، مرکز مهمترین صنایع روسیه و مکانی که نقش تعین کننده درنجات کره زمین از شر فاشیسم  داشته است.

من مطمئن هستم که کشور با روند لیبرالی به  جایی نخواهد رسید. روسیه برای اعتلای خود و حفظ میهن پرستی و عدالت اجتماعی، راهی ندارد جز مسیری که لنین و استالین تعین کردند و پیمودند. حزب ما خود را وارث راه و روشی می داند که بنا بر تجربه تاریخی صحت آن به اثبات رسیده است. طرح حزب ما جهت برون رفت کشور از بحران، طی سال های گذشته توسط دانشمندان و متخصصین مربوطه تنظیم شده است و تا به حال با اقبال نخبه های جامعه و مردم آگاه مواجه گردیده است. این برنامه به اشکال مختلف در معرض افکار عمومی، مجلس دوما، شورای امنیت ملی و رهبران حکومتی از رییس جمهور تا اعضای دولت و رهبران محلی قرار گرفته است.

 

https://kprf.ru/party-live/cknews/154216.html

 

 

 

 

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       راه توده شماره 549 - 9 اردیبهشت ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت