راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

عربستان سعودی

متحد تروریست

و ثروتمند امریکا

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

 

خاورمیانه در آتش، ویرانی، ، هزاران کشته و صدها هزار آواره. اینست نتیجه آن سیاستی که دولت بوش پس از حملات 11 سپتامبر سازمان داد. سیاستی که شعارش چنین بود "امریکا پیش از هر چیز!»

او برای تدوین و اجرای این سیاست مرگ 3 هزار نفر را در حمله 11 سپتامبر بهانه قرار داد. حمله ای که هنوز انگیزه و سازماندهندگان آن در پرده ابهام قرار دارند. در چارچوب همین سیاست، ایران، کره شمالی و عراق و بدنبال آن بلاروس، برمه، زیمبابوه و کشورهای افریقائی محور شرارت، کانون انفجار و مرگ و انواع جنایات دیگر قرار گرفتند. این شعار دولت بوش بود: یا با ما هستید و یا با تروریستها!

 

حال این سئوال مطرح است که آیا سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده بنام شاهزاده "بندر بن سلطان" یکی از نزدیکان جورج بوش که با اسم مستعار (بند بوش) معروف است در حمله انتحاری 11 سپتامبر با تروریستها همکاری نکرده بود؟

همه تحقیقات کمیسیون کنگره آمریکا و سازمان اف بی آی بر روی  همگرائی وهمدستی ریاض در حمله 11 سپتامبر تاکید می کنند. حتی گفته می‌شود که سرویس اطلاعات و مقامات سعودی و حتی اعضای خانواده سلطنتی نیز در ماجرای 11 سپتامبر حداقل بصورت کمک مالی دست داشته اند.

پلیس فدرال آمریکا به دستور کاخ سفید برای پنهان کردن رسوایی همکاری ریاض در پرونده 11 سپتامبر روی این ماجرا پرده کشید.

 

به گزارش 28 صفحه‌ای کمیسیون تحقیق مجلس سنای آمریکا در سال 2002 تحت عنوان "ویرانگر" را  فقط چند تن از نمایندگان این کمیسیون به آن دسترسی داشتند. این گزارش بدستور جورج بوش و به بهانه اسرارامنیتی از دسترس دور شده است. در نتیجه، در گزارش نهائی کمیسیون تحقیق در مورد 11 سپتامبر هیچ اشاره ای به این موضوع نشد. در مقابل اسنادی در 800 صفحه بصورت نمایشی از دمکراسی و عدالت در ایالات متحده روی کاغذ سفید تحت عنوان "خاک آمریکا در خط آتش القاعده" انتشار یافت. در این گزارش آمده است که فقط طالبان است که از القاعده حمایت مالی می کند. عربستان سعودی مدتها منبع اصلی تأمین القاعده به نظر میرسید، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که دولت عربستان و یا مقامات ارشد عربستان سعودی و مؤسسه و یا نهادی  به سازمان القاعده کمک مالی کرده باشند.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیام پادشاه را در سفر خود به واشنگتن در ماه گذشته تحویل داد. او به اعضای کنگره آمریکا گفت که عربستان سعودی مجبور به فروش 750 میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه داری و دیگر دارائی هایی که در ایالات متحده است زیرا خطر ضبط احتمالی آن توسط دادگاه قضائی وجود دارد.

آیا شانتاژ باج خواهی عربستان سعودی به گوش مقامات دولت اوباما رسیده است؟

با وجود آنکه موضوع همکاری عربستان سعودی با القاعده و شانتاژ مقامات عربستان سعودی جنجال بزرگی را در ایالات متحده بوجود آورده اما ما شاهد سکوت مطلق رسانه های فرانسه در این مورد می باشیم. با وجود آنکه ایالات متحده و فرانسه مدعی مبارزه با تروریست هستند اما  تمایلی برای رسوا کردن طرف تجاری خود، یعنی عربستان سعودی ندارند. فرانسوا اولاند از تلافی اقتصادی و از دست دادن قراردادهای پرسود با عربستان سعودی می ترسد و به اتحادهای جنائی مانند پشتیبانی مشترک فرانسه ــ  ریاض از سازمانهای تروریستی از جمله جبهه النصره شاخه سوری القاعده حمایت میکند.

 

http://www.humanite.fr/11-septembre-le-projet-de-loi-qui-fait-trembler-riyad-et-washington-606213

 

 

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 552 راه توده - 30 اردیبهشت ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت