راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سمت گیری اقتصادی
بحث روز
در ایران است

ن. پ. مزدک

 



رفقای راه توده مقالات و تحليل هاى اقتصادى شما خيلى خوب و بيشتر شده است. کار خوبی می کنید که بیشتر به این عرصه می پردازید. تاثیر این نوع مقالات شما روی افراد و تحلیلگران اقتصادی متفاوت و حتی در روزنامه های ایران قابل پیگیری است. برای نمونه بدانید که یک روز بعد از انتشار راه توده 560 که مقالات خوب تحلیلی اقتصادی درآن داشتید مهرداد عمادى متخصص اقتصادى و مشاور اقتصادى اروپا در تحلیل خود از وضع اقتصادی ایران در کامنتی که نوشت اشاره به همین مقالات راه توده کرد و آن را تائید کرد.
نمونه دیگری را از مطبوعات ایران برایتان نقل می کنم:
یکی از مفسران اقتصادی در روزنامه شرق ضمن تایید تلویحی موارد مورد اشاره شما در مقالات اقتصادی راه توده 560 نوشت:
در نتیجۀ اجرایِ سیاست‌های ویرانگر "آزاد سازی" اقتصاد، بخصوص اجرایِ قانون ضد ملی "هدفمندی یارانه‌ها"، اخیراً دبیر خانه کارگر پاکدشت گفت: "در شهرک‌های صنعتی شهرستان پاکدشت حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد تولید احداث شده بود که از این تعداد تقریباً ۷۰۰ واحد آن با حداقل ظرفیت تولیدی و نیروی کار (۳۰ درصد) فعال هستند و مابقی تعطیل شده‌اند." سیاست‌های "اقتصاد آزاد"، یعنی غارت اموال ملی تحت نام خصوصی سازی، مقررات زدایی در محیط و روابط کار، آزاد سازی قیمت‌ها با ترفند "هدفمندی یارانه‌ها"، و حالا تلاشِ برای "آزاد سازی" مزد و از میان برداشتن قانون کار، فقر و فلاکت کارگران و ویرانی امنیتِ شغلی آنها و تولید ملی کشورمان را موجب گشته است.
تنها راه تغییر شرایط اسفبار کنونی، مبارزه‌ای متحد و پیگیر با سیاست‌های اقتصادی و پیوند دادن آن به خواست‌های فوری کارگران مانند امنیت شغلی و مزدی شرافتمندانه است. کارگران باید با 8 ساعت کار بتوانند یک خانواده 4 نفره را اداره کنند. هدف رفع بیکاری باید اینگونه باشد.
سندیکاها برای قانونی کردن جریمه برای کارفرمایانی که حقوق کارگران را دیر پرداخت می کنند، باید تلاش کنند.

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:
https://telegram.me/rahetudeh


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                      راه توده شماره 561 - 7 مرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت