راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تدارک برنامه

"جهش بزرگ"

در چین کمونیست

روزنامه پراودا- آزاده اسفندیاری

 

 

حزب کمونیست چین و شورای دولتی این کشور برنامه نوآوری های علمی و فنی را تا سال 2050 این گونه طرح ریزی کرده اند:

 از سال 2020 تا 2030 جمهوری خلق چین باید در ردیف  کشور هایی قرار گیرد که در نو آوری علمی و تکنیکی پیشرفته جهان جایگاه بر تر دارند.

برنامه ریزی حزبی و دولتی جمهوری خلق چین در نظر دارد که این کشور تا سال 2050 تبدیل به قدرتمند ترین و پیش رو ترین کشور جهان شود که حامل نیروی محرکه نو آوری علمی، تکنیکی و رشد و ترقی جهان باشد.

اسناد این برنامه شامل چند بخش می شود، از جمله، فراهم کردن الزامات استراتژیک، وظایف ارگان های مختلف و تضمین دستیآبی به اهداف مورد نظر.

نیروی محرکه نوآوری و توسعه باید در حوزه موسسه های اجتماعی، فرهنگی، الگوی هدایت حکومت و تجارت باشد.

مطابق این برنامه تا سال 2020 در درجه نخست، نوآوری در برنامه  سیستم دولتی کشور انجام خواهد شد. طرحی که حمایت قابل توجهی در انجام  برنامه ساختار نوین جامعه و رفاه نسبی اجتماعی چین را در بر خواهد داشت.

تا سال 2030 سطح توسعه اجتماعی و اقتصادی و رقابت برای پیشرفت در جمهوری خلق چین طلوع درخشانی را نوید می دهد که پایه های محکم آن ساختار اجتماعی قدرتمندی را در بر خواهد داشت.

تا سال 2050 چین به مرحله ای از توانمندی تحقیقات و نوآوری جهانی دست خواهد یافت که تضمینی همه جانبه برای استقرار سیستم نوین حاکمیت سوسیالیستی خواهد بود.

برنامه مورد نظر حزب و دولت جمهوری خلق چین، هشت هدف استراتژیک را در بر می گیرد، از آن جمله و بویژه ارتقاء سیستم نوآوری در فنآوری های صنعتی و تکنیکی، بهینه سازی و توسعه و نوآوری های منطقه ای، اجرای پروژه های علمی و فنآوری های اساسی و آموزش متخصصان با کیفیت های بالای آموزشی زمان خود.

 

 

 

http://gazeta-pravda.ru/archive/issue/61-30412-9-iyunya-2016-goda/kitay-innovatsii-kak-dvigatel-progressa/

 

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                      راه توده شماره 558 - 10 تیرماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت