راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فریبکاری رسانه های امریکا

برای مخدوش ساختن چهره "ترامپ"

روسیه امروز – گزینش و ترجمه رضا نافعی

 

 

پرزیدنت اوباما  هیلاری کلینتون را ستایش می کند و میگوید او ادامه دهنده راه من خواهد بود. مردم صلح دوست با این سخن او خود را بحق در خطر می بینند. اینک ژنرال آمریکائی "جان آلن" در نطقی که در کنگره حزب دموکرات در  حمایت از هیلاری کلینتون کرد گفت که او را بعنوان رئیس جمهور آمریکا تضمین کننده تصورات خود در باره  تسلط آمریکا بر جهان می داند. برعکس سخنان " ترامپ" در باره سیاست خارجی آمریکا که حاوی ویژگی های غریبی است.

متاسفانه آنچه که اوباما " برنده جایزه صلح" میراث خود مینامد عبارتند از یک سلسله جنگ های ناتمام (افغانستان) یا دوباره شروع شده (عراق) یا تازه  آغاز شده در لیبی، سوریه و یمن  که  سربازان یا پهبادهای آمریکائی به فرمان او مردم را بقتل میرسانند.  اگر هیلاری کلینتون به  ریاست جمهوری آمریکا برسد  این سیاست واقعا ادامه خواهد یافت؟ آنچه شگفت انگیزتر است  این است که  از منظر رای دهندگان جوان آمریکائی، که خود را پیشرو نیز می دانند، حفاظت از ازدواج همجنسان، که کلینتون حامی آنست، مهمتر از مناسبات آمریکا با روسیه و پرهیز از جنگ جهانی سوم است. ترامپ، برغم مقاومت شدید نئوکان ها، و حزب خود، که اینک ترجیح می دهند کلینتون را انتخاب کنند، با قاطعیت مخالف جنگ سوم جهانی است.

چپ های اروپائی نیز بجای آن که دور از پیشداوری، فاکت ها و خواست های  مطروحه از جانب او را مورد توجه و تحلیل قرار دهند، او را دربست محکوم می کنند. در حال حاضر آن رسانه های جمعی که به "مین استریم" تعلق دارند و لابی صنایع نظامی و وال استریت آنها را خریده اند، بشدت در کار تبلیغ این پیشداوری ها هستند. سرنخ آنها در دست همان باند رهبری در حزب دموکرات است که با انتشار پست های الکترونیکی آنها، مدارک دستکاریها و تقلبات انتخاباتی آنها بسود کلینتون از پرده به در افتاد و رسوائی ببار آورد. اتهامات آنها علیه "ترامپ" عبارتند از: "عامل پوتین" "خائن به آمریکا" " ترامپ هیتلر است"، "ترامپ فاشیست است"، "ترامپ اقتدارگراست"، " ترامپ منحرف" است.

این کارزار برای لکه دار کردن "ترامپ" که حتی در آمریکا منحصر بفرد و بی نظیر است نه تنها نشان می دهد که دموکرات ها تا چه حد  سقوط کرده اند بلکه نشان دهنده این نیز هست که  چه نومیدانه تلاش می کنند تا از رقیب کلینتون سلب مشروعیت کنند. بکار بردن این شیوه بویژه از آن روی صورت می گیرد تا مهم ترین موضوعاتی که "ترامپ " مطرح کرده از مد نظر دور بمانند، یعنی: مهاجرت غیر قانونی، رد قرار داد های "نافتا"، "تی تیپ"، "تی پی پی" و طرد جهانی شدن  (گلوبالیزاسیون)  از بیخ و بن، بازگردادن نیروی نظامی آمریکا از ژاپن، از کره جنوبی، از خاورمیانه و از اروپا، پایان "ملت ضروری " ( آمریکا)  برای جهان، پایان دادن به دخالت مکرر نظامی و بجای آن ایجاد روابط خوب با روسیه و چین، نه آنطور که تا کنون بوده یعنی از موضع قدرت برتر و پذیرفتن  آنچه آمریکا دیکته می کند، بلکه بعنوان شرکای برابر حقوق. این موضوعات در مجموع یک تهدید اساسی برای برندگان آمریکائی و بین المللی روند جهانی سازی است و واکنش آنها  در برابر ترامپ نیز باین دلیل است که منافعشان  مورد تهدید قرار گرفته است.

اما برخلاف بسیاری از چپ های از خود راضی اروپائی، اکثر زحمتکشان امریکا که با کار طاقت فرسا روبرو هستند و جهانی شدن برای آنها جز سخت تر شدن مستمر شرایط زندگی حاصلی نداشته است، ترامپ را بمراتب بهتر از کلینتون می دانند که بقول اوباما تکمیل کننده سیاست او( جنگ و انعقاد قراردادهای تی تیپ و تی پی پی) است . و از آنجا که اکثر آمریکائی برخلاف آنچه که باصطلاح "چپ" ها تصور می کنند چنان کنُد ذهن نیستند که منافع خود را تشخیص ندهند. نظر پرسی ها حکایت از آن دارند که هم اکنون ترامپ چند در صد جلو تر از  کلینتون قرار دارد. این وضعیت تهدید کننده هم اکنون آژانس خبرگزاری رویتر را بر آن داشته تا ساختار پرسشنامه های خود را تغییر دهد، در نتیجه  در نظر پرسی روز 29 ژوئیه (پس از دستکاری ها) به نتیجه مطلوب خود رسید و کلینتون یک درصد از ترامپ جلو افتاد.

به تمام هواداران کلینتون که تصور می کنند اگر کلینتون برنده شود بسود صلح است توصیه می شود نگاهی به سخنرانی ژنرال چهار ستاره آمریکائی بیافکنند که او در کنگره حزب دموکرات در فیلادلفیا به جانبداری از کلینتون ایراد کرد. هنگامی که او بی پرده از دعوی واشنگتن برای حکومت بر جهان سخن می گفت حاضران چنان با شور شعار می دادند " آمریکا، آمریکا، آمریکا" که یادآور  "سخنرانی اشپورت پالاس" بود و لرزه بر تن آدمی می انداخت.

 

(" سخنرانی اشپورت‌پالاست آلمانی: Sportpalastrede یا سخنرانی جنگ تمام عیار توسط یوزف گوبلز در ورزشگاه اشپورت‌پالاست برلین خطاب به جمعی بزرگ ولی برگزیده در ۱۸ فوریه ۱۹۴۳ ایراد شد و با اوج گرفتن جنگ جهانی دوم علیه رایش آلمان و متحدینش خواستار جنگی تمام عیار شد.

این سخنرانی مشهورترین سخنرانی یوزف گوبلز شناخته می‌شود. این سخنرانی اولین تایید عمومی خطرهای جدی متوجه آلمان توسط رهبری ناسیونال سوسیالیستی بود. گوبلز آلمانیها را به جنگ ترغیب کرد گرچه ممکن بود سخت و طولانی باشد چرا که او اظهار کرد هم بقای آلمان و هم بقای اروپای غیر بلشویکی در خطر است......" ویکی پدیا)

ژنرال "جان آلن" اطمینان می داد که هیلاری کلینتون بهترین ضامن  برای  به کرسی نشاندن این دعوی با استفاده از تمامی ابزار های ضروری برای تحقق آنست. گرچه ژنرال این پرسش را مطرح نکرد که " آیا جنگ تمام عیار را می‌خواهید؟ " معهذا سخنرانی او دستور العملی است برای جنگ جهانی سوم. نه روسیه تسلیم این خواست آمریکا خواهد شد و نه چین.  گرچه آمریکا برای تحمیل آن تلاش خواهد کرد. بعنوان نمونه وقتی  به کودتای فاشیستی در اوکرائین و حمایت آمریکا از آن نظر می افکنیم می بینیم که جهان چگونه گام به گام به ورطه جنگ اتمی نزدیک  می شود.

تصورات "ترامپ" بکلی از نوعی دیگرند. مثلا توصیه روز یکشنبه او این بود که آمریکا باید پیوستن کریمه به فدراسیون روسیه را که با رای اکثریت مردم ساکن آن صورت گرفت بپذیرد. او اخیرا نیز گفت در دوران ریاست جمهوری او اگر همپیمان ها عضو ناتو در اروپای شرقی با روسیه درگیری مسلحانه پیدا کنند، آمریکا بطور اتوماتیک به آنها کمک مسلحانه نخواهد کرد. او نخست روشن خواهد کرد که چگونه کار به اینجا کشیده، آغاز کننده دعوا کدام بوده اند. این اخطاری بود صریح به کشورهای بالتیک و لهستان، که روس هراسان هیستریک هستند. این اخطار محافل ناتو را سخت برآشفت و سر و صدای زیادی برپا کردند .

موضوع دیگری که رسانه خیلی بزرگش کردند مشاجره لفظی پدری پاکستانی الاصل بود که فرزندش، بعنوان  افسر ارتش آمریکا دوازده سال پیش در جنگ عراق کشته شده بود و او اینک در کنگره حزب دموکرات ترامپ را مورد حمله قرارداده بود که  نمی خواهد مرگ قهرمانانه فرزند مسلمانش را که برای آمریکا کشته شده بود برسمیت بشناسد. پاسخ قابل توجه ترامپ به او این بود که به آدرس عوضی مراجعه کرده، گناه کشته شدن فرزندش بگردن خانم کلینتون است که با شور و شعف به جنگ در عراق رای مثبت داد و از آن زمان به بعد نیز در هر جنگ آمریکا نقش تعیین کننده داشته است.

 

https://deutsch.rt.com/nordamerika/39758-rezept-fur-dritten-weltkrieg-us/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                      راه توده شماره 563 - 21 مرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت