راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تحجر و ترور در گذشته

اسلام گرائی افراطی در ایران

 

هرکس که امروز جمهوری اسلامی، امروز داعش، امروز طالبان را ببیند اما به تاریخ دهه 1330 مراجعه نکند، در یک غفلت تاریخی اسیر می ماند. چنان که ظهور داعش را ببینیم اما غافل بمانیم از 8 سال شعارهای احمدی نژاد و حامیانش و دیپلماسی تهاجمی آقای خامنه ای که به نوعی زمینه ساز ظهور داعش شد. آن شیعه گرائی افراطی، این سنی گرائی افراطی را زائید. و امریکا و اسرائیل چه بازیگر ماهری هستند روی اشتباهات و خام خیالی های حکومت ها. این پسر بچه؛ همانگونه که روی عکس نوشته شده "مهدی عبد خدائی" است و عامل اجرای ترور ناتمام دکتر حسین فاطمی وزیر امورخارجه شریف ومیهن دوست دکتر مصدق. آن کلت کمری که با استفاده از آن به سوی دکتر فاطمی شلیک کرد را امثال مصباح یزدی های دهه 1320- 1330 بدستش داده و گفته بودند که ترور فاطمی یک اقدام انقلابی است. و او می خواست همان کند که شاه و انگلیس بعد از کودتای 28 مرداد کردند. تیرباران فاطمی!

 

 

این پسر بچه؛ همانگونه که روی عکس نوشته شده "مهدی عبدخدائی" است و عامل اجرای ترور ناتمام دکتر حسین فاطمی وزیر امورخارجه شریف و میهن دوست دکتر مصدق. آن کلت کمری که با استفاده از آن به سوی دکتر فاطمی شلیک کرد را امثال مصباح یزدی های دهه 1320- 1330 بدستش داده و گفته بودند که ترور فاطمی یک اقدام انقلابی است. او می خواست همان کند که شاه و انگلیس بعد از کودتای 28 مرداد کردند: تیرباران فاطمی!

عبدخدائی پس از آن ترور ناتمام که منجر به نیمه فلج شدن پای فاطمی شد مدتی زندانی و سپس آزاد شد. نظیر بسیاری از حوادث مشابه که در جمهوری اسلامی روی داده است. مانند آزادی "سعید عسگر" عامل ترور "سعید حجاریان".

در جمهوری اسلامی - البته جمهوری دوم که از آستانه در گذشت آیت الله خمینی آغاز شد- عوامل ترورهای حکومتی بر صدر نشانده شدند. همچنان که شکنجه گران. نگاه کنید به گذشته امثال سردار نقدی و یا "رحیم پور ازغدی" که بازجوی مخوف دهه 60 بود و حالا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و سخنران نوبتی نماز جمعه تهران. یا سردار نقدی که شکنجه گر شهردار 12 گانه تهران بعد از انتخابات 76 و پیروزی محمد خاتمی بود و حالا فرمانده بسیج شده است. اینها فقط نمونه اند.

عبدخدائی نیز بعد از انقلاب 57 شد رهبر فدائیان اسلام. یعنی جانشین نواب صفوی. سید جوشی و تند خوئی که 60 سال پیش همان افکار و اندیشه هائی را داشت که طالبان و داعش دارند و دربار شاه و انگلستان، با واسطه او را بازی دادند و عامل ضدیت با مصدقش کردند و چند ترور هم روی دستش گذاشتند.

هر کس که امروز جمهوری اسلامی، امروز داعش، امروز طالبان را ببیند اما به تاریخ دهه 1330 مراجعه نکند، در یک غفلت تاریخی اسیر می ماند. چنان که ظهور داعش را ببینیم اما غافل بمانیم از 8 سال شعارهای احمدی نژاد و حامیانش و دیپلماسی تهاجمی آقای خامنه ای که به نوعی زمینه ساز ظهور داعش شد. آن شیعه گرائی افراطی، این سنی گرائی افراطی را زائید. و امریکا و اسرائیل چه بازیگر ماهری هستند روی اشتباهات و خام خیالی های حکومت ها.

با مرور رویدادهای دهه 20 و 30 است که ما چشم و گوشمان بیشتر باز می شود و به این نتیجه می رسیم که پشت امثال نقدی ها، عماریون ها، برخی فرماندهان سپاه، در بیت رهبری، در حمله به سفارت عربستان، در پشت رد صلاحیت ها برای مجلس و دهها و دهها رویداد دیگر، دست هائی پنهان است که از جیب انگلیس و اسرائیل و امریکا و... بیرون آمده و می آید.

در آن دوران، آن ماجراجوئی ها و ترورها زمینه ساز کودتای 28 مرداد شد و در این دوران زمینه ساز مسخ انقلابی که آغاز آن هیچ شباهتی به فرجام کنونی آن نداشت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 540 راه توده - 22 بهمن ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت